Inlägg från: Spagettimonstret |Visa alla inlägg
  • Spagettimonstret

Vilken stad/delstat i USA för flytt?

Finansen7 skrev 2023-07-19 09:52:32 följande:

Jag tryckte inte heller tummen ner på ditt inlägg :)

Jag har bott långa perioder i Texas som har generösa vapenlagar. Det innebär inte att detta är något alla strider för eller i vardagen pratar om som något viktigt. Många är självklart emot dessa lagar och det är inte svart-vitt på något sätt. 

Och det är ju skönt om man inte märker av det, men den dagen det är en skolskjutning eller barnet leker hemma hos någon som har laddade vapen framme kanske man tänker annorlunda. I USA är vapen den vanliga orsaken till att barn dör.

Jag säger som någon ovan, delstater som förbjuder abort går bort för mig. Den dagen man bär på ett skadat foster, som kanske utgör en stor hälsorisk om det inte plockas bort, vill man ha bra vård.

• Spagettimonstret
    Elinjuli skrev 2023-07-19 13:24:58 följande:
    Jag tryckte tummen ner. Du vill diskutera politik och det var inte min fråga. Så fort man nämner något positivt om att bo i USA måste svenskar överbevisa Sveriges förträfflighet, det är inte så svart och vitt :)
    Politik är väl väldigt relevant om man ska bo där. Det är inte som att politik är fristående från vardag och stora livshändelser på något sätt.
Svar på tråden Vilken stad/delstat i USA för flytt?