Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg

Det är egentligen inte så illa som du tror, prova att sätta ihop sängarna på BB efteråt så att det blir som en dubbelsäng och säg åt din sambo/man att ligga i den bredvid och på din arm så kommer du sova jättegott. Begär att få oxytocontin och oxynorm också, det har du rätt till i tre dygn efter ditt snitt (åtminstone i Skåne).

• felicityporter

Du ska inte känn skam OM du verkligen har sån panik så att du hellre känner att du vill sövas! De kan söva dig om du har extrem panik och är ärlig om det till kirurgen när de planerar ditt snitt, men i första hand rekommendera jag att du är vaken under snittet om du kan, jag hade också extrem panik efter de tog ut min första son med snitt utan att bedövningen tog, men då var de så oerhört gulliga och förstående inför det att en i personalen höll min hand hela tiden och min make den andra.

• felicityporter

Inför andra snittet menar jag. Så tala om och var ärlig om du är rädd så kommer personalen vara extra snälla mot dig!

• felicityporter
    Tow2Mater skrev 2023-07-21 16:01:39 följande:
    Gjorde det inte ont utan bedövning?
    Jo, det gjorde fruktansvärt ont och är en smärta jag inte ens kan beskriva med ord? Därför lade jag till ett annat inlägg där jag förklarade att det var inför det andra (normala) snittet som jag är glad att jag klarade av trots min rädsla pga den oerhört fina personalen som höll min hand.
Svar på tråden Nervös inför snittet, kan ju inte ligga på rygg