Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg

Ska nästa vecka göra ett kejsarsnitt, planerat då jag har trångt bäcken och bebisen beräknas vara stor. Oroar mig massor för att jag inte kan ligga på rygg utan att bli svimfärdig. Hur ska det gå på snittet ? Magen är stor! Vad gör man åt detta? Jag lär inte va den enda gravida som inte kan ligga på rygg. Snälla lugna mig!

• Svar på tråden Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg
  • Anonym (Rädd)

Jag är inte rädd för smärtan utan hur jag ska kunna ligga ner under operationen när jag inte kan det nu alls utan att känna mig svimfärdig. Tack för svar ! Ska tänka på det .

• Anonym (Rädd)

Vill inte vara sövd, vill inte missa vårt barns födelse 🙂 vad skönt att man ligger lite åt sidan, ja det är vena cava jag har problem med och bebisen är stor troligen 5kg tror de. Så han trycker på ordentligt i magen just nu och jag är kort så finns ingen plats alls. 

• Anonym (Rädd)
    LFF skrev 2023-07-21 15:40:05 följande:

Prata med både din BM och den eventuella planeraren på sjukhuset och berätta hur det ligger till så vet de hur de ska hantera det hela. 

Lycka till!  // Hjärta

Tack ♥️ min bm träffar jag inte mer och hon vet om att jag har svårt och ligga när hon mätt magen osv men ska absolut ta upp min oro när det är dags. Jag kan ju inte va den enda som har problem med vena cava tänker jag och tänk på de som föder tvillingar och trillingar , jag har ju ?bara? en. Även om han är stor.
  • Anonym (Rädd)

Anonym (V) tack ♥️

• Anonym (Rädd)

Tack för alla svar . Har suttit och kollat videor på k-snitt och där ser det ju ut som de ligger rakt upp och ner. Jag vet att jag inte är ensam om fenomenet men känns ändå som alla andra klarar utan problem att ligga ner, men så har inte alls en så stor mage som jag har 😕 väldigt högt sfmått. Hade samma med vårt förra barn. 

Förstår inte hur lite vinkling ska kunna ta bort obehagskänslan, har provat lägga mig på rygg men jisses känns som jag ska kvävas av magen med. Är jätteorolig jag ska svimma av under snittet eller få en ångestattack.

Ni är verkligen gulliga som tar er tid att skriva ! Tack

• Anonym (Rädd)

Tack för alla svar i tråden. Igår snittades jag och idag är vi redan hemma. Så vi mår bra! Men det var riktigt jobbigt ett tag för de vände bordet rakt när de skulle ta ut honom och då tryckte det på enormt och jag fick blodtryckskall och spydde och trodde jag skulle svimma. Hade massor av vatten , över en liter därför va magen enorm. Men allt blev lättare när han väl var ute 🙂

Svar på tråden Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg