Galen på svärmor
Skogstokig på svärmor. Vid en båttur ihop ankrade vi och badade från båten, dvs djupt vatten. Svärmor bytte om på mitt barn. Började ta på simväst o puffar. Jag sa att mitt barn skulle ha riktig flytväst på vid badningen. Jag fick inte bestämma det, blev argumentation och mitt krav ignorerades. Barnet var ensamt i vattnet. Simmade ifrån båten flera meter och då ropade jag till på barnet att vända tillbaka mot oss. ?Mamma är rädd? säger svärmor till barnet och tittar på mig. Jag förklarade att hon ska vara nära oss när hon badar. (Pappan skulle egentligen bada med henne men fastnade i ett samtal). Snacket fortsatte mot mig. nedlåtande om att jag var rädd. Jag svarade att jag är riskmedveten och att det är skillnad på att vara rädd eller riskmedveten. Svaret blev ?ja ja det heter så mycket?.
Inte föga förvånande var jag o mina barn de enda som hade flytväst på oss under båtfärdenNär jag bad om flytväst till mig när vi skulle tuffa ut med båten fick jag dessutom en halv föreläsning om att det behövs inte, det är minsann säkrare än att åka bil.
när vi kom tillbaka från båtturen skulle svärmor och barnet simma till badbryggan. (De är alltid oskiljaktiga. Eller snarare, svärmor kapar detta barnet o man kommer inte intill. såklart kul för deras relation, det unnar jag dem). Samma där, simväst o puffar. Men ok då var dem iaf prick jämte varann. Vi kommunicerade att jag skulle komma med badhandduk o skor för att möta dem. Medans jag raffsar efter grejerna överrumplas jag över att svärmor nu står jämte mig på land. Barnet är nu helt ensam på djupt vatten, ca 30 m ifrån oss med skymd sikt pga bryggkanten där borta.
pappan säger givetvis ingenting på båten som medhåll till mig. Tvärtom hakar han på att typ racka ner på mitt krav om flytväst.
jag känner mig nu EXTREMT otrygg med att lämna barnen ensamma med svärmor o svärfar (de bor vid sjön/båten o badar alltid med våra barn). Jag har sagt till pappan att om han inte kan stå på min sida om säkerhetsaspekten så vägrar jag att lämna barnen ensamma med svärmor o svärfar mer. T ex kommer inte den där dagen bli av som dem snackat om att låna våra barn för övernattning på sjön. Liksom att jag självklart ska ta strid med dem om detta är påväg att återupprepas när jag då är med. Då får liksom relationen fan bära eller brista. Som ni kan ana är det inte första gången jag blir komplett överkörd o inte har nån talan trots att jag argumenterar. Svärmor är också typen som måste få sin vilja igenom och annars ?brakar helvetet lös?. det har man smakat på några gånger men jag får ej rädas det nästa gång?
Känner mig också kränkt ärligt talat. VAD FAN?!? jag är vårdnadshavare och för mig är det alltid säkerheten först med mina guldklimpar.
please, behöver känna stöd! Pappan är aldrig stöttande. Han lägger sig alltid platt pga konflikträdsla.