Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:54:58 följande:
Att kalla de för misogyna är bara ett sätt att rationalisera de nedvärderande kommentarerna om incels. Tror du inte jag har förstått det vid det här laget?
Så kom den ja..
Märkligt att det finns så väldigt många, i tråden, som INTE har problem med incel som är
ICKE misogyna.
Så nej den förklaringen funkar inte på mig att försöka rättfärdiga dina felaktiga utlåtande och ditt ignorerande.
Alla människor är lika mycket värda. Är vi inte överens om det eller är den principen också uppe för diskussion nu? Det spelar ingen roll om någon tar illa vid av en annan persons åsikter. Den personen har fortfarande inte rätt att ta ifrån en annan person dess värde som människa.
Som vanligt så väljer du att läsa helt selektivt..
Ingen har tagit ifrån något människovärde bara för att man tycker MISOGYNA incels inte är några "riktiga män".
För i helvete jag skrev ju att det handlade om ett BETEENDE.
Varför väljer du att ignorera det? Att jag skrev att det handlade om ett beteende?
Professorn har andra lösningar än mig, men spelar det någon roll? Han har samma problembild som mig och borde därför enligt er standard bli kallad för misogyn. Hans formella titel gör dock att han på ett inkonsekvent sätt slipper att få det epitetet av er.
Nej han har inte "samma problembild" som dig heller om du läser/lyssnar på honom ordentligt.
Även PhD Galloway delar in incels
i olika grupper.
Han förtydligar att det finns incels som är misogyna, och han förtydligar också att det finns incels som INTE är misogyna.
Det DU gör är att klumpa ihop alla incels i en homogen grupp, och skäller på folk som skriver något negativt om misogyna incels. Då hoppar du på folk och anklagar dem för att de "hatar incels"
Så ja det spelar en stor roll. Då PhD Galloway hanterar, till skillnad från dig, att världen är full av nyanser. PhD Galloway inser och förstår detta.
Han skulle var mer trovärdig än dig även om han inte var PhD, utan en vanlig arbetare. Varför? Jo av den enda anledningen att han inser och förstår att det finns nyanser.
En förmåga du saknar, då du basera all din diskussion ur en svartvit synvinkel både på problemet och lösningen, och vägrar att acceptera att det fins nyanser.