Inlägg från: Aannoonnyymmmm |Visa alla inlägg
  • Aannoonnyymmmm

Ombytt bebis!

Hej!

Jag har en fem månaders bebis som tog sitt fem månadersvaccin för några dagar sedan. Hen är nu som ombytt. Gnällig hela dagarna och har gått från att sova hela nätter sen hen var 2 månader gammal till att vakna flera gånger. Hen har ingen feber eller så och nu har även maten blivit en kamp. Vägrar dricka ersättning och gråter så fort flaskan närmar sig. De senaste veckorna får hen panik dessutom så fort vi är med andra människor och gråter så fort det blir lite ljud. Tröstar och finns där konstant men känns som att inget hjälper. Vi är typ bara hemma nu men är det någon annan som har gått igenom detta eller har tips på hur man kan hjälpa bebis. Blir liksom inte en enda lugn sekund och nu blir det extra jobbigt när även nattrutinerna har förstörts.

• Svar på tråden Ombytt bebis!
  • Aannoonnyymmmm
    Anonym (Tänder) skrev 2023-07-17 23:54:51 följande:

Kan även vara tänder på g, brukar knasa sig då med mat sömn och humör. Vårt barn fick problem med allt detta vid vaccineringen också och vi förstod inte alls men sen kom de några tänder. Det lugnade sig efter det men han blir likadan när det är tänder som gör lite extra ont. Dreglar barnet lite extra och biter på händerna mer än vanligt? 

Ja, han dreglar hela tiden och allt ska in i munnen. Försökt känna lite men det känns inte hårt. Däremot är han lite vit på nedre tandköttet upplever jag så det kan absolut va tänder på G! Han har alltid varit en väldigt matglad bebis men nu är det alltid en kamp att ge flaska. Får väl avvakta och se. Förhoppningsvis går det över snabbt! Det kom bara som en smäll efter vaccinet. Tidigare, senast dagen innan har han liksom sovit jättebra och inte varit gnällig hemma. Endast när vi är med folk men nu är han missnöjd hela tiden. Puuuuh
  • Aannoonnyymmmm
    Anonym (A) skrev 2023-07-18 12:44:20 följande:
    Fast vissa av sakerna började för några veckor sedan, medan ni tog vaccinet för några dagar sedan. 
    Ja? Det är ju det jag skriver. Har inte påstått att det är vaccinets fel utan försöker se om någon annan har haft samma erfarenhet av det jag skrev sammantaget och har tips att dela med sig. Du verkar inte ha något tips och kan därför avstå från att svara, tack.

Till er övriga, stort tack! Ska googla mer om utvecklingssprång!
  • Aannoonnyymmmm
    Anonym (Info) skrev 2023-07-18 18:17:54 följande:
    Din ts ser ut som att du anser förändringarna är pga vaccinet. 
    Hade jag varit emot vaccin så hade jag väl inte valt att vaccinera min unge vid 3 mån och sedan nu igen! Var stressad när jag skrev mitt inlägg men det var ju tur att flera andra förstod min poäng och kunde komma med nyttiga tips. :)
Svar på tråden Ombytt bebis!