Inlägg från: Anonym (Fast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fast)

Bebis ej nöjd med amning

Du fick ju tillägg på BB för att ditt barn hade för låg vikt. Hade väl inte varit bättre att det blivit ÄNNU magrare om det inte funkat?

Att delamma är inget fel med. 

• Anonym (Fast)
    Rutanregin256 skrev 2023-07-24 18:29:26 följande:

Alltså hon sov. Hon gick inte att väcka för matning alls - mjölken rann inte till i tid. Och hon får ersättning flera gånger varje dag. Min önskan att amma är enbart för att det är bra för henne - för min del skulle det vara mycket skönare att inte amma. 

Ja, hon var kanske trött pga undervikten.

Amning är bra, men det är inte allt. Att gå hungrig och gå ned i vikt så man blir slö av det är knappast bättre, eller hur?
  • Anonym (Fast)
    Rutanregin256 skrev 2023-07-24 18:39:57 följande:

Nej alltså missförstå mig rätt, jag skulle aldrig göra något så mitt barn inte mådde bra! 

jag tycker att delamningen är jobbig - att först amma och sedan ge flaska, det tar mycket tid och absolut ger jag mitt barn tid men det tär på mig..

Men du kan ju amma ibland på natten då och flaska på dagen? Om nattamningen funkar bra?

Jag kämpade själv med amning, ersättning och pumpning i många månader och sett nu med distans till det tog det väldigt mycket från de första månaderna när jag var slut, trött, kände mig usel och inte tog mig ur huset. Det känns inte heller, egentligen, som det bästa för bebis.
  • Anonym (Fast)
    Rutanregin256 skrev 2023-07-24 19:07:02 följande:
    Det är där jag börjar landa - om det är värt det. Paniken i att vara iväg och behöva amma och hon inte blir nöjd, krångla med amning och sedan flaska. Men det är som att alla pratar med
    mig som att jag skadar mitt barn om jag inte kan amma. Och självklart är jag realistisk och följer BVCs råd. 

Tror jag behöver bestämma mig för att amma och sedan fylla på med flaska tills hon är helt nöjd och glad. 
    Du skadar inte ditt barn om du inte kan amma. Vem säger det, mer exakt?
  • Anonym (Fast)
    Rutanregin256 skrev 2023-07-24 19:27:20 följande:

Menar inte att jag skadar fysiskt men att jag tar bort det som är ?bäst? för henne - innan jag fick barn tänkte jag inte alls så men sedan hon kom så mår jag så dåligt av att inte kunna helamma. Jag kan inte rå för det. Därför jag bad om erfarenheter och kanske ifall någon känner igen sig. 

Allt har varit väldigt skört och jobbigt sedan hon kom lite tidigare pga jag blev sjuk och att hon är liten pga stt jag blev sjuk i graviditeten gör att jag känner mig ännu sämre. 

Jag känner igen mig i det du skriver. Kan bara säga att för mig kändes det nästan hormonellt, vare sig före eller efter känns amningen på samma vis, men jag blev nästan besatt när den inte flöt på. Ägnade alldeles för mkt timmar på internetgrupper, letandes vad felet var. Sett inefterhsnd offrade jag nog mkt glädje med min bebis pga det.
  • Anonym (Fast)
    Rutanregin256 skrev 2023-07-24 21:59:30 följande:
    Hur gick det för dig? Jag känner mig också besatt och tycker typ synd om min sambo/barnets pappa som liksom ba ?ska vi inte ge henne ersättning bara?? Och jag bara fortsätter.
    Men hur bestämmer man sig för att ?detta är inte värt det??

Det blev amning/pumpning/ersättning i 8-9 mån tills bebis själv helt valde bort amningen. Sett nu fattar jag inte hur jag orkade.

Det blev lite bättre efter 5-6 mån när jag landade i att vi inte faktiskt skulle helamma, och släppte hetsen kring att få det att funka, och behovet att kunna amma perfekt för att det skulle räknas. Där vid halvåret började vi med mat med och bebis älskade det direkt så det kändes som en lättnad för mig.

Jag tror jag faktiskt hängde för mkt läsandes typ Amningshjälpen och på amningsmottagningen. Det här är något jag faktiskt oroar mig för nästa bebis, att jag ska bli så igen. Det är ju bra för bebis att amma, men jag slet nästan mig sönder och samman för det och mådde dåligt av stressen. 

Svar på tråden Bebis ej nöjd med amning