Shatterme skrev 2023-08-03 14:17:34 följande:
Hej allihopa!
Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt.
I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈
Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.
Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok.
Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa! ![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
2/4 Sol093, 2a barnet
4/4 Lilja3389, 2a barnet
4/4 Shatterme, 1a barnet
5/4 Sally101, 1a barnet
5/4 JenniferO, 4e barnet
6/4 Rödluvan93, 1a barnet
8/4 BeeHappy, 2a barnet
9/4 Sparks728, 3e barnet
9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
10/4 SeptemberB, 2a barnet
10/4 KiMi1114 , 3e barnet
11/4 Sarakarolina, 2a barnet
11/4 Carabelliskusp 3e barnet
13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
15/4 Hallonbaten, 1a barnet
Grattis o nu håller vi tummarna för allt ska gå bra🥰. Funderar också över att boka in ett tidigt vul, vet dock in te vart man ska höra av sej, vad man ska säga?.
vi är ju ganska nära i BF, vad har du för symtom?. försöker också hålla lugnet, det går som de går o inget vi kan göra nåt åt❤️