• LFF

Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg

Prata med både din BM och den eventuella planeraren på sjukhuset och berätta hur det ligger till så vet de hur de ska hantera det hela. 

Lycka till! Hjärta

• LFF
    Anonym (V) skrev 2023-07-21 15:56:59 följande:

Be om lugnande innan. Lustgas. Det kommer gå fint. Jag var så rädd att jag grät. Men allt gick jättebra och bm var med mig hela tiden. Kirurgerna jättelugna och proffsiga. Det kändes inte som om jag skulle svimma. Jag kände ingenting. Bara lite ryck och drag i magen. Sen låg min fina flicka där på mitt bröst och inget farligt hade hänt.

Ta det lugnt. Allt blir bra!

Åh, lustgasen var absolut inte vare sig lugnande eller smärtstillande för mig. Spydde som en gris av den
  • LFF
    ems87 skrev 2023-07-22 22:36:04 följande:
    Jag fick ingen lustgas under mina snitt... tråkigt att du fick den upplevelsen!
    Fick det under igångsättningen innan det blev snitt. Lustgas funkar inte på alla. Men jag svarade på en kommentar som tyckte att TS skulle be om lustgas innan och ville då berätta att det inte är vare sig lugnande eller smärtstillande för alla. 
  • LFF
    Anonym (Libbsticka) skrev 2023-07-23 08:04:05 följande:
    Då tog du för mycket. Man ska bara ta lite försiktigt så går det bra.
    På ett litet andetag enligt instruktion från BM. Lustgas funkar inte för alla.
Svar på tråden Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg