• Anonym (Kalle)

Finns det otrogna som verkligen ångrar sig?

Som topic lyder. De som varit otrogna men fått en chans till, kan de verkligen. genuint ångra sig? Där och då var det ju det enkla valet. Eller är det bara något man säger till sin bedragna partner?

• Svar på tråden Finns det otrogna som verkligen ångrar sig?
  • Anonym (Ttt)

Ja. Klart de kan. Jag har varit otrogen. Är kvinna. Det hände på grund av mina egna inre problem och känslomässiga störningar. Det hade inget med min kille att göra alls. 
    Det var köttsligt. Noll känslor inblandat.
    Efteråt ångrade jag mig så mycket att jag typ ville hoppa framför tåget. Kände mig som världens mest avskyvärda och hemska människa. Ovärdigt all kärlek.

• Anonym (gräset grönare så länge det finns en gräsmatta att stå på)

De ångrar sig bara om de mister allt, fru barn, vänner, rutiner och blir utslängda eller när det fattar att tilliten brustit och visar sig i mindre tillgivenhet, sexlust från partnern och ett allmänt sämre klimat hemma.
    Tills detta händer lär inget förändras och den otrogna kommer fortsätta sina eskapader.

• Anonym (Malin)

Vilken konstig fråga, klart det finns de som ångrar sig direkt likväl som det finns de som inte gör det eller gör det först när de tvingas hantera konsekvenserna. Människor är inte stöpta i en form, lär er det!

• Anonym (Libbsticka)

Extremt konstig fråga.

En kollega till mig mådde dåligt i en vecka och ifrågasatte om hon hade gjort något "fel" när det var en full manskollega som tafsat på henne på dansgolvet (och typ 5 andra kvinnor),

Så en del tar ju på sig skuld t.o.m. från andras beteende...

• Anonym (L)
    Anonym (Libbsticka) skrev 2023-07-21 17:51:14 följande:

Extremt konstig fråga.

En kollega till mig mådde dåligt i en vecka och ifrågasatte om hon hade gjort något "fel" när det var en full manskollega som tafsat på henne på dansgolvet (och typ 5 andra kvinnor),

Det är ju helt orelaterat till trådstarten som avser där man frivilligt varit otrogen men ångrat sig senare. Att ta på sig skulden för någon annans övergrepp är inte ens nära.
  • Anonym (L)

Har en kollega som ångrade sig bittert efter att ha varit otrogen med en man på jobbet under en konferens. Men jag tror det främst beror på att mannen tog ut skilsmässa direkt. Hade han förlåtit henne är jag inte alls säker på att hon ångrat sig.

• Anonym (Libbsticka)
    Anonym (L) skrev 2023-07-21 18:07:54 följande:
    Det är ju helt orelaterat till trådstarten som avser där man frivilligt varit otrogen men ångrat sig senare. Att ta på sig skulden för någon annans övergrepp är inte ens nära.
    Men om man t.o.m. ser exempel på det så är det väl högst rimligt att de som faktiskt gjort fel också kan ångra sig när de ser vilket kaos det blir efteråt?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Malin) skrev 2023-07-21 17:26:27 följande:

Vilken konstig fråga, klart det finns de som ångrar sig direkt likväl som det finns de som inte gör det eller gör det först när de tvingas hantera konsekvenserna. Människor är inte stöpta i en form, lär er det!

Men då är väl ångern mer baserad på konsekvensen och inte själva gärningen? Om det inte hade blivit konsekvenser hade personen inte ångrat sig. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Libbsticka) skrev 2023-07-21 17:51:14 följande:

Extremt konstig fråga.

Kan inte hålla med om att det är en extremt konstig fråga. Och ditt exempel tycker jag inte är speciellt relevant som jämförelse. 
  • Anonym (Libbsticka)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-07-21 18:20:15 följande:
    Kan inte hålla med om att det är en extremt konstig fråga. Och ditt exempel tycker jag inte är speciellt relevant som jämförelse. 
    Se inlägg 7.
Svar på tråden Finns det otrogna som verkligen ångrar sig?