Inlägg från: Anonym (Xyz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xyz)

Ha barn med annan etnicitet?

Hej. Vi kan försöka hålla lite god ton i denna debatt då jag vill ha en seriös diskussion. Jag är en vit svensk man, lika svensk som barnen i bullerbyn och jag kan attraheras av tjejer från olika delar av världen även fast jag föredrar kvinnor som är ljusa som mig.

Nu är grejen att jag har en tjej från östasien har börjat träffas och vi verkar gilla varandra ömsesidigt men däremot så har jag denna grej i bakhuvudet att om vi skulle bli tillsammans och skaffa barn så kommer barnen i princip se asiatiska ut och barnen inte se ut som mig alls och det tycker jag verkar tråkigt. Man vill väl kunna se sig själv i sina barn?

Vad har ni för tankar gällande detta?

• Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Frida) skrev 2023-07-16 23:44:34 följande:

Har flera svenska tjejkompisar som är vita och har barn med män ifrån andra länder och barnen ser inte vita ut. Det är inte bara att barnen har mörkare hud, mörka ögon och mörkt hår men även ex näsor och ögonens form är väldigt annorlunda jämfört med deras vita mammor. Vissa av barnen är inte ens lika sina svenska mammor över huvud taget utan Skulle lika gärna kunna vara adopterade. 
    Tycker det är lite synd när min vackra vän med naturligt ljusblond hår och blå ögon har flera små barn med svart affrohår och brun hud. De är inte alls lika och mammans skönhet och unika drag syns inte alls i barnen..

Själv vill jag att mina barn ska se ut som mig och skulle därför aldrig skaffa barn med en utländsk man. 

Det är ju så det vanligaste är. Och det måste ju vara väldigt tråkigt för dessa kvinnor att folk tror att barnen nästan är adopterade. Jag jobbade med en svensk kvinna som hade tre barn med en turkisk man och hon nämnde en gång att hon tyckte det var tråkigt att hennes barn inte ser ut som henne alls. Och då tyckte jag ändå hennes barn var ljusare än vanligt då hon hade en ganska mörk turkisk man.

Om folk fortsätter såhär så kommer ju etniska svenskar bara vara något man kan läsa om i historieböckerna eller titta på gamla Astrid Lindgren filmer.
    Anonym (Pillan) skrev 2023-07-17 02:30:44 följande:

Nu attraheras jag bara av västerländska män men jag skulle inte heller vilja att mitt barn hade tex asiatiska drag då det inte skulle se ut som om jag är barnets förälder. Jag skulle nog inte känna samma samhörighet. 
    De jag känner till som skaffat barn med kineser eller afrikaner har alla barn som har asiatiska och afrikanska drag och hudfärg. Inget av barnen liknar den svenska föräldern. 

Jag tror jag läste någon artikel om det där med samhörighet innan att den är lägre om barnen ser alldeles för olika ut. Just det där med dragen stämmer ju då barnen får ärva max 5% av de svenska dragen. Titta på t.ex Alice Bah Kunke som har en vit förälder men hon är ju så svart/mörk man kan bli eller den välkända Barack Obama som kallas den första svarta presidenten men som har en vit mamma. Han kallas ju svart för att det är vad han är.
  • Anonym (Xyz)
    Elanus skrev 2023-07-17 09:17:31 följande:

Barnen kommer ju se lika mycket nordeuropeiska ut som östasiatiska. Inte blir generna på något sätt starkare ju längre bort från Sverige deras ursprung ligger. Är det bara du som oroar dig för att era barn ska få drag av mamman eller är också hon oroad att de ska få drag av dig?

Tycker du Alice Bah Kunke ser lika svensk/vit ut som afrikansk? Jag och denna tjej dejtar bara typ och detta är något jag måste få ur mina känslor av om det nu skulle gå vidare.
    Anonym (Inte lika) skrev 2023-07-17 12:35:56 följande:

Mina barns pappa är utländsk.Mina barn är inte lik mig och vi har inte samma färger .Genetiken blir så ibland att man blir mest lik den ena föräldern och dens familj .Jag har fått frågan vad jag tycker om detta att mina barn är inte lik mig .

Vad tycker du om det då? Är det tråkigt?
    Anonym (Inte lika) skrev 2023-07-17 12:47:35 följande:

Min dotter är kopia av sin pappa och väldigt lik sina fastrar .Svårt att se likheter med mig och det säger dom flesta till mig.

Hur är dina känslor gällande det?

• Anonym (Xyz)
    LillaMorsan skrev 2023-07-17 21:24:13 följande:

Jag anser att du bör avsluta förhållandet med den här tjejen som ser östasiatisk ut. bara det faktum att du öht har farhågor gällande att era eventuella barn kan komma att se ut som mamman dvs östasiatiska ut, ja det säger ganska mycket. Vissa barn liknar mer pappan och vissa barn liknar mer mamman. Så ja ?risken? finns att eventuella gemensamma barn skulle se ut som mamman. Hade du haft samma problem och oro om tjejen hade varit vit? jag menar barnen hade kunnat likna mamman helt och hållet oavsett ändp. Så det är det östasiatiska utseendet du stör dig på? För hennes skull. Avsluta förhållandet. 

Nej jag hade inte haft dessa tankar om mamman var vit för då hade vi haft samma etnicitet.
    Anonym (Märkligt) skrev 2023-07-17 21:30:05 följande:

Är det en oro? Gillar du inte tjejens östasiatisk utseende? Vad är problemet om barnen skulle få östasiatiska drag som mamman? Hon kanske känner detsamma, att eta barn tyvärr skulle se ut som Du. Räcker det inte med 50 procent av din genuppsättnin?! vill du ha en kopia? Eller är det bara ok om du barnet ser ut som mamman om mamman är svensk??

Jag har inget emot några människors utseende. Men sitt egen barn är ju lite annorlunda. När jag har funderat lite på detta så känner jag att en dotter hade inte varit fel att få, de halvasiaterna blir väldigt söta. De har vi ju börjat få se en del av nu när många svenska män och deras thaifruars barn har börjat bli stora. Pojkarna verkar inte så populära däremot och vi ser ju vilka problem massmördaren Elliot Rodger hade med tjejerna. Asitatiska män är oftast inte så populära bland tjejer i västvärlden.
    Anonym (f) skrev 2023-07-18 18:05:54 följande:
    Det finns ingen vackrare blandning än just östasiat och västerländsk. Har många vänner som är det. Du kanske tycker de ser asiatiska ut, men i Asien ser de direkt att de är blandade. Det är som att du säger att alla asiater ser likadana ut.

De jag känner är definitivt lika båda föräldrarna.
    Flickorna blir ofta söta ja. Som jag skrev precis nu ovan, pojkarna brukar inte få det lätt.

• Anonym (Xyz)
    Anonym (E) skrev 2023-07-19 02:39:35 följande:

Min släkting är adopterad från Östasien och hennes barn som hon har fått med en blond och blåögd svensk ser helt asiatiska ut. Väldigt söta men det finns inget skandinaviskt i deras utseende förutom längden  så du får nog räkna med att dina barn inte alls skulle se ut som du. 

Jag har en annan väninna som är adopterad från Asien och hon berättade hur jobbigt det är ibland att folk tror att hennes svenska pappa är en snuskgubbe som har importerat en mycket ung fru från Asien. Hennes ord, inte mina. Det är ju också en aspekt i ditt fall.

Om det är mycket viktigt för dig att få helsvenska barn så är det nog bättre om du bryter med den här tjejen. Samtidigt tror jag inte att du kommer att bry dig när barnen väl kommer. Man älskar ju sina barn oavsett hur de ser ut. 

Ja så är det ju, och det tycker jag skulle vara ganska tråkigt. Gör inte alla det innerst inne?

Jag läste också om en äldre man som hade en dotter i övre tonåren med en asiatisk kvinna som var orolig över att folk skulle tro han importerat en ung tonåring från Thailand eller liknande.

Jag har faktiskt ett litet problem med kvinnor och det är att vita kvinnor inte tycks intresseras av mig, men mörkare kvinnor gör det däremot.
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Mamma till blandbarn) skrev 2023-07-22 15:54:43 följande:

Är det den "nordiska rasen" ni vill bevara el "bara" det nordiska utseendet?

Ja det är väl lite därför man skaffar barn, för att sitt folk ska leva vidare?  Jag jag skrev tidigare i denna tråd: Skulle det inte vara tråkigt om man i framtiden bara kan läsa om i historieböckerna om hur svenskar såg ut? Eller bli tvungen att titta på då kanske 200 år gamla Astrid Lindgren filmer? Skulle inte det vara tragiskt?
Svar på tråden Ha barn med annan etnicitet?