-
Det är mycket roligare att i jämlikhetens namn odemokratiskt rösta för att förbjuda din yttrandefrihet än att odemoktatiskt rösta för att själv få böter för samtyckt sex.Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:58:29 följande:Undervisa mig lite om yttrandefriheten nu då med dina juridiska kunskaper. Vad är det jag har sagt som inte skyddas av yttrandefriheten? Vilka lagar skulle gå in och censurera mina åsikter?
-
Tänk om kvinnor som aldrig har fått lära sej något säkerhetstänk inte är särskilt street smart så de riskerar att fiska i fel vatten och blir våldtagna oftare.Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.
Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.
Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.
Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
Det är ju också dumt föra över sina fördomar på sina barn.
-
Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:12:33 följande:du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*?
Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.
Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.
Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.Jag vill påstå att båda tänker fel.molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:Jag hade en bra uppväxtmiljö.Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.
Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.
Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
fol har skrivit ofta, det betyder att det finns undantag.
"det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument
Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.
Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
-
Jag skulle inte kalla det för generalisingAnonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:44:23 följande:Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.
Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.hur gör du dessa antaganden utan att just generalisera? Att *män med dålig uppväxtmiljö har större risk att bli incels* och *kvinnor med dålig uppväxtmiljö har större risk att våldtas*
är inte dessa analyser BASERADE PÅ just generaliseringar? så vissa generaliseringar är OK? bara de du gör? eller när/var/hur får man lov att generalisera? eller inser du inte ens att du generaliserar där uppe på din höga häst?
män med dålig uppväxtmiljö blir incels
män med bra uppväxtmiljö blir inte incels
kvinnor med dålig uppväxtmiljö våldtas
kvinnor med bra uppväxtmiljö våldtas inte
män är si, kvinnor är så
är generaliseringar eftersom informationen är missvisande
större risk
vissa män är dumma i huvudet
ofta
är inte missvisande information, om det stämmer att det är oftare/större risk.
Man riskerar att få överdrivet grova generaliseringar när man enbart utgår från folk man känner, sej själv, trådar på FL.
Kaffedrakens "kvinnor är hycklare" blir också felaktig information, inte för att kvinnor inte är hycklare utan för att de flesta människor hycklar på något sätt så män är inget undantag.Generalisering är inom vetenskap utökandet av en teori eller modell till att gälla under bredare villkor. En överförd betydelse i allmänt språk betecknar ett övergripande antagande, som kan ge missvisande information om enskilda fall.
sv.wikipedia.org/wiki/GeneraliseringSlå upp generalisering på Psykologiguiden i Natur & Kulturs Psykologilexikon1. Tendens i beteende och tänkande att reagera likartat på företeelser som är lika i vissa avseenden. På engelska transfer, speciellt i experimentell beteendeanalys: generality.
2. Överföra (eng. transfer, infer, induce). Att från några iakttagelser dra slutsatser om alla fenomen av det observerade slaget, eller att från ett medelvärde dra slutsatser om alla som ingår i samma grupp. Ofta ligger i ordet "generalisera" att man inte "diskriminerar" tillräckligt och alltså inte är uppmärksam på skillnader som finns som när det i tidningar och TV heter att ?vi blir allt fetare? (felaktig slutsats till individer från ett medelvärde). Som komplement till generaliseringen krävs därför diskrimination (eng: discrimation) och differentiering (eng: differentiation) så att man kan skilja ut sådant som man behöver behandla olika.
3. Att något blir övergripande från att ha varit en del av något: Exempel: generaliserade anfall, generalisering av fokalt anfall. Se under epilepsi.
www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/
-
Det handlar inte om att uppmuntra männen.EnAnonumius skrev 2023-08-20 22:17:25 följande: #4405Finns ingenstans i artikeln där det handlar om att tvinga männen att ta hand om sina egna barn.Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:39:41 följande:Mitt förslag har inte heller gått igenom. Vad är skillnaden?
Ja, det är en begränsning att tvinga män att vara hemma med sina barn. En begränsning kan också få positiva effekter för andra som i det här faller kvinnor och barnen.
Det står i artikeln att det handlar om att uppmuntra männen..
Hojta till om du inte förstår skillnaden mellan "tvinga" och "uppmuntra" så kan jag hjälpa dig att slå upp de två orden i SAOB (Svenska Akademins OrdBok) som finns utlagt på Svenska Akademins hemsida.
tco.se/fakta-och-politik/jamstalldhet/forslag-for-foraldraforsakringen -
Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 21:47:53 följande: #4396En reflektion är att "fol" lägger skulden och ansvaret på kvinnan att inte bli våldtagen. Inte på förövaren. Förklaringen och fokus ligger hos henne. Samma tankesätt kan appliceras på hur han betraktar incels. Det är omgivningens "fel"ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4395Jag vill påstå att båda tänker fel.molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:Jag hade en bra uppväxtmiljö.Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.
Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
"det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument
Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.
Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is. -
Det är inte det ofta betyder, det finns en överrepresentation men det är som att han själv glömmer bort det eftersom använder det som argument för att inte lära sina barn att akta sig för vissa människor, eller "fördomar" och "Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper." som han själv kallar det.molly50 skrev 2023-08-20 22:02:08 följande: #4398Men det är ju just det som Fol påstår.ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4395Jag vill påstå att båda tänker fel.molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:Jag hade en bra uppväxtmiljö.Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.
Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
Att har man haft en trygg uppväxt så hamnar man inte i dåliga relationer. -
Det är väl givet att TS är rätt vilsen när han drar parallellen till 5-åringar. Jämförelsen blir bättre om man jämför med ett barn som vägrar äta skit och som med en 5-årings övertygelse sägerAnonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-20 22:08:31 följande: #4401
Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar. Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger
"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"
En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt. Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.
Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!
TS och jag vet hur verkligheten fungerar.
"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta hundbajs!!!!!!" "
För sura bittra incels är allt sex är ju bättre än inget sex.
Så en mogen vuxen person vet att : Jo, avskaffar man tidelags lagen har man löst problemet för sura bittra incels.
Sen kan du och TS förneka hur mycket ni vill! -
De som vet hur världen fungerar vet ju att det är någon annans fel att det inte fungerar.Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:12:32 följande: #4404Om ni vet hur världen fungerar varför är ni ensamma incels då? Drop the micAnonym (Balansspelaren) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4401
Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar. Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger
"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"
En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt. Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.
Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!
TS och jag vet hur verkligheten fungerar.
-
Det är en riskfaktor, det är också en riskfaktor för riskbeteende.Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:32:40 följande: #4417Och vad i punkt 1 menar du inte stämmer med det fol gör? Säger att kvinnor ofta våldtas på grund av dålig uppväxtmiljö menar du?Jag skulle inte kalla det för generalisingClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4412
män med dålig uppväxtmiljö blir incels
män med bra uppväxtmiljö blir inte incels
kvinnor med dålig uppväxtmiljö våldtas
kvinnor med bra uppväxtmiljö våldtas inte
män är si, kvinnor är så
är generaliseringar eftersom informationen är missvisande
större risk
vissa män är dumma i huvudet
ofta
är inte missvisande information, om det stämmer att det är oftare/större risk.
Man riskerar att få överdrivet grova generaliseringar när man enbart utgår från folk man känner, sej själv, trådar på FL.
Kaffedrakens "kvinnor är hycklare" blir också felaktig information, inte för att kvinnor inte är hycklare utan för att de flesta människor hycklar på något sätt så män är inget undantag.Generalisering är inom vetenskap utökandet av en teori eller modell till att gälla under bredare villkor. En överförd betydelse i allmänt språk betecknar ett övergripande antagande, som kan ge missvisande information om enskilda fall.
sv.wikipedia.org/wiki/Generalisering
lnu.se/forskning/forskningsprojekt/sambandet-mellan-sexuellt-riskbeteende-erfarenhet-av-vald-och-psykisk-halsa/