Inlägg från: Anonym (Inte lika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte lika)

Ha barn med annan etnicitet?

Mina barns pappa är utländsk.Mina barn är inte lik mig och vi har inte samma färger .Genetiken blir så ibland att man blir mest lik den ena föräldern och dens familj .Jag har fått frågan vad jag tycker om detta att mina barn är inte lik mig .

• Anonym (Inte lika)

Min dotter är kopia av sin pappa och väldigt lik sina fastrar .Svårt att se likheter med mig och det säger dom flesta till mig.

• Anonym (Inte lika)

Jag har aldrig haft någon stark önskan att mina barn skulle ha varit väldigt lik mig .Känner med lite blandade känslor ,tycker att det känns väldigt knepigt med genetiken att vara så lik bara den ena föräldern.

• Anonym (Inte lika)
    Anonym (Pillan) skrev 2023-07-17 02:30:44 följande:

Nu attraheras jag bara av västerländska män men jag skulle inte heller vilja att mitt barn hade tex asiatiska drag då det inte skulle se ut som om jag är barnets förälder. Jag skulle nog inte känna samma samhörighet. 
    De jag känner till som skaffat barn med kineser eller afrikaner har alla barn som har asiatiska och afrikanska drag och hudfärg. Inget av barnen liknar den svenska föräldern. 

Fast det är ju ganska vanligt att ha ett barn som inte är kopia av sig själv.Man älskar ju sitt barn oavsett vem barnet är lik .Finns viktigare saker i livet.
  • Anonym (Inte lika)

Även om barnet får 50%av gener från båda föräldrarna,så kan barnet fortvarande bli mycket mera lik den ena föräldern med starka gener där ljusa gener hänger inte rik med .

• Anonym (Inte lika)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-07-17 23:17:48 följande:

Jag ville också ha barn med svenskt utseende. så min dotter är blond . Men sen dras jag även bara till svenska män så det har aldrig varit något problem.

vill du inte ha tjejens barn så ska du väl inte träffa henne, helt enkelt.

Jag är tacksam att min dotter inte är blond.Vet hur det är.
  • Anonym (Inte lika)

Mina utländska bekanta har båda sagt att de velat ha barn som liknar dom själva och har samma färger (mörka).

• Anonym (Inte lika)
    flygrl skrev 2023-07-18 23:02:26 följande:
    Anonym (anonym) skrev 2023-07-18 22:20:02 följande:
    Hur menar du med detta? :) "vet hur det är" , känns inte som en särskilt schysst ton.  Att ha blont hår är ju extremt unikt, framförallt utomlands, många tjejer kämpar ju flera år och färgar och färgar för att få blont hår. Har fått sjukt mycket komplimanger för min hårfärg under perioder jag bott i Sydamerika. 
    Jag håller med dig Anonym (anonym) och undrar också va Anonym (Inte lika) egentligen menade med sitt inlägg. Personligen tycker jag blont hår kan va väldigt vackert och visst är det ovanligt internationellt sett. Sen är förstås alla människor/barn lika värdefulla oavsett hårfärg eller andra yttre egenskaper. 😊
    Ja,blont hår är ovanligt internationellt sätt och det kan innebära massa uppmärksamhet ,som man inte vill ha ,just för att man är blond och sticker ut i världen.Vet ju detta av min erfarenheter och det har inte varit alltid underbart så att säga.
  • Anonym (Inte lika)

Generna försvinner inte bara för att man har fått ett barn som inte har sina egna färger.Vet en som är blandning ,med bruna ögon och mörkt hår och mörk hy.Hans barn blev väldigt ljus ,blond med blåa ögon.Där är ena föräldern mörk och barnet väldigt ljus .

• Anonym (Inte lika)

Min kompis (adopterad,mörk)hade inga problem att jobba i utsatta områden.Där fick hon höra :tjena syrran.Blondiner är ju populära i de flesta kulturer.

• Anonym (Inte lika)

Så att vara blond i Sverige idag kan skapa en del oönskad uppmärksamhet.Därför är jag tacksam att min dotter inte är detta.

• Anonym (Inte lika)
    Anonym (anonym) skrev 2023-07-19 21:25:36 följande:
    haha oj vad du krigar för detta, inte lite bitter att din dotter inte fick samma hårfärg som dig Flört
    Tacksam!Och mera säkerhet,enligt min åsikt.
  • Anonym (Inte lika)
    Ess skrev 2023-07-19 15:52:31 följande:

Vill själv ha barn som liknar mig, och har därför valt att dejta svenska killar, och även skaffat mina barn med en svensk.

Kan tänka mig att dina barn är mest kopia av dig.Lycklig nu?
  • Anonym (Inte lika)
    flygrl skrev 2023-07-23 20:50:42 följande:

Måste lägga till att jag förstås inte heller tycker svarta män är motbjudande eller så. Hell no, jag kommer ju från en lång rad svarta både män och kvinnor.Det är bara att jag inte känner attraktion för dom. 😉

Rätt så ointressant i detta ämne .
  • Anonym (Inte lika)
    Anonym (Arken) skrev 2024-09-17 14:50:39 följande:

Detta är ju också något jag tänker på. Om vi svenskar parar oss med icke-svenskar så dör ju vi ut. Är inte det tråkigt?

Hellre detta än att alla vill bli barnlösa .Vem ska ta hand om oss?Det viktigaste ändå är att skaffa barn med en bra ,empatisk människa ,inte etnicitet.
  • Anonym (Inte lika)

Jag har ljust hår och ljusblåa ögon ,båda mina barn har bruna ögon och brunt hår(alltså inte lik mig i andras ögon).Men mina gen finns ju kvar i kommande generationer (om det skulle bli så ).

• Anonym (Inte lika)
    Anonym (XXX) skrev 2024-09-18 19:40:38 följande:
    Nä, men i och med att anlagen för mörka färger är dominanta, så kommer det att finnas färre och färre barn med anlagen för ljusa färger manifesta (alltså synliga, uttryckta i individens utseende), om vi fortsätter att blanda oss i den här takten. 
    Ja om alla med mörka drag blandar sig med varandra.Annars inte .
Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?