Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Bebis ej nöjd med amning

Låter jättejobbigt det du beskriver, TS! Själv ammar jag fullt och har inte riktigt tänkt på hur det kan kännas när man vill amma men där det är svårt och kanske inte fungerar. 

Skriver för att kanske ge dig ett nytt perspektiv, ifrån en som ammat i snart 13 månader och vill sluta.
    En del av mig önskar att jag delammade (innan barnet började äta fast föda) därför att det hade gett mig mer frihet.
    Att vara jättesjuk, tillsammans med en sjuk bebis som bara ville ha mig var jättejobbigt, att vara den enda som kan söva barnet, att vara den enda som kan mata barnet och därmed vara låst till hemmet på heltid har varit OTROLIGT jobbigt. Jag avundas andra som kan ge ersättning eller där bebis accepterar flaska.
    Vårat barn har ammat ofta och gör det än idag, när hen var mindre så var det flera gånger i timmen. Att gå på promenad, vara på stan, åka bil, åka lokaltrafik osv de första 6-7 månaderna var katastrof nästan tyckte jag. Tvätta håret var en stress, toa besök en stress, äta mat..ah du förstår.
    Hoppa av bussen, sitta och amma på en bänk mitt i stan, i ett köpcenter, i parker osv tyckte jag var jobbigt, bilresor med panikgråt och försöka hitta en plats att stanna på. Jag är fortfarande den enda som kan söva barnet, LÄNGTAR att få komma iväg på sommarkvällar. 

Nattamma då det verkar fungera bra, försök ev se fördelarna med att flaskmata på dagarna. Du kanske kan pumpa när pappan flaskmatar? Var snäll mot dig själv oavsett hur det går! 

Svar på tråden Bebis ej nöjd med amning