• Bjoer

Egoist eller jag krävande

kattis71 skrev 2023-07-15 14:45:10 följande:
    Egoist eller jag krävande

Är särbo sedan 1 år med en man som ständigt pratar om sig själv. Det är mkt sällan han ställer frågor om mig och mitt. Ställer han en fråga tex - har du sovit gott? Och jag svarar nej så ställer han inga följdfrågor utan fortsätter att prata om sitt. Jag börjar tröttna och känner att relation fördjupas aldrig. Han tycker jag är känslig om jag tar upp hans ointresse av mitt liv. Hur tänker Ni? Pratar Ni med varandra i en relation eller är det mest döpratande?
    Jag känner mig ostimulerad i samtal om allt kring alla andra ämnen än honom. Känns som meningslöst att vara tillsammans om man inte har ngt utbyte av varandra i kommunikation. Dessutom är det jäkligt oattraktivt och jag vill allt mer sällan ha/ge närhet. Tankar kring det?

Om du bara svarar "Nej." så indikerar det att du inte är så intresserad av att prata vidare om det. Du kanske ska lägga till lite detaljer så det finns nått för honom att följa upp på i konversationen?
  • Bjoer
    Anonym (Mannen) skrev 2023-09-07 10:01:57 följande:

Alla är olika men en grund i de allra flesta relationer är att man är intresserad av sin partner och är man inte det så får man försöka vara det. Annars brukar det inte hålla.

Klarar man inte av att vara intresserad så har man kanske personliga problem eller bara är känslomässigt omogen. Då bör man själv försöka få till en personlig utveckling eller få hjälp. Detta syftar alltså på din partner i detta fall.

Kan ju vara att efter 25 år så är hon inte så intressant längre. Han vet det mesta och vill inte höra samma saker igen.Finns inget nytt att upptäcka. Så jag skulle nog inte anta att hela problemet ligger hos honom.
Svar på tråden Egoist eller jag krävande