Inlägg från: Anonym (prata) |Visa alla inlägg
  • Anonym (prata)

Egoist eller jag krävande

Jag har märkt genom livet att det är väldigt olika hur intresserade människor är av att höra vad andra har att säga, och att ställa frågor om andra. Rent generellt verkar kvinnor mer intresserade av andra än vad män är, men det finns också många kvinnor som egentligen mest är intresserade av att prata om sig själva. I början av en kärleksrelation, men också en vänskapsrelation, är man av naturliga skäl mer nyfiken på varandra, men trots detta tycker jag det är rätt så stor skillnad mellan människor i hur mycket de ställer frågor osv.

För mig som är väldigt intresserad av andra och ofta ställer massor av följdfrågor om det mesta, inte bara till min partner utan till de flesta i nästan alla sammanhang, är det självklart att jag vill ha en partner som är lika intresserad av mig som jag är av henne. För mig känns det viktigt att vara någorlunda lika i detta avseende, för annars riskerar man ju att hamna i den situation som du beskriver, med en partner som är intresserad av att själv få berätta men inte av att lyssna.

Tyvärr tror jag det är svårt att förändras i det avseendet, och svårt att kräva att partnern ska förändras i önskad riktning.

Svar på tråden Egoist eller jag krävande