Inlägg från: sarakarolina |Visa alla inlägg
  • sarakarolina

BF april 2024

Har känt mig gravid i en vecka och idag på bim så fick jag första positiva. Nervös för att det ska gå utför. Rfsu visar negativt och gjort alla dagar jag testat innan bim. Apotekets egna visade svagt positivt idag och cb digital visar gravid 1-2.

Brösten ömmar, starka dofter mår jag nästan illa av. Tål sen igår inte min mans deodorant och jag har molande värk i livmodern och helt plötsligt massa finnar i pannan. Har aldrig finnar.

Håll tummarna för mig :) 
  • sarakarolina

Lägger till mig i listan 

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)

• sarakarolina
    Carabellis kusp skrev 2023-08-02 11:20:59 följande:
    Digitalt känns väl ändå mest trovärdigt? Jag tycker att de är så dyra dock! Har kört vanliga tre dagar i rad nu. Apotekets egna måndag och tisdag; starkare igår än i förrgår. Idag lyckade jag till det med ClearBlue och det var ett starkt starkt plus. Tror mensen skulle komma
    imorgon. Har dålig koll efter fem år med p-piller.

vad olika det är med symtom! Jag känner ingenting!
    Jo, jag borde lita på det digitala egentligen. Fast jag kommer nog testa igen om några dagar för att se om strecken blir starkare.

Ja, symtomen kan verkligen se annorlunda ut. När jsg väntade min son så hade knappt inga symtom alls. Om vid en annan graviditet som slutade i tidigt mf så mådde jag illa flera dagar innan jag ens fick ett plu. 
  • sarakarolina

Nu är jag i vecka 4+6 och jag är så orolig. Hjälper inte att jag redan lider av stress (sjukskriven på 50 procent efter ett stort stresspåslag tidigare i somras). Vecka 25 fick jag reda på att jag har endometrios och en cysta på vänstra äggstock. Veckan efter det fick jag ont och då hade jag fått en ägglossningscysta såklart på samma sida. Smärtan jag kände då är inte samma som jag känner just nu. Ingen stark smärta utan mer starkt obehag och ömmande. 

Var nu ikväll på akuten för att jag var/är rädd för ett utomkvedshavandeskap. Sjuksyrran tog de vanliga proverna men då jag bor i en mindre stad (Enköping) så blev det inget ultraljud. 

Kan såklart vara graviditeten som ömmar eller mina cystor. Känns lite sådär och så är jag en sådan orolig själ. 

• sarakarolina
    SeptemberB skrev 2023-08-08 21:18:21 följande:
    Är det just utomkvedeshavandeskap du är orolig för?

Vid alla mina graviditeter (nuvarande, fullgångna och missfall) har jag haft mer dragningar, obehag  och molvärk i vänster äggstock. Har haft cystor på äggstockarna så förstår vilken smärta du pratar om. 

Är i 4+5 nu och idag fick jag starkt sendrag vid vänsteräggstock. Känner också mycket obehag p.g.a. svullen mage. Tror alltså att det är normalt att smärtan/obehaget sitter mer på ena sidan livmodern. Kanske har att göra med vart ägget fäste?
    Ja och smärtan överlag. Ringde Gyn igår och fick en akuttid ganska omgående. I livmodern kunde gynekologen se något som var 3mm brett. Hon sa att det inte stämmer med veckan jag bör vara i (då 5+0). Hon sa då att det kan vara ett utomkvedshavandeskap och att det bara är en tom hinnsäck som finns i livmodern. Hon kunde inte se om fostret sitter utanför livmodern. Fick lämna blodprov för att kolla hcg-nivån. Kollade 1177 och provsvaret visade 832. Vet inte om det är bra eller dåligt heller. 

På ultraljudet kunde gynekologen även se att min endometrioscysta har vridit sig något och lagt sig bakom livmodern. Kan vara därför jag har ont.

Ska tillbaka till Gyn imorgonbitti och mäta hcg-nivån igen. Om det visar på utomkvedshavandeskap så skulle det bli ambulans till Uppsala och operation. Om det ser ok ut så blir det nytt ultraljud nästa vecka. 

Känns just nu som att det inte blir en aprilbebis. Så ligger man här med illamående, ont i brösten och humör som svänger hela tiden.. kanske för ingenting. Blir så ledsen 
  • sarakarolina
    Sellerin skrev 2023-08-10 22:43:43 följande:
    åhh? :( tufft. håller tummarna att det ska gå bra för dig imorgon och att det inte är ett utomkvedshavandeskap.

berätta gärna hur det går <3
    Tack <3

Fick nyss samtal från gyn. Min hcg-nivå har fördubblats sen i onsdags från 832 till 1615 :D. Enligt gynekologen så visar proverna på en normal graviditet. Kan vara att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde. Så skönt att höra. Ska ta nya prover på måndag och ett nytt ultraljud på onsdag. Ska försöka släppa detta under helgen.

Alla nya symtom på graviditeten gläds jag nästan åt. Nu är mitt illamående inte bara när jag är hungrig.. dock hanterbart. Fick nyss världens yrselanfall. Och min man är så otroligt less på mitt humör. Jag kan gråta för att sen vara arg för småsaker 🤣
Svar på tråden BF april 2024