• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (M) skrev 2023-09-28 15:53:51 följande:
    Att man inte kan förklara nånting innebär inte att inte är så. 
    Nej sant. Men man kan ge ETT försök till att förklara ändå. Även om de inte kanske blir "så bra".

Dock så hade faktiskt män och kvinnor inte alls "samma förutsättningar förr".
    Kvinnor förr hade faktiskt sämre förutsättningar.
    Även om hon nu hade det fria valet att säga nej till en man som friade så hade hon ändå sämre förutsättningar förr på "köttmarknaden".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 16:22:38 följande:
    Vad är det egentligen för förklaring du saknar? På exakt vad? Och vad gör det för skillnad på konstaterandet om fenomenet existerar eller inte som ju är vad du förnekar? 
    Okey för att använda DINA ord fast applicera det på fenomen i stället för förutsättningar.

Bara för att man inte ser något fenomen (som påstås finnas) så betyder det inte att man förnekar det.
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 16:22:38 följande:
    Det var inte bättre förr ,män har alltid haft sämre förutsättningar. Förr också, även om datingapparna har accentuerat den något enormt. 
    Jasså hade verkligen männen sämre förutsättningar förr?

På vilket sätt har männen alltid haft sämre förutsättningar? Vilka är dessa förutsättningar det pratas om egentligen, som då skall vara sämre än kvinnornas?

• EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 17:34:09 följande:
    Fast du förnekar ju att förutsättningarna är mycket sämre för män. Är det inte det vi diskuterar? Eller håller du medom att mäns förutsättningar är mycket sämre? 

Förutsättningen att träffa någon, och möjligheten att välja. Kvinnor väljs för att de är kvinnor, män väljs utefter pengar och makt. Det är färre män som fortplantat sig genom historien än kvinnor och det är ju en följd av möjligheterna.
    Jasså gör jag det?
    Så att man ställer frågor om vilka förutsättningar det är så är det samma sak att förneka? 🙄

Så kom det kortet, mäns väljs utifrån "pengar och makt". Vilken jäkla tröttsam klyscha. Så hur kommer det då sig att majoriteten av männen som är i förhållande saknar både pengar och makt. är då  i ett förhållande som antingen pojkvän, sambo, eller make.

Att DU har träffat på dessa FP kvinnor som väljer man efter "pengar och makt" så gör det knappast till en jävla allmängiltig sanning för kvinnor i gemen.

Så jag har har inte förnekat något att sådana kvinnor finns, som du sitter och direkt ljuger om att jag gör.
    Det jag har sagt upprepat genom åren är att majoriteten av kvinnor inte väljer män efter pengar och makt.
    När skall du förstå den signifikanta skillnaden mellan att "förneka" och att "rätta s.k män och deras  generaliserande baserat på en liten minoritet"? Aldrig?

Sedan så nästa svar, till dig så kan vi så kan vi ju prata om manliga  golddiggers, om du vill. Skall jag generalisera grovt att män i majoritet är också goldiggers för att ett fåtal män är det? Så som du gör om kvinnor och "pengar och makt"? Och sedan anklaga dig för att du förnekar om du säger att det är fel och säger att "inte alla män är sådana"?

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 18:03:26 följande:

Tar du alla män och alla kvinnor, lämpar ut ett medelvärde över förutsättningarna så skiljer sig inte det märkvärdigt förutom antalet heterosexuella. Det är ett faktum. Du tittar kanske inte åt Ida 60 år två gånger.  Eller extremt överviktiga Prillan. Det är som att vissa filtrerar bort såna kvinnor från samhället. 

Och nej, du förenklar saken när du menar att kvinnor väljer män beroende på plånboken. Kvinnor attraheras säkert av män som är stabila, intelligenta, socialt gångbara. Och det förvånar inte mig att plånboken råkar vara större hos den typen av män. Kvinnor kommer aldrig någonsin att attraheras av en bitter misogyn incel. Vilket jag anser är positivt för samhällsbyggnader och måendet i samhället i stort. Så vad kan en man dra för slutsats av det? börja förespråka sexkvoter? I helvete heller, se till att förbättra sina åsikter om kvinnor, och sociala relationer över lag, ganska självklart.

Tack..
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:02:44 följande:
    Vad ska man bidra med för att få ha sex menar du? Är det en hög inkomst, presenter, dyra middagar så att sexet indirekt blir en handelsvara eller vad syftar du på?
    Den kommentarens säger en hel del om dig än den du riktar den till..
    Har du aslltid haft en så pissdålig kvinnosyn? För det är det enda som skulle kunna förklara din fråga i så fall.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:30:42 följande:
    Nej, för att folk tvingades att leva i monogama relationer. Man tog någon på samma nivå som sig själv. När du menar att det var hemskt mot kvinnorna måste det betyda att du tycker att kvinnor generellt står över män. Varför skulle annars kvinnor ha lidit av att gifta sig med män och inte tvärtom?
    Helt historielös?

Detta innebar äktenskapet "förr" för kvinnor d.v.s FÖRE 1919..

*Mannen var kvinnans överförmyndare

Mannen var kvinnans överförmyndare. En gift kvinna fick således inte ta ekonomiska beslut, utan det var mannen som bestämde allt.

*En kvinna förlorade sitt förmyndarskap:

Runt 1863 talet så blev en kvinna  myndig vid 25års ålder.  Valde att gifta sig (efter 25års ålder) så förlorade den gifta kvinnan sin myndighet och mannen blev hennes överförmyndare.
    (Du kan plugga på mer om detta i boken Stockholmsäktenskap)

*Kvinnan blev aldrig myndig:

Innan 1863 talet så var inte kvinnan myndig alls.
    Den ENDA lilla rättigheten hon hade var att kunna säga nej till ett giftermål om hon inte gillade mannen som friade till henne.
    Men var hon väl gift så var det kört för kvinnan och mannen hade all rättigheter och allt ägande i ett äktenskap.

Det enda du STIRRAR på är detta "tvingades att leva monogamt" och sedan ställer frågan baserat på detta LILLA enda.

Så nej det finns inget "betyder att kvinnor står över männen". För just det utlåtandet från din sida bevisar tydligt och klart hur historielös du är

Jag skall ju tala om för dig att det var många män mellan 1863 till 1919 som stöttade kvinnors kamp om att få lov att vara myndig som gift. Vilket resulterade i att man förlovades sig och levde under äktenskapsliknande förhållande d.v.s monogamt men ogifta. Det vi i dag kallar för sambos.

Du har flertalet gånger i denna tråden visat din ruttna kvinnosyn.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 18:50:25 följande:
    Ingen lever frivilligt ensam. Det är emot människans natur.

I 9 fall av 10 är individen för oattraktiv för att attrahera en attraktiv partner. Den sista tiondelen försöker gång på gång att skapa relationer men de är för messed up för att klara av det.
    Ursäkta?
    Vem gav dig mandat att tala "för andra"?

Ingen syftar på 0/Zero/Zip/Nada..
    Så hur vet du av direkt fakta att det är så som du skriver i din text? Duu har självklart objektiva källor att hänvisad, med länkar så att alla kan ta del av,  till till din totalitära  utlåtanden o "ingen"?

Om du skall komma med påståenden på det sättet du gör här, så ska du bara länk hänvisa till den objektiva källan du hämtade det i från.
    Eller så kan du erkänna att du sitter och skiter siffrorna ur arslet på dig i ett tafatt och dåligt försök att låta "trovärdig".

Oavsett det är frivilligt för dig om du vill vara trovärdig eller inte...

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:17:59 följande:
    Nej, det är det verkligen inte. Människan är ett flockdjur och har alltid varit, så det är helt onaturligt för människan att leva ensam.
    Just det människan är ett flockdjur.
    Och en flock består inte enbart av att leva i ett monogamt förhållande med barn..

Även singlar har en flock som består av familj och vänner. Så nej ingen människa lever "helt ensam" bara för att inte har ett monogamt förhållande.

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 19:32:59 följande:
    Människan stormtrivs inte så. Det är i bästa fall en illusion. Mer sannolikt en lögn.
    Jag är FRIVILLIG singel.
    Jag valde att bli frivilligt singel efter ett långt förhållande.. Trivs bra med detta faktiskt..

Men nej jag är inte ensam, jag har familj och jag har vänner.  En flock, för människan, består så mycket mer än att leva i ett monogamt förhållande.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2023-10-02 19:37:56 följande:
    Varför är det så svårt för dig att acceptera att det faktiskt finns de som lever som frivilligt singel?
    Det behöver inte ha något att göra med hur attraktiv man är. 
    Fast många gillar att inbilla sig detta att alla som är singlar är per se oattraktiva. 😏
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?