Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 09:16:58 följande:
ClumsySmurf skrev 2023-08-19 04:21:52 följande:
Om jag hade skrivit de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna
Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.
Tycker du då att frågan "vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du kä
nner.Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.
Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.
Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.
du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron.
så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????
Bara ännu ett inlägg där du duckar för frågor som är väldigt lätta att svara på så jag tolkar det som ett svar.
Innan jämförde ensamma män som grupp några ensamma kvinnor du känner. Nu jämför du kvinnor som blivit utsatta för brott
och som bara hatar vissa män så nästan ingen kallar dem för manshatate med några män i tråden (utan att ha en blekaste aning om deras erfarenheter) och ställer en motfråga istället för att svara på frågan.
Du ser fortfarande ingen skillnad på hur du jämför?
Då kan ju jag jämföra mannen du valde med ensamma kvinnorna du känner som skyller på mäns ouppnåeliga barbie ideal (tolkade det som ett ja) för att konstatera att det är kvinnor och inte män som skyller på andra, en korkad jämförelse för att kunna dra en parallel till normkritik och kroppsaktivism. Det är lite svårt att försvara logiken men det är lätt att ducka med motfrågor.
Kvinnor är inte lika benägna att försöka lura till sej sex som män är, kvinnor siktar mer på resurser. Motsvarande studie (foodie calls) om män skulle handla om att låtsas vara intresserad för att få ligga.
...
dark triad traits predicted foodie calls and their perceived acceptability...Agreeableness at the core of the dark triad of personality.
We propose that the Dark Triad traits (Psychopathy, Machiavellianism, Narcissism) share at their core a tendency to lack compassion, to react to social stimuli in a short-term fashion, to be aggressive, to experience few negative emotions, and to have difficulty inferring other's emotions. This study (N = 548) indicates that Agreeableness has the strongest relationship with, and loads the same latent construct as, the Dark Triad The interpersonal facets of Agreeableness (trust, altruism, straightforwardness, compliance, modesty, tendermindedness) were examined in relation to the Dark Triad Results indicate that interpersonally agreeable beliefs were negatively correlated with the Dark Triad Specifically, lacking trust, altruism, compliance, straightforwardness, and tendermindedness in interpersonal situations were related to Machiavellianism, whereas lacking modesty and straightforwardness were related to Psychopathy and Narcissism Therefore, Disagreeable interpersonal beliefs differentially explained Machiavellianism as opposed to the Dark Triad; we argue that these beliefs represent potential mechanisms that drive interpersonally manipulative behavior. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)
psycnet.apa.org/record/2014-57869-001
Foodie Calls: When Women Date Men for a Free Meal (Rather Than a Relationship)
A foodie call occurs when a person, despite a lack of romantic attraction to a suitor, chooses to go on a date to receive a free meal. The present study examines predictors of a deceptive form of the foodie call in the context of male-female dates: when a woman purposefully misrepresents her romantic interest in a man to dine at his expense. In two studies, we surveyed women regarding their foodie call behavior, dark triad personality traits, traditional gender role beliefs, and online dating history. We found 23-33% of women surveyed had engaged in a foodie call. In Study 1, dark triad and traditional gender role beliefs significantly predicted previous foodie call behavior and its perceived acceptability. Study 2 employed fuller measures and suggested again that dark triad traits predicted foodie calls and their perceived acceptability.
www.researchgate.net/publication/333920013_Foodie_Calls_When_Women_Date_Men_for_a_Free_Meal_Rather_Than_a_Relationship