• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-10-21 14:41:09 följande:

Något som är intressant med är att det står i artikeln TS gav följande citerar:

"Dating seems to be getting harder for a growing number of men who may be chronically and involuntarily single and sexless. In the coming decade, we will need to support young men to first become emotionally attuned to themselves and then to become effective communicators and connectors. The dating success of a large number of men will require it."

(slut på citatet)

Det finns några av oss som har tagit upp detta med. Även en och annan man. Något TS har ratat och anser att det skulle vara då bättre att man "reglerade apparna och ,resmöjlighet till likes" för just kvinnorna.

Tycker ju att TS skall ta sig en riktig tankeställare till varför inte ens experterna har samma "lösning" på problemet som han har.. Utan experternas lösning är den samma som har tagits upp  både några män och många kvinnor i denna tråden.

Tror du att män har blivit sämre på emotionell intelligens och effektiv kommunikation än vad män var tidigare?

Hur skulle denna brist på emotionell intelligens märkas på en dejtingapp när de inte ens får chansen att dejta?

Dessa tips är bara ren smörja. För att bli bra på relationer måste man få öva och får man aldrig det är det omöjligt. Männen kan inte göra något åt det om de aldrig får chansen att prova.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-10-21 15:30:17 följande:
    Det är ingen rättighet att få prova på vare sig umgänge, relationer eller sex med andra människor. Först måste det finnas någon som vill.
    Det är ingen rättighet att använda dejtingappar i sin nuvarande form heller, men trots det så tycker ni det.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-21 15:37:12 följande:
    Jag lägger inte skulden på någon.
    Jag bara undrar varför du fortsätter använda apparna om du anser att de är skadliga för dig?

När det gäller prostituerade så kan det ju t ex vara så att de måste för att kunna försörja sin familj. T ex i Thailand.
    De har alltså inget annat val.
    Och andra prostituerade kan även bli hotade av sina hallickar om de vill sluta.
    Så de har många gånger inget annat val.
    Eller tror du att prostituerade väljer det yrket frivilligt?

När det gäller dejtingappar så har man däremot valet att sluta använda dem om man inte tycker att det fungerar bra eller är rentav skadligt.

Vem eller vilka är det du menar som har skapat problemet?
    De som har skapat apparna?
    I så fall är det väl en ännu större anledning att sluta använda dem.
    Just nu använder jag ingen app om du är intresserad av att veta. Det är dock fånigt att säga "sluta använd dem". Varför säger du inte till kvinnor att sluta skaffa barn om de inte vill sabba sin karriär? Jobb, familj, relationer är mänskliga behov som inte går att stänga av genom att sluta försöka.

När det kommer till män så är det bara eget ansvar som gäller enligt er, men när det kommer till kvinnor ska allt regleras av staten. Ser du inte din egen dubbelmoral?

Det är strukturer som ligger bakom problemet och de strukturerna kan inte lösas på individnivå.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-21 15:54:14 följande:
    Ursäkta, så du anser att experterna du själv hade länkat till, att deras tips är rena smörjan?

Varför länkade du till dessa artiklar från b.la Psycology Today om du anser att deras tips är rena smörjan?

Eller är de rena smörjan bara för att deras tips, råkade sammanfalla med vad så många kvinnor och även några män har sagt i denna tråden som tips till incelsen (oavsett om de är misogyna eller icke misogyna)?

Men du lär dig att skilja på budskapet från budbäraren.. Och även lär dig att förstå att en reflektion är inte en åsikt eller en spekulation.
    Jag länkade till dem för att ni ville ha källor som bevisade att män tar skada av dejtingappar. Det var inte för deras tips och det vet du.

Du vet också att alla såna tips är politiskt korrekt dravel som går ut på att bara lägga skulden på män och aldrig se män som offer som behöver hjälp. Allt enligt den rådande principen att män inte tillskrivs samma människovärde idag.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-10-21 19:08:16 följande:
    Klart det är. Om de erbjuds får naturligtvis alla (som betalar) använda dem.

Vad som förvånar mig är varför personer som uppenbarligen inte mår bra av att använda dem gör det när det är helt frivilligt. Självskadebeteende?
    Ja, men om de inte längre erbjuds på det sättet pga lagstiftning har ingen fått sina rättigheter inskränkta som inte fanns från början.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-10-21 16:26:44 följande:
    Om man börjar interaktionen med "Knulla?" så säger det väl sig själv att det kan arbetas på lite?

Att kunna skriva bra är underskattat idag, måste jag säga.
    Vem börjar interaktionen på det sättet? Många kommer inte ens till det steget att de matchar med någon.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-10-21 19:15:05 följande:
    Jo, precis så enkelt är det. Ingen tvingar någon att använda några appar utan man kan lägga sitt krut på de kontakter man får genom liveinsatser.

Eget ansvar för alla, både män och kvinnor, även gnällspikarna. 
    Fast nu bortser du från att apparna även gör det svårare att lyckas dejta de kontakter man har genom liveinsatser.

De standardkrav som ställs på män i apparna får naturligtvis även bäring i verkligheten. Ingen behöver dejta någon som de känner om de vet att det finns bättre alternativ till hands på nätet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-21 19:36:15 följande:
    Om du skulle testa att vara prostituerad ett tag misstänker jag starkt att din (och andra incels) nuvarande liv skulle framstå som rena drömmen i jämförelse.
    Varför ska jag testa att vara prostituerad när jag inte tycker att det ska vara legaliserat?

Det är du som borde testa på att leva som incel i 10 år eftersom du försvarar ett system som leder till att män blir incels. Antar du utmaningen?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-24 18:04:15 följande:
    Vill inte uttala mig om användaren TIL specifikt. Jag känner inte henne och kan inte uttala  mig om henne mensett till hur många andra resonerar det ligger mycket sanning i det du säger.

Det finns så många normer i dagens samhälle som skapar svaga män. Sedan klagar man på männen när de blivit som de blivit uppfostrade. 
    Ja, spelplanen är riggad mot män. Män förväntas vara både starka och svaga på samma gång. Framförallt får de ingen hjälp bara för att de är män utan bemöts efter gammaldags könsnormer.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-21 20:10:13 följande:
    Visst kan jag säga samma sak till kvinnor.
    Men nu är det män och dejtingappar som diskuteras här.
    Så varför försöker du byta samtalsämne?

Alla,både män och kvinnor,har ett eget ansvar för att lyckas hitta en partner.
    Ingen har påstått att det bara gäller män.
    Och DU är den som vill ha statligt reglerade appar osv.
    Så försök inte lägga över det på andra.
    Och du har ju själv skrivit att du väljer bort 50% av kvinnorna på apparna och en annan person i tråden har sagt at han ratar äldre,feta och fula kvinnor.
    Medans ni anser att kvinnor ska fördelas bland männen eller att apparna ska regleras så att de attraktiva männen inte ska visas.
    Så då kan man ju vända på frågan.varför ska det bara gälla er män och inte kvinnorna?
    Varför får ni välja och inte kvinnorna?
    Skulle det inte vara rättvist?
    Det ska gälla samma för kvinnor som för män, vilket jag redan har svarat på flera gånger. Skillnaden är att det får större effekt för män eftersom diskrepansen mellan de som väljs och väljs bort är mycket större bland män.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?