Inlägg från: Anonym (Hmmm ....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ....)

Hur kan soc sätta en vanlig, snäll tjej bland missbrukare och narkomaner?

Finns inget att göra. Hon får försöka hålla sig inne i sin lägenhet så mycket som möjligt och bara träffa de övriga när personal är närvarande. 
    Har också bott på ett sånt hem. Det är helt blandat med narkomaner, andra missbrukare, psykisk ohälsa och generell "oro" från soc.
    Det är bara 3 mån för din "protege" så det bör Hon klara av om hon sedan ska klara av mammarollen som innebär många olika utmaningar man som förälder måste klara.

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Marika) skrev 2023-07-21 08:16:51 följande:
    Men tänk om hon blir misshandlad! Eller om de slår ihjäl hennes barn! Det är ju bara ett ögonblicks verk och personalen - mest kvinnor, och glest bemannat (bara en personal nattetid!) skulle inte kunna göra något ändå.

Det är ingen "normal utmaning" för en människa att kunna klara av missbrukare och kriminella! Nästan ingen behöver göra det, som inte är missbrukare eller kriminell själv!

Som vanligt stjälper soc mer än de hjälper...
    Jag är inte kriminell eller missbrukare men klarade det hur bra som helst.  Visst var det ett helvete, men jag och mitt barn höll oss för oss själva mest. Tills barnet fick kompisar som inte bodde på hemmet då umgicks vi med dessa familjer. Inte ett alternativ med en nyfödd såklart. 
    Familjehem vore i ert fall ett bättre alternativ.  Det håller jag med om. Har du kontakt med soc? Vad säger dem?
Svar på tråden Hur kan soc sätta en vanlig, snäll tjej bland missbrukare och narkomaner?