• Jårdi

Lämna skuldsatt sambo?

Håller med tidigare inlägg, lämna honom på riktigt för din egen skull. I förlängningen är det bättre för honom också då det kanske kan tvinga honom till viss insikt. Min fd sambo hade väldigt liknande beteende, jag lämnade när jag insåg att han hade ett spelmissbruk och skulder på 750 tusen. Det var oerhört svårt och är fortfarande men jag ångrar mig inte, känns bra att ha återtagit kontrollen över min egen ekonomi och mitt liv även om jag till viss del fortfarande påverkas såklart eftersom vi har ett gemensamt barn. Skickar styrka till dig! 

• Jårdi

Du gör helt rätt! Jag känner igen hans beteende så otroligt mycket från min fd. Han är förmodligen så långt inne i sin förnekelse att han tror på sina egna orimliga förklaringar och skuldbeläggandet av dig. Förbered dig mentalt på att han kan försöka lägga mycket kraft på att få dig att ändra dig om separationen, med krokodiltårar och tomma löften till exempel. Påminn dig om att er relation i de bästa av världar faktiskt kan förbättras av en separation i längden, men han behöver hantera och inse sin problematik på egen hand först <3

Svar på tråden Lämna skuldsatt sambo?