Sonen och hans far
Jag valde att lämna sonens far då sonen var ca 1 år. Fadern gick bakom min rygg och misshandlade även mig psykiskt så jag var helt nedbruten.
Det har varit många turer fram och tillbaka med sonen och hans far. Han ville till en början inte signera faderskapet och gav mig hela vårdnaden direkt.
Han har periodvis velat träffa sonen som nu är i början av tonåren. Sedan har det kommit perioder då inget större intresse uppvisats och har egentligen sedan pojken föddes ändrat sig i sista minuten då han ska ha pojken. Var väldigt jobbigt när jag stod och var på väg till jobbet och han meddelade att han inte tänkte ställa upp och passa sonen.
När sonen var ca 3 år gick fadern till tingsrätten och ville ha gemensam vårdnad och växelvis boende. Det gick inte igenom.
Nu är pojken stor och fattar att pappa inte är intresserad och säger att de inte har någon relation , det känns inte som en riktig pappa, pappa hör sällan av sig osv.
Har försökt påtala detta för pappan men han vänder på det och säger att jag gör allt för att han (pappan) ska må dåligt och att jag är elak.
Sommarumgänget blir ett par dagar istället för en måna. Sonen vill inte längre va hos pappa på grund av ovanstående.
Ska jag säga till pappan vad sonen sagt eller bara acceptera som det är?