• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 22:51:06 följande: #4145
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4141
    Låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter?

" så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga barbie-ideal. de skyller inte på männen."

jämför de sej bara med ouppnåeliga barbie ideal eller tycker de också att det är det som är orsaken?

nu menar jag män som kränker, misshandlar, våldtar eller ekonomiskt våld. men det förstår du väl. ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti.

kvinnorna känner istället *om jag bara vore roligare* *om jag bara vore smalare* *om jag bara hade större bröst* då kanske Karl hade kollat åt mitt håll. tänker misogyna män så? Nej. *om inte Roffe dejtade 5 kvinnor samtidigt så hade kvinnorna räckt till mig med* *om staten bara kunde hjälpa mig få en kvinna* *om kvinnorna bara kunde kvoteras mig*

du ser ingen skillnad whatsoever i dessa olika tankar???

" Ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti."
    nä, man tycker ju också att det könet har så dåliga egenskaper att det ska hatas.

När jag svarade på ditt inlägg om manshatare svarade du att det beror på erfarenheter från män, det är ofta viktigt att tillägga att det är män som orsakat manshat så jag undrade om det låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter.

Ser du någon likhet i dessa tankar?

Du svarade inte på frågan om ouppnåeliga barbie ideal, om de också tycker att det är det som är orsaken.

Jag förstår inte heller varför du jämför med de kvinnliga singlar du känner, det säger ju inte så mycket om alla andra kvinnliga singlar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 00:40:50 följande: #4147
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4146
    " Ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti."
    nä, man tycker ju också att det könet har så dåliga egenskaper att det ska hatas.

När jag svarade på ditt inlägg om manshatare svarade du att det beror på erfarenheter från män, det är ofta viktigt att tillägga att det är män som orsakat manshat så jag undrade om det låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter.

Ser du någon likhet i dessa tankar?

Du svarade inte på frågan om ouppnåeliga barbie ideal, om de också tycker att det är det som är orsaken.

Jag förstår inte heller varför du jämför med de kvinnliga singlar du känner, det säger ju inte så mycket om alla andra kvinnliga singlar.

skillnaden är väl ändå att i princip noll och ingen kvinna vill reglera marknaden oavsett vad de tycker om män eller ej. Hur många av dessa kvinnor som hatar vissa män skriver det på olika forum? alla kvinnor som årligen misshandlas, våldtas, sexuellt ofredad etc. med tanke på hur många tusen detta är per år skulle jag snarare säga att dessa kvinnor Hörs för lite. Eller visa mig gärna dessa tusentals trådar.

Hur många kvinnliga incels har du stött på i verkliga livet eller på www? misogyna incels är primärt ett MANLIGT problem. Men visa gärna din forskning som påvisar skillnaden.

problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?

29224 anmälningar mot misshandel år 2022
    https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

4810 anmälningar om våldtäkt och ett antal tusen sexuellt ofredande https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

ska jag fortsätta? Det är över 40000 kvinnor årligen som skadas av män, och av naturliga skäl hatar vissa män. visa mig dessa 40000 trådar och inlägg om manshat. notera att detta är anmälda brott ett är, lägg till mörkertal och sen räkna år bakåt. På hur många år är det 400000 anmälda brott? 4000000? Men det är klart det är SÅ synd om männen på grund av detta. Spyr

problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?
    Om jag hade skrivit de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna

Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.

Tycker du då att  frågan "vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?
    Hur många kvinnliga incels har du stött på i verkliga livet eller på www? misogyna incels är primärt ett MANLIGT problem. Men visa gärna din forskning som påvisar skillnaden.
    Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du känner.
    ska jag fortsätta?
    Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.

Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:52:15 följande: #4158
    molly50 skrev 2023-08-18 13:23:36 följande:
    Jag tycker den innehåller ganska många av de förklaringar vi försökt ge dig och andra män här i tråden.
    Men som ni inte verkar vilja ta till er.

T ex detta med att man som kvinna hellre lever ensam än att inleda något med en man  som man inte är attraherad av.
    Detta eftersom kvinnor idag ofta klarar sig själva rent ekonomiskt osv.
    Jag som kvinna skulle t ex hellre leva utan sex än att ha sex med en man som inte attraherar mig.
    Och detta verkar incelmän ha svårt att förstå. 
    Det är bara tomt prat och inget du gör på riktigt. Du hävdar att du hellre är utan sex än med en oattraktiv man, men i verkligheten inledde du en relation med en man som var incel och därför inte kan ha varit superattraktiv.
    I verkligheten är man inte antingen oattraktiv eller superattraktiv.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 09:16:58 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 04:21:52 följande:
    Om jag hade skrivit de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna

Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.

Tycker du då att  frågan "vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du känner.Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.

Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.
    Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.

du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron. 

så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????
    Bara ännu ett inlägg där du duckar för frågor som är väldigt lätta att svara på så jag tolkar det som ett svar.

Innan jämförde ensamma män som grupp några ensamma kvinnor du känner. Nu jämför du kvinnor som blivit utsatta för brott
    och som bara hatar vissa män så nästan ingen kallar dem för manshatate med några män i tråden (utan att ha en blekaste aning om deras erfarenheter) och ställer en motfråga istället för att svara på frågan.

Du ser fortfarande ingen skillnad på hur du jämför?

Då kan ju jag jämföra mannen du valde med ensamma kvinnorna du känner som skyller på mäns ouppnåeliga barbie ideal (tolkade det som ett ja) för att konstatera att det är kvinnor och inte män som skyller på andra, en korkad jämförelse för att kunna dra en parallel till normkritik och kroppsaktivism. Det är lite svårt att försvara logiken men det är lätt att ducka med motfrågor.

Kvinnor är inte lika benägna att försöka lura till sej sex som män är, kvinnor siktar mer på resurser. Motsvarande studie (foodie calls) om män skulle handla om att låtsas vara intresserad för att få ligga.

...dark triad traits predicted foodie calls and their perceived acceptability...
    Agreeableness at the core of the dark triad of personality.
    Abstract

We propose that the Dark Triad traits (Psychopathy, Machiavellianism, Narcissism) share at their core a tendency to lack compassion, to react to social stimuli in a short-term fashion, to be aggressive, to experience few negative emotions, and to have difficulty inferring other's emotions. This study (N = 548) indicates that Agreeableness has the strongest relationship with, and loads the same latent construct as, the Dark Triad The interpersonal facets of Agreeableness (trust, altruism, straightforwardness, compliance, modesty, tendermindedness) were examined in relation to the Dark Triad Results indicate that interpersonally agreeable beliefs were negatively correlated with the Dark Triad Specifically, lacking trust, altruism, compliance, straightforwardness, and tendermindedness in interpersonal situations were related to Machiavellianism, whereas lacking modesty and straightforwardness were related to Psychopathy and Narcissism Therefore, Disagreeable interpersonal beliefs differentially explained Machiavellianism as opposed to the Dark Triad; we argue that these beliefs represent potential mechanisms that drive interpersonally manipulative behavior. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)

psycnet.apa.org/record/2014-57869-001

Foodie Calls: When Women Date Men for a Free Meal (Rather Than a Relationship)

A foodie call occurs when a person, despite a lack of romantic attraction to a suitor, chooses to go on a date to receive a free meal. The present study examines predictors of a deceptive form of the foodie call in the context of male-female dates: when a woman purposefully misrepresents her romantic interest in a man to dine at his expense. In two studies, we surveyed women regarding their foodie call behavior, dark triad personality traits, traditional gender role beliefs, and online dating history. We found 23-33% of women surveyed had engaged in a foodie call. In Study 1, dark triad and traditional gender role beliefs significantly predicted previous foodie call behavior and its perceived acceptability. Study 2 employed fuller measures and suggested again that dark triad traits predicted foodie calls and their perceived acceptability.

www.researchgate.net/publication/333920013_Foodie_Calls_When_Women_Date_Men_for_a_Free_Meal_Rather_Than_a_Relationship

• ClumsySmurf
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:52:49 följande:
    Det är din åsikt. Min är en annan. Att rädsla leder till hat är inte konstigt. Däremot verkar inte kvinnor reagera med hat på exkludering på samma sätt som män gör. Ensamma eller bortvalda kvinnor lider själva, men verkar inte kanalisera det till ett hat som ska gå ut över andra. Manshat leder inte till våld, men kvinnohat kan göra det. Det ser du ju här. Hur enkelt det är för vissa att vilja kontrollera kvinnors preferenser eller sexlust, för sitt eget höga nöjes skull. Är det inte dags att vi lämnar såna tankar därhän 2023, och låter alla människor åtnjuta frihet i den grad det är möjligt.
    Kvinnor är inte lika benägna att använda våld, de använder andra vapen för att skada.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 15:54:41 följande:

tolka hur du vill. du blandar ihop äpplen med päron.

ts och de övriga kvinnohatarna vad är deras svar när man ifrågasätter deras jävla argument? *är du för jämställdhet* *ni hatar män* *varför försöker bara staten hjälpa kvinnor* har du läst i samma tråd? eller är du lika blind som vissa andra *som måste balansera debatten*

kvinnor vill inte ha misogyna män. kvinnor vill inte ha män som slår, våldtar eller mördar. Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen. på vilket sätt behöver en kvinna en man år 2023? Desto mer män som fortsätter vara misogyna, som fortsätter slå, våldta eller mörda kommer fortsätta öka motsättningar. Oavsett vad ni *tror*/vill/hoppas. och kvinnornas frigörelse kommer fortsätta oavsett vad ni vill. allt fler kvinnor blir högavlönade. Desto fler kvinnor kommer alltså avstå män för de tillför inget. Speciellt inte de som är misogyna, eller är gärningsmän.

jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män, eftersom gud nåde att vi kvinnor står upp för våra friheter och rättitgheter. Wow. Fruktansvärt av oss kvinnor. om vi bara kunde bli lite *mer kuvade och omhändertagande igen* 

"jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män"
    Du gjort det flera gånger och jag har påpekat bristerna i ditt resonemang lika många men du ligger kvar på ts nivå och blandar ihop äpplen med päron (manshatare med icke manshatare) för att slippa svara på om det låter bätte om incels skyller kvinnohat på erfarenheter.

"Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen"
    Vad har det med mina frågor att göra?
    Landar du medvetet så långt från sakfrågan med en halmgubbe motfråga för att slippa svara på frågan?
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-19 12:23:44 följande:
    I detta svar här så kommer jag att använda mig av ursprungs destinationen av incels.

MMMMM...

Och om du läste artikeln som även drog upp om historia, så berodde kvinnoöverskottet på att män drog ut i krig. Vilka var det "förr" som såg till att det blev krig? Jo MÄNNEN SJÄLVA.  Det är ju männen som har skapat det problemet från början om man skall gå i genom historien. 

Och av någon märklig anledning så lägger dessa "ofrivilliga singlar" hela skulden på kvinnorna och anser att det är kvinnor och samhället och kvinnorna som skall lösa deras sexbrist och deras dåliga personlighet, och så de kan och ältar hemma om hur synd det är om dem. 
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Är det inte konstigt att du har svårt att förstå att för varje artikel du lägger in för att bevisa något så sitter du samtidigt och skjuter dig själv i din fot?

Artikeln med terrorist incel sköt av halva benet men det kan ju ha varit var någon annans fel att han bara läste rubriken.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 17:19:57 följande:
    Bristerna? absolut. Det finns ingen kvinna som vill reglera. Har jag sagt att dessa kvinnor som är utsatta för brott vill reglera? Att vi bör reglera? Eller är det ditt egna antagande? Vi kvinnor vill inte reglera åt något håll. Vi vill ha frihet. men det är tydligen för mycket begärt. jag har skrivit att konsekvensen av vissa mäns beteenden drabbar de själva, men det betyder inte att det ska regleras för sakens skull. Något mer du vill läsa in mer egna tolkningar? sakfrågan i tråden är incels, män som hatar kvinnor. Återigen är det det äckligt många män som sympatiserar med detta.

så leta ef'ter dina egna halmgubbar du. Eller vet du inte vilken tråd du skriver i?
    Jag ställde två frågor på dina inlägg som du fortfarande inte har svarat på, du duckar och ställer helt irrelevanta halmgubbe motfrågor.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 18:56:08 följande: #4226
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4225
    Jag ställde två frågor på dina inlägg som du fortfarande inte har svarat på, du duckar och ställer helt irrelevanta halmgubbe motfrågor.
    vad vill du ha svar på? Om mina svar är bra svar? tydligen inte för dig ers höghet eller för manliga misogyna incels. Nästa fråga? Om det låter bättre att manliga incels hatar kvinnor på grund av erfarenheter? vilka erfarenheter är frågan då? det är högst relevant fråga. Om en man är ofrivilligt singel på grund av rädsla av kvinnor efter erfarenhet eller ofrivilligt singel till följd av sitt rövhattiga beteende. Det är inte okej att hata för att man blir ratad. Besviken absolut. Men hata kvinnor för att man inte får dom. Nej du. Något mer du så hemskt gärna vill ha förklarat? 
    "Om mina svar är bra svar? tydligen inte för dig ers höghet eller för manliga misogyna incels."

Det var inte kvinnor som hatar män som misshandlat dem du syftade på när du frågade balansspela­ren "så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk?", du blandar ihop äpplen med päron.

Att fru prinsessa vevar friskt med offerkortet i flera inlägg där du duckar för frågan med irrelevanta motfrågor tolkar jag som ett svar.
    nej det låter inte bättre om incels drar offerkortet och säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter, du tycker att kvinnor har ensamrätt på det.

"Något mer du så hemskt gärna vill ha förklarat? "

Du har inte svarat på om de ensamma kvinnorna du känner skyller på mäns ouppnåeliga stacy ideal.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 20:15:19 följande: #4245
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4241
    "Om mina svar är bra svar? tydligen inte för dig ers höghet eller för manliga misogyna incels."

Det var inte kvinnor som hatar män som misshandlat dem du syftade på när du frågade balansspela­ren "så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk?", du blandar ihop äpplen med päron.

Att fru prinsessa vevar friskt med offerkortet i flera inlägg där du duckar för frågan med irrelevanta motfrågor tolkar jag som ett svar.
    nej det låter inte bättre om incels drar offerkortet och säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter, du tycker att kvinnor har ensamrätt på det.

"Något mer du så hemskt gärna vill ha förklarat? "

Du har inte svarat på om de ensamma kvinnorna du känner skyller på mäns ouppnåeliga stacy ideal.
    eftersom herr balansspelare tyckte det var så viktigt att diskutera manshatare. läst hans svar eller bara mina och gjort egen tolkning? eftersom enligt han är det ett SÅ stort med manshat, att han är sånt offer. Men förlåt mig glömde fråga om lov innan jag kommenterade.

kvinnor har inte ensamrätt men återigen. är det inte skillnad att hata på grund av brott eller bli ratad? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är det en ny nivå.
    [...]
    " läst hans svar eller bara mina och gjort egen tolkning?"
    🤔
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 18:51:24 följande: #4119
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 18:36:33 följande:

Skippa Drama Queenandet!
    Svara nu bara på frågan istället
    ?En kvinna som är ful och manshatare hon får skylla sig själv?
    Håller du med om det påståendet eller gör du det inte?
    Ja eller Nej?

om man hatar det man vill ha så får man skylla sig själva om man inte attraherar det man vill ha oavsett kön. så hur många manshatare ser du starta trådar om statlig rätt till kuk? om du kan vara så *balanserad* nog att svara. eller vad tillför din fråga? En gris är en gris oavsett om man sminkar den eller försöker kalla den för en häst.

Misandri eller manshat betecknar hat eller starka aversioner mot män . [ 1 ] Ordet härstammar från grekiskans misos (hat) och andros (man). Misandri tillskrivs oftast kvinnor men förekommer även hos män.

sv.wikipedia.org/wiki/Misandri
    "är det inte skillnad att hata på grund av brott eller bli ratad? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är det en ny nivå."

Är det inte någon skillnad att hata kvinnomisshandlare och rent allmänt hata män? jämför du ens dessa i samma skala? om så är fallet är "en gris är en gris" en ny nivå, det är ju inte särskilt vanligt att någon jämför t.e.x våldtäktsoffer som hatar våldtäktsmän med grisar.

Men förlåt mig, glömde fråga vad du menade med manshatare.

Vad menar du då med kvinnohatare?

Låtsas du veta alla incels erfarenheter?
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 20:15:19 följande: #4245
    [...]
    de ensamma kvinnorna jag känner skyller på sig själva, på samhället, på media. att alla bilder i magasin eller instagram är retuscherade som får folk att tro att bristningar, porer, hårstrån inte existerar på andra än en själv. De skyller inte på män. tydligen extremt svårt för män att förstå detta.
     Jag har tydligen extremt svårt att förstå det för att jag tycker det är stor skillnad på att vara osäker i sej själv för att man inte lever upp till ideal man vet att man inte behöver leva upp till och tro att alla andra har ett ouppnåeliga ideal.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?