Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Ha barn med annan etnicitet?

Anonym (Xyz) skrev 2023-07-16 22:57:02 följande:
    Ha barn med annan etnicitet?

Hej. Vi kan försöka hålla lite god ton i denna debatt då jag vill ha en seriös diskussion. Jag är en vit svensk man, lika svensk som barnen i bullerbyn och jag kan attraheras av tjejer från olika delar av världen även fast jag föredrar kvinnor som är ljusa som mig.

Nu är grejen att jag har en tjej från östasien har börjat träffas och vi verkar gilla varandra ömsesidigt men däremot så har jag denna grej i bakhuvudet att om vi skulle bli tillsammans och skaffa barn så kommer barnen i princip se asiatiska ut och barnen inte se ut som mig alls och det tycker jag verkar tråkigt. Man vill väl kunna se sig själv i sina barn?

Vad har ni för tankar gällande detta?

Det fina med (biologiska) barn är ju att man skapar en ny person som är en blandning av en själv och personen man älskar. Du skapar ju inte en kopia v dig, liksom.

Det kan ju bara ha att göra med hur du uttrycker dig, men det låter inte som om du borde vara med den där tjejen om du oroar dig för att dina barn skulle få asiatiska drag?

• Anonym (Tess)
    Elanus skrev 2023-07-17 20:34:44 följande:
    Du frågade inte om hon ser etnisk svensk ut, du frågade om hon ser lika svensk ut som afrikansk. Det gör hon i mina ögon. I Gambia skulle säkert många tycka att hon ser väldigt europeisk ut, i Sverige finns det säkert många som tycker som du, att hon ser mer afrikansk ut.
    Det är ju som Trevor Noah. I Sydafrika har han fått höra att han ser vit ut, i USA är han svart.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Tår) skrev 2023-07-17 23:07:47 följande:

Gör mig lite ledsen att läsa tråden. Jag har 2 vackra adoptivbarn med exotiskt utseende. De är eftertraktade och populära nu men skulle ju bli ledsen om de blir dissade när det blir dags för barn.

Tänker folk i allmänhet så idag 2023 eller är det ett tecken på vilka som är aktiva på Familjeliv?

Vi bor i Stockholm och ser ju alla möjliga mixar här hela tiden. 

Jag tror att det främst handlar om vilka som hänger på Familjeliv, och inte en generell åsikt bland människor, tack och lov. 
Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?