• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-01 02:00:23 följande:
    Nej, det här har vi diskuterat förut. Jämlikhet är den direkta motsatsen till frihet. När frihet värderas högst spelar utfallet ingen roll. Frihet som begrepp används därför av nyliberala tänkare som Ayn Rand och Margaret Thatcher. Det är personer som inte brukar raknas så högt utifrån svenska värderingar.

För jämlikhet krävs det inskränkningar i den personliga friheten och det är denna princip som den svenska välfärdsstaten är uppbyggd på. Att jämlikhet värderas högre än personlig frihet.
    Ja vi har diskuterat det tidigare.
    Men det du har svårt att ta till dig att det var ju ingen som höll med dig i dina påståenden,  att det "fria valet" är en motsats till "jämlikhet".

Bara för att du VILL ha rätt så betyder det inte i nödvändigtvis att du har rätt per se för den saken skull.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:54:58 följande:
    Att kalla de för misogyna är bara ett sätt att rationalisera de nedvärderande kommentarerna om incels. Tror du inte jag har förstått det vid det här laget?
    Så kom den ja.. 

Märkligt att det finns så väldigt många, i tråden, som INTE har problem med incel som är ICKE misogyna.

Så nej den förklaringen funkar inte på mig att försöka rättfärdiga dina felaktiga utlåtande och ditt ignorerande.
    Alla människor är lika mycket värda. Är vi inte överens om det eller är den principen också uppe för diskussion nu? Det spelar ingen roll om någon tar illa vid av en annan persons åsikter. Den personen har fortfarande inte rätt att ta ifrån en annan person dess värde som människa.
    Som vanligt så väljer du att läsa helt selektivt..

Ingen har tagit ifrån något människovärde bara för att man tycker MISOGYNA incels inte är några "riktiga män". 

För i helvete jag skrev ju att det handlade om ett BETEENDE.

Varför väljer du att ignorera det? Att jag skrev att det handlade om ett beteende?
    Professorn har andra lösningar än mig, men spelar det någon roll? Han har samma problembild som mig och borde därför enligt er standard bli kallad för misogyn. Hans formella titel gör dock att han på ett inkonsekvent sätt slipper att få det epitetet av er.

Nej han har inte "samma problembild" som dig heller om du läser/lyssnar på honom ordentligt.

Även PhD Galloway delar in incels i olika grupper.
    Han förtydligar att det finns incels som är misogyna, och han förtydligar också att det finns incels som INTE är misogyna.

Det DU gör är att klumpa ihop alla incels i en homogen grupp, och skäller på folk som skriver något negativt om misogyna incels. Då hoppar du på folk och anklagar dem för att de "hatar incels"

Så ja det spelar en stor roll. Då PhD Galloway hanterar, till skillnad från dig,  att världen är full av nyanser. PhD Galloway inser och förstår detta. 

Han skulle var mer trovärdig än dig även om han inte var PhD, utan en vanlig arbetare. Varför? Jo av den enda anledningen att han inser och förstår att det finns nyanser. 

En förmåga du saknar, då du basera all din diskussion ur en svartvit synvinkel  både på problemet och lösningen, och vägrar att acceptera att det fins nyanser.
  • EnAnonumius
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:32:36 följande:
    där ljuger du igen. Inlägget beskriver misogyna incels, inte män. det är skrattretande att du klagar på andras *lögner* men ljuger glatt själv. Ingen skam, hycklare
    Han skrev ju i ett av sina inlägg att "ljuga är en form av trakasserier".

Så i stället för att säga att "nu ljuger du igen", så kanske man borde säga till honom att "nu trakasserar du igen"... 😉

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:09:51 följande:
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
    Vilket är att påtvinga ett toppstyr.  Även om det är via algoritmer, så är det ändock påtvingat toppstyre av valen kvinnor och män får lov att göra.   ..
    M.a.o du vill använda dig av fascistiska metoder för att få "lika utfall".

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:33:19 följande:
    Vad är det som driver dig till att trakassera och nedvärdera incels? Vad är din drivkraft till att bete dig illa?
    Nu är du där igen.
    Du sa att ljuga är en form av trakasserier i ett av dina inlägg..,

Så varför trakassera du?

Han skrev inte "incels" (generaliserande), han specificerade vilken grupp bland incelsen han avsåg.. D.v.s  MISOGYNA incels.

Varför saknar du intresse att förestå och inse att världen är full av nyanser, även i debatter?
    Du är så otroligt svartvit, och så otroligt close minded, 
    Du är så svartvit att du sjunker så lågt och trakasserar och tillskriver folk något de inte sagt eller skrivit.

Till och med PhD Galloway som du hade förkärlek att hänvisa till i går delade in incels i olika grupper., Helt nyanserad, och hade en helt nyansierad sett att se problembilden på, till skillnad från dig.

Ändå valde du att försöka klippa och klistra i det han säger och skriver, så hårt för att passa in i din agenda som du har, ihop med din svartvita:

*tankesätt och
    *tolkningsätt och
    *förslag på lösningar

Jag skall påminna dig (så fort jag ser det)  varje gång du trakassera (ljuger) någon annan skribent  eller mig. Vilket kommer att bli ofta då du  saknar förmågan till att tänka och diskutera på en nyanserad nivå.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:39:27 följande:
    Regler är inte fascistiska metoder.

Är systembolaget fascistiskt? Är hastighetsregler fascistiska? Är pappamånaderna fascistiska?
    Du hävdar ju att du är för jämlikhet..

Tycker du är könsdiskriminerande här, då du inte har med denna frågan också: "Är mammamånaderna fascistiska?"..., i din repertoar av s.k retoriska (intetsägande) frågor för att komma med någon "poäng"(?).
    För det var väl ett försök till att komma med någon poäng du skulle ha här va?
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 21:30:11 följande:
    Jag håller inte med om den tolkningen du gör av kvoteringstanken av datingappar då det har ett individuellt syfte. Inom fascism är staten överordnad individen. Hur incelsen känner sig och vilka rättigheter de och andra har är således helt irrelevant. 
    TS vill ju att staten skall reglera detta med dejting på dejtingapparna.. Missat det?
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 20:55:01 följande:
    Du kallar det ofriviligt sexliv när du ev har sex? 
    Att svara på den faktiska frågan är inget alternativ för att >fyll i förklaring här>.

Han ställde en fråga om "hur du vet det
    Han bad dig inte komma med en patetisk irrelevant motfråga.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:00:55 följande:
    Det finns visst en poäng med det som jag skrev. 
    Jag frågade om hen tycker hens sexliv är ofriviligt. 

Din kommentar kan vara ett exempel på att många är otrevliga.

Om det jag skrev var patetiskt, hur är det som du skriver då?
    En inte sägande motfråga som saknar helt/noll  samröre med innehållet man citerar och svara på, anser jag är patetiskt. Det visar på att man knappast har läst inlägget egentligen.
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:02:24 följande:
    Jag tog upp ett exempel på att många väljer ha sex före ett liv utan sex. 
    Wow.. Ja det framkom ju genom din motfråga som löd "Du kallar det ofrivilligt sexliv när du ev har sex?"

Det blir liksom så här (EXEMPEL)

NN fsäger: Jag avskyr att äta lever.

(....) citerar och "motfrågar": Menar du att du hatar  blåa bilar?

Det blir liksom så här (EXEMPEL)

NN säger: Jag avskyr att äta lever.

(....) citerar och "motfrågar": Menar du att du hatar  blåa bilar?

Det kunde ju folk verkligen se att det var det som var syftet med den motfrågan..😒 (obs skarp sarkasm)
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:03:32 följande:
    Jag har inte valt att du skriver otrevliga inlägg. 
    Och JAG har inte valt att få SPAM av dig genom att du citera mitt inlägg tre gånger och skriver tre olika svar på samma inlägg i tre olika poster.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:49:17 följande:
    Med din logik. 
    Om du får bestämma när något är ett val. 
    Då skulle man kunna säga hypotetiskt att det är ett val när någon har sex med någon mot sin vilja.

Det skulle vara konstigt. 
    Nej det stämmer inte med hennes logik alls.

Snacka om att läsa andras poster så som fan läser bibeln.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?