• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-15 02:29:42 följande:
    Misogynitet är förmodligen en stor del av en incels problem. Inte hur samhället är utformat. Vad ska hända med misogyniteten? Ska kvinnorna i samhället förväntas acceptera det?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-15 02:15:44 följande:
    För att han är kändis naturligtvis.

Hur får du dessa två saker att gå ihop? Enligt dig är misogynitet en stor del av incels problem, men inte för de som andra attraktiva egenskaper. Där är misogynitet inget hinder.

Hur kan misogynitet i såna fall vara skillnaden och varför ignorerar du alla andra möjliga orsaker?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-15 05:27:20 följande:
    Dock tänker jag inte ställa upp och prata för en lagstiftning som går ut på att diskriminera ett kön enbart.
    Som för exempel, ditt (idiot) förslag om lagstiftning på dejting apparna som enbart går ut på att drabba kvinnor negativt.

Om nu inte männen kan skriva bra och vettiga presentationer så ja "tuff shit", då blir han utan träff på dejtingappar.

Min lösning är att lära männen att skriva bra och vettiga presentationer av sig själva, inte att införa lagstiftningar som )indirekt) tvingar kvinnorna att välja incels.  Och incels skall då slippa att skriva vettiga och bra presentationer av sig själva.
    Nej, det går inte ut på att diskriminera ett kön. Det går ut på att motverka diskriminering.

Varför är det bara män som måste ha överdådiga presentationer för att inte bli bortvalda? Varför gäller inte samma sak för kvinnor med lika höga krav på presentationer?
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-15 12:18:28 följande:
    Och varför ser du det som självklart att tvinga kvinnor att välja män de inte vill ha? Varför har du så otroligt svårt att förstå att en kvinna väljer ensamhet frivilligt istället för att tvingas välja en man som inte motsvarar sina preferenser?

varför är det så självklart för dig att just du ska bli vald? Eller andra misogyna incels? Vad är så självklart i det? varför är det så självklart att bli vald? Det är inte självklart att bli vald. när ska den poletten trilla ner? Det finns inte lagkrav på att bli vald, det är inte en mänsklig rättighet att bli vald. Var är din så kallade rättvisa när människor ska tvingas göra val mot sin vilja?
    Varför är det självklart för dig att bli vald? När du nätdejtade skrev du att du valde och sorterade bort olika profiler. Hur hade du upplevt det om ingen valde dig?

Det är uppenbart att du ser det som en mänsklig rättighet för dig att bli vald och att ha många män att välja mellan. Varför blir du annars så upprörd över att män och kvinnor ska ha lika många att välja mellan?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-15 06:08:40 följande:

Till TS: Läs artikeln "Vem ska en kvinnlig akademiker gifta sig med?'

En amerikansk studie visar att kvinnor är obenägna att sänka sina krav och förväntningar, även då tillgången på män minskar. Du kan läsa forskningen via artikeln. Kvinnorna förblir istället ogifta.

Vad är det som du tycker pekar på det motsatta, att om utbudet minskar kommer kvinnor välja annorlunda? Eller är det bara ett antagande från din sida? 

Jag tror att det helt enkelt är en könsskillnad här, baserat på hur jag och många andra kvinnor resonerar. Du vill inte tro på det. Men att leva ensam som kvinna idag är något som en hel del väljer.

Lägg därtill att kvinnor verkar må bättre som singlar än vad många män gör, och att kvinnor fortfarande är de som ofta tar mest ansvar i en relation men idag inte är tvingade att stanna. Kvinnans frigörelse har lett till högre skilsmässotal. Många har varit i relationer som fungerat dåligt och har inte lust att lägga energi och kraft på ytterligare försök. 

Din "lösning" blir därför helt felriktad. Istället bör man satsa på att öka sin egen attraktionsförmåga om det är en relation man vill ha. Du skriver själv att dessa män är "mindre attraktiva". Vad är det då som gör dem mindre attraktiva och hur kan de ändra på det? Eller vill och kan de kanske inte? I så fall kan de få psykologisk hjälp att acceptera sin situation. 

De kvinnor som lever ensamma lever oftast inte i celibat. Är det inte en väldigt stor skillnad? De hade sänkt sina krav om de hade levt i celibat, men nu gör de inte det eftersom de inte behöver det.

Lösningen är inte att män ökar sin attraktionsförmåga. Det har de redan gjort och resultatet har bara blivit att kraven på män bara har ökat istället.

Det är betydligt fler män idag som har universitetsutbildningar och styrketränar på gym än för 50 år sen. Män har höjt sin utbildningsnivå och inkomstnivåer precis som kvinnor.

För varje gång som män ökar sin attraktionsförmåga så höjs kraven på män att bli ännu bättre. Det är ett nollsummespel där en viss andel män alltid kommer hamna under gränsen även om alla plötsligt skulle tjäna 1 miljon kr om året. Då hittas det på nya faktorer som män blir jämförda på och objektifierade utifrån istället.

Är det rimligt tycker du att behandla det ena könet på det sättet i ett modernt samhälle?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-16 20:10:10 följande:
    Har du ens förstått syftet med att det skulle tjäna en incel att skaffa kvinnliga vänner? Varför skulle vänner/partnerskap ta ut varandra? 
    Jag förstår syftet i din absurda tankevärld, men det är inte förankrat i verkligheten. Du utgår från att alla incels saknar kvinnliga vänner och det stämmer inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-16 20:18:27 följande:

Du ser allt väldigt svart vitt. Om du tycker att misogynitet är en framgång för att Russel brand hade tjejer och visade sig vara misogyn, så varsågod, lycka till. 

Jag har redan förklarat min syn på incels misogynitet och hur jag tycker den skiljer sig från brands. Jag har den uppfattningen att incels anser sig vara så snälla, men ser kvinnor som en annan art. Du t ex blottar ganska mycket sånt, ser kvinnor som resurser där bara sexkvoter skulle innebära mer sex för dig. Det är så jävla uppenbart. Skulle kunna spotta en misogyn incel som dig direkt, och då är jag inte ens kvinna. Visste redan i trådstart hur du var. Tog inte mycket innan du blottade dina misogyna åsikter.
    Du kan ju fråga dig varför.

Du hade redan bestämt dig för att jag var misogyn innan du läste vad jag skrev, så det har aldrig spelat någon roll vad jag tycker. Din uppfattning var klar redan från början.

Ibland kommer du till insikt som när du skrev att Russel Brand var känd och att det var det enda som spelade någon roll, men sen återgår du till ditt enögda tankesätt igen. Där allt bara handlar om att håna och smutskasta incels så mycket det går.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-17 00:38:26 följande:
    Det är uppenbart att det är du ser det som en mänsklig rättighet
    Om jag väljer en kvinna är det jag som tycker att hon förtjänar mej,  men du tycker inte att man inte ska få ha rätten att få välja själv.
    Jag tycker inte att det är en mänsklig rättighet att bli vald, men däremot ska det vara en rättighet att män och kvinnor har samma förutsättningar oberoende av kön. Det kommer alltid finnas personer som blir bortvalda.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-16 20:35:47 följande:
    Har jag påstått det? Nej, du hittar på som vanligt. Du däremot utgår från att alla incels skulle känna sig bortvalda som potentiella partners om dom skaffar kvinnliga vänner. Enligt dig så baserar du det på att incels ska vara oförmögna att kunna skilja på vänskap/ potentiella ligg med kvinnor.
    Ja, du har påstått det. Din tanke var att kvinnliga vänner skulle bota misogynitet hos incels. Ditt antagande måste då vara att en incel inte har några kvinnliga kontakter från början.

Du skriver ju till och med "om dom skaffar kvinnliga vänner". Din förutfattade mening är alltså att de inte redan har det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-16 20:44:39 följande:
    Så kvinnor ska enligt dig ligga med män de inte finner attraktiva för att dessa oattraktiva männen är tillräckligt bra enligt dig. Hur ska det gå till? Sexkvoter skulle inte öka oattraktiva mäns attraktionsgrad?

Är det rimligt att tvinga kvinnor till sex i dagens samhälle?
    De borde inte välja samma män på dejtingappar som alla andra kvinnor. Det är inte att tvinga någon in i en relation mot sin vilja. Vill man leva ensam som många propagerar för här går det bra också.
  • Anonym (hej)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-16 21:44:04 följande:
    Jag har inte sett det som självklart att bli vald. Jag var selektiv på grund av att jag var lycklig i mig själv, jag hade inget behov av att ta *första bästa man*. jag bodde läääänge ensam med mina katter och satisfyer. så varför är det så svårt för dig att förstå att kvinnor generellt sett vill ha bra män? Och att de i allt större utsträckning frivilligt väljer ensamhet över en mindre bra man? Kvinnor är alltså generellt inte desperata. varför tror du vi är så lågbegåvade att vi skulle bli kräsna och desperata bara genom att du skulle få igenom reglering av appar? Ett nej är fortfarande ett nej. Era likes kommer inte att öka.
    Levde du i celibat under tiden som du bodde ensam med dina katter?

Att kunna vara selektiv är inte val som du gjorde själv. Det var förutsättningarna som möjliggjorde att du kunde vara selektiv och det låg utanför din kontroll. Att du tror att det beror på att du var lycklig i dig själv är ett hån mot de som inte kan vara selektiva.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?