Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Vilken stad/delstat i USA för flytt?

Elinjuli skrev 2023-07-17 21:48:54 följande:
    Jag är amerikansk medborgare, men ja jäkligt krångligt är det. Just nu är vi inne på: Florida, Kalifornien, New York, Michigan eller Minnesota. Har du några tips? :)
    Spontant skulle jag ju vara tveksam till Florida med tanke på återkommande orkansäsong och Kalifornien med tanke på att det borde vara en stor jordbävning på gång inom inte allt för lång framtid.
  • Mentat
    LFF skrev 2023-07-19 07:25:32 följande:
    Undrar vad det är som fått tre personer att trycka tummen ner på detta. Är det abortfrågan, kvinnors rätt att bestämma över sin egen kropp, att rättigheterna till vapen är viktigare eller bokbrännandet?
    Nu tillhör jag inte "tummen ner"-gruppen men jag kan spekulera: Det kan vara så att man har funnit propagerande av vissa åsikter vara off topic, utan att för den sakens skulle ha något att invända mot åsikterna som sådana. Du hade kunnat skriva samma sak på ett annat sätt, t.ex.:
    "Delstaterna är väldigt olika i politisk inriktning och beslutar om en hel del lagar själva. Exempelvis aborträtten, som numera skiljer sig mellan olika delstater eller vapenlagarna. Om något av detta är viktigt för dig, kolla vad som gäller för den delstat du kan tänkas flytta till" vilket inte propagerar för eller emot någon åsikt. Det gör vi ju på politikdelen av forumet.

Det är förstås bara min gissning, men något att fundera på.
Svar på tråden Vilken stad/delstat i USA för flytt?