Inlägg från: Anonym (Man 35år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 35år)

Hur GÖR man något åt saken

sextiotalist skrev 2023-07-22 07:15:13 följande:

Äter hon SSRI?
    Det kan minska lusten?
    Förväntningar hos den andra partnern, att intimitet ska leda till sex kan också vara lustdödande 
    Mitt tips är att försöka vara vardagsintima med varandra.
    Kramar, klapp på kinden etc 

Bra sagt.

Jag håller med, börja med små steg. Visa din kärlek med kroppen och på ett sätt som din partner inte upplever stressande. 

Ta hjälp av parterapi. 

Får du inte till parterapi, så kan du själv gå och få tips och hjälp på traven. 

Sedan att onanera är inget att skämmas för med sin partner. Försök få med hen när du onanerar i duschen eller i sängen. BARA vara med, så du känner närvaro och hen vänjer sig.

Kan det funka med schemalagd sex? Då bygger du bort "överraskningsfaktorn". Hen verkar ändå ospontan, så det passar ihop.

Det är förövrigt fint hur du ser på er relation och otrohet. Håll kvar vid den fina familjen. 

Det kommer att lösa sig. 
    Lycka till 
    Kram
  • Anonym (Man 35år)
    Anonym (Anonym88) skrev 2023-07-22 14:38:26 följande:

Jag är en kvinna vars sexlust är stendöd efter schemalagt sex för att bli gravid. Är nu gravid och lusten är helt enkelt inte där. Men vi jobbar på det tillsammans.

Mitt råd till dig, som ovan även skriver är att var vardagsintim. Skeda i soffan, kramas, hångla! Men utan att säga du är kåt och torrjucka mot låret. När sexlusten försvinner för män och kvinnor så vaknar den långsamt igen så det behövs lugn för att det ska komma tillbaka. Något som förstörde det för mig (vilket var mitt fel inte min partners) var att så fort det började pirra så kände jag stress att "nu nu måste vi passa på att ligga medan känslan är här"  det blev verkligen aldrig bra och gjorde det värre haha. 

Var intim utan kravet på sex, man frigör så mycket må bra hormoner i kroppen som gör att man vill ha mer. Tillslut kommer sexet igen. Om det nu bara är lusten som är det bakomliggande problemet :) 

Fina råd och erfarenheter. Tack för att du delar med dig. 
Svar på tråden Hur GÖR man något åt saken