Inlägg från: Anonym (Mamma Mu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma Mu)

ångest av att lämna 13 månaders på förskola

Säger som ovan,har ni verkligen så låga inkomster och eller höga utgifter?

Jag har varit helt ensamstående med inte så hög inkomst och har kunnat gå ner i tid.
    För mig har det varit en prioriteringsfråga.
    Jag hade visserligen ingen resväg så där tjänade jag mycket tid.
    Valde även dagbarnvårdare då dessa har mindre barngrupper och kändes tryggare för mig som också hade svårt för att lämna min lilla. 

Idag finns det knappt några dagbarnvårdare kvar men jag skulle kolla upp om det finns i komunen ni bor. 

• Anonym (Mamma Mu)
    Anonym (Sverige är närsynt) skrev 2023-07-16 17:08:04 följande:
    Jag anser givetvis också att jag (mer långsiktigt) prioriterade mitt barn.

Nämligen genom att

- vi föräldrar jobbar heltid och då har kunnat ge honom ett sparkapital att börja livet med.

- se till att jag får en rimlig pension så han slipper oroa sig/ta på sig att delvis försörja mig på gamla dar oavsett om jag blir frånskild eller ej.

Det är den i relationen som tjänar minst som inte har råd att vara hemma och tappa pensionsinbetalningar.

Vi ser olika på prioriteringsfrågan och Inte att skambelägga någon, trist att du uppfattade det så.

Jag prioriterade på mitt sätt de första åren av anledningen att jag ville få mer tid under småbarnsåren.

Vad vet du om ifall jag har ett sparande eller ej? 

Jag kanske prioroterade bort annat som dyrare boende,bil, resor eller annat. 

Att ha lägre inkomst måste inte betyda att man inte säkrar barnens framtid. 

Svar på tråden ångest av att lämna 13 månaders på förskola