Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Ha barn med annan etnicitet?

Jag är ju själv blandad och mina tankar kring detta är att jag liknar båda mina föräldrar och på samma gång liknar jag andra med samma blandning lika mycket. Dvs min hudfärg och hårtyp liknar mer andra blandade (svart/vit) och inte alls mina föräldrar. 

Mina ansiktsdrag och min kroppstyp däremot liknar förstås mina föräldrar på olika sätt. För mig har det bara varit positivt. Vet inte hur mina föräldrar tänkte när de fick mig, men som någon skrev skaffar man ju barn för att man tycker att ens partner är fin precis som han/hon är och man vill att detta återspeglas i sina barn. Det låter inte som att du har kommit så långt i dina känslor för din flickvän om du inte kan tänka dig henne som mamma till dina barn. Det behöver ju inte ha med hennes ursprung att göra. 

• Mrs Moneybags
    Pixxel skrev 2023-07-17 21:13:15 följande:

Alice Bah ser ju 100% afrikansk ut. Ser inte ett enda europeiskt drag på henne.

I dina ögon, ja. Googla gambianska kvinnor så ser du nog skillnaden. Det är säkerligen samma med halvasiater som i våra ögon ser helt asiatiska ut. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Inte lika) skrev 2023-07-19 19:49:07 följande:

Så att vara blond i Sverige idag kan skapa en del oönskad uppmärksamhet.Därför är jag tacksam att min dotter inte är detta.

Vad löjligt. Tror du inte att vi som är svarta råkar ut för negativ uppmärksamhet mer eller mindre för jämnan? Man kan inte skaffa barn utifrån hur andra kommer att se på en. I så fall skulle vi som är utsatta för rasism aldrig skaffa barn. 

Dessutom kan man aldrig veta om ens barn kommer utsättas för exvis mobbning eller annat pga saker utom ens kontroll som handikapp eller vad som helst. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Mamma till blandbarn) skrev 2023-07-22 15:54:43 följande:

Jag är inte så förälskad i mitt eget utseende att jag absolut vill ha en kopia av mig själv. Cool

Är det den "nordiska rasen" ni vill bevara el "bara" det nordiska utseendet?

Visst, blonda och blåögda är en minoritet i världen. Men en ännu mer sällsynt minoritet är de rödhåriga, ljushyade och fräkniga. Tänk om de skulle bestämma sig att endast gifta sig med andra rödhåriga, för att bevara "rasen" (utseendet). Alla skulle tycka att det var konstigt

Nej, man skaffar barn med den man älskar. Tvekar du pga hennes utseende så älskar du inte henne (iaf inte rillräckligt). Släpp henne fri att hitta någon som verkligen älskar henne. Bind inte upp henne medan du letar efter den perfekta blonda kvinnan att skaffa barn med.

De kan ju glädjas av att det faktiskt finns förvånansvärt många svarta (blandade) med rött hår och fräknar och rätt så ljus hy. Framförallt fräknar är rätt vanligt bland ljusa svarta. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Arken) skrev 2024-09-17 14:50:39 följande:

Detta är ju också något jag tänker på. Om vi svenskar parar oss med icke-svenskar så dör ju vi ut. Är inte det tråkigt?

De andra dör ju också ut i samma takt då.

Dessutom kan gener aldrig dö ut så länge man fortsätter att skaffa barn. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Arken) skrev 2024-09-17 15:25:29 följande:
    Det finns endast ca sju miljoner svenskar i världen av över åtta miljarder människor. Vilka drabbas mest om en asiat och en vit parar sig? Jo barnet ser asiatiskt ut. Vi blir färre och färre för varje dag.
    Ja, för alla åtta miljarder tillhör samma folk. Eller inte. De tillhör ju också miljontals olika folkslag och är lika rädda om sin kultur som vi är. 

Tror du inte att de tycker exakt samma sak om blandade barn? Att de tar egenskaper av "de andra"? 

Vi blir färre främst för att vi inte föder så många barn överhuvudtaget. Just nu föder varje kvinna i snitt 1,5 barn i Sverige (invandrare inräknade). Man behöver föda minst 2,1 barn per kvinna för att befolkningen inte ska minska. Dessutom är det en växande trend bland yngre att leva livet barnfritt. Det är nog det största hotet. 
Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?