• Emiz

Skaffa andra barnet själv

Förstår det där med att man verkligen vill ge ett syskon och få ett till barn. Jag förstår också att du tänker på detta med åldern. Du kan träffa en ny om 1 år eller om 10 år eller inte alls. Det vet man ju inte. Alternativen jag kommer på är att du antingen pratar med ditt barns pappa, kanske vill han också och ni kan göra detta ihop?

Eller så fryser du ner ägg så har du lite mer tid på dig utan att vara orolig över ägg, så kanske du hittar en man att skaffa barn med då kanske du blir gravid "naturligt" eller också landar du i spermadonator, eller så kör du på spermadonator direkt med dina frysta ägg. Hur går dina egna tankar i första hand?

• Emiz

Träffar du någon ny (om det nu blir) så kanske man inte skaffar barn det första man gör (om man ens gör det) och då tickar klockan ännu mer så förstår "stressen" du kanske känner. Låt säga att det blir när du är 38, kanske inte är så farligt ändå, eller det är det inte men det är ju det där att man aldrig vet hur lång tid det tar eller om det går osv. Sen vill man kanske inte att det ska vara alltför många år mellan barnen heller. Men mitt första svar är nog det jag kan komma på 🤔

Svar på tråden Skaffa andra barnet själv