Inlägg från: Anonym (Mamma till blandbarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till blandbarn)

Ha barn med annan etnicitet?

Anonym (Pillan) skrev 2023-07-17 02:30:44 följande:

Nu attraheras jag bara av västerländska män men jag skulle inte heller vilja att mitt barn hade tex asiatiska drag då det inte skulle se ut som om jag är barnets förälder. Jag skulle nog inte känna samma samhörighet. 
    De jag känner till som skaffat barn med kineser eller afrikaner har alla barn som har asiatiska och afrikanska drag och hudfärg. Inget av barnen liknar den svenska föräldern. 

Det där stämmer ju inte. Barnen får 50% av generna från varje förälder.

Jag är askblond och blåögd. Min man är svarthårig med mörkbruna ögon. Vårt barn har mörkbrunt hår och nötbruna ögon som kan skifta i grönt i solen. Det kan vara att svenskar tycker att hen inte ser svensk ut men i min mans hemland ser folk på en gång att hen inte ser ut som andra där. De ser "det svenska" även om svenskarna inte ser det.

Inte ens om man får barn med en med samma etnicitet kan man vara säker på att barnet blir en kopia av en själv. Då får man klona sig själv.

Älskar man någon har man väl inget emot att barnet liknar den man älskar? Vad är det för rasistiskt nonsens?
    Anonym (Inte lika) skrev 2023-07-19 11:19:23 följande:

Generna försvinner inte bara för att man har fått ett barn som inte har sina egna färger.Vet en som är blandning ,med bruna ögon och mörkt hår och mörk hy.Hans barn blev väldigt ljus ,blond med blåa ögon.Där är ena föräldern mörk och barnet väldigt ljus .

Ja, det svarthåriga barnet med bruna ögon (med en blond och blåögd förälder) kan en dag gifta sig med en blond och blåögd och då kan barnbarnen bli blonda och blåögda. Ja, t o m om två svarthåriga och brunögda får barn tillsammans kan barnet bli blont och blåögt om både en farförälder och en morförälder är blonda och blåögda.

En turk kan få ett blont och blåögt barn eftersom de arvsanslagen kan finnas dolda. Typ efter vikingarnas härjningar. 

Med alla resor och emigrationer så blir vi bara mer och mer blandade. Och det är väl ingen nackdel. Om man är alltför lika (typ inavlad by) så riskerar man ärftliga sjukdomar.

Jag är inte så förälskad i mitt eget utseende att jag absolut vill ha en kopia av mig själv. Cool

Är det den "nordiska rasen" ni vill bevara el "bara" det nordiska utseendet?

Visst, blonda och blåögda är en minoritet i världen. Men en ännu mer sällsynt minoritet är de rödhåriga, ljushyade och fräkniga. Tänk om de skulle bestämma sig att endast gifta sig med andra rödhåriga, för att bevara "rasen" (utseendet). Alla skulle tycka att det var konstigt

Nej, man skaffar barn med den man älskar. Tvekar du pga hennes utseende så älskar du inte henne (iaf inte rillräckligt). Släpp henne fri att hitta någon som verkligen älskar henne. Bind inte upp henne medan du letar efter den perfekta blonda kvinnan att skaffa barn med.

Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?