Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-31 09:19:24 följande:
    Sova bort sin frustration funkar nog för en del för stunden iaf. Tänker att det nog handlar om frustration som gör att man kallar människor som inte håller med en för feminister och manshatare och börjar yra om pnf-diagnoser och alkohol samtidigt som man inbillar sig att man är så ödmjuk och håller en så bra diskussionston. Det kanske bottnar i en vana att projicera sina egna tillkortakommanden. Det där med att skylla på omgivningen och maniskt försvara andra som gör det.
    Det är så mycket av det du skriver som inte stämmer med vad jag skrivit så jag vet inte vart jag ska börja. Så därför gör jag inte det.

Det märks så tydligt att du kämpar med att underminera och att försöka ta kontrollen retoriskt på olika sätt att det blir larvigt.

Det enda en liten gruppering i denna tråd visar är att med Ert förakt för nämnda grupp, har ni precis lika svårt att släppa lite av hatet, gå vidare och försöka vara en del av lösningen istället för problemet, som den gruppering ni ogillar så skarpt.

Nu tänker jag inte lägga mer tid på denna diskussion. Jag tänkte göra något produktivt av dagen och råder dig att göra detsamma. Kanske återkommer ikväll och diskuterar vidare.
  • Anonym (Palle)

Denna tråd drar till sig ett koncentrat av arga herrar utan framtidstro eftersom dom blivit dissade alltför många gånger. Men även ett koncentrat av arga och frustrerade damer med låg självkänsla som envist debatterar frågan ur deras perspektiv alena.

Envisheten och det sk sista ordet är det enda viktiga eftersom det är detta som driver skribenten och får densamma att känna att man vann. Med låg självkänsla blir detta väldigt viktigt.

Det är inte många här, och definitivt inte de som är kvar i tråden nu, som är intresserade att diskutera frågan på ett konstruktivt sätt.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-01 12:24:30 följande:
    Om du vill ha en diskussion som du påstår kan du svara på frågorna i inlägg 1848. Eller är inte dessa frågor konstruktiva nog? Eller är det bara att se frågan ur den ensamme mannens perspektiv som gör det till konstruktivt? Hur många inlägg har du, ts, ? eller balansspelaren etc. sett frågan från kvinnornas perspektiv? ska det inte gå åt båda hållen?
    Det inlägget hade jag missat och jag medger att det var mer konstruktivt. Dock har jag varit tydlig med att jag inte sitter på ett facit för att vända den dåliga trenden för en viss grupp av män. Men jag tror det är skadligt för samhället att exkludera denna växande skara.

Det jag tagit upp handlar om attityder och riktat hat, från båda läger. Som i och med detta växer och frodas. Hat föder hat. Riktat hat kan tom få vissa gränslösa individer att begå våldshandlingar tyvärr.

Jag ska faktiskt göra ett försök till en summering, men det blir bara vad jag spontant tycker. Din text var ju inte kort direkt och det blir inte min heller nu. Det jag vill börja är ditt valda nick som inte skyltar med en alltför stor vilja att klara av att diskutera dessa frågor på ett neutralt sätt. Det är även en anledning till att jag kanske inte lagt alltför stor vikt på dina inlägg tidigare.

Men men.. enligt mig finns det en vid skala på vad en incel är. Dessutom förändras det över tid. Incels har i sig väldigt olika förutsättningar, inte sällan ligger det NPF-diagnoser bakom de som kanske har det tuffast socialt. Men när jag pratar nu tänker jag inte den lilla gruppering som har det absolut tuffast, utan mer den stora skara som växer, där männen tappar hoppet om familjebildning etc

Mycket av det sociala ansvaret ligger fortfarande på mannen initialt vid dejting. För att klara det behövs träning och erfarenhet av sociala situationer. I dagens uppkopplade värld flyr många av dessa herrar in i datavärlden istället. Där det dessutom inte bara finns underhållning utan sociala interaktioner med någon i samma rum, utan även porr. Hur mycket porr som helst och vad man vill. Man kommer in i en nedåtgående spiral. Om man dessutom du utsätts för ett förakt och hat, så växer även deras hat. Även media har varit tydliga med att svartmåla hela gruppen av incels, så stigmat blir totalt. I och med detta tappar dessa i grunden rediga grabbar hoppet och börjar odla ett missnöje och en bitterhet.

Även om det i grunden inte är kvinnors fel, så står dom i skottlinjen, det är en relation med en kvinna dom främst vill ha.

Jag vet inte om överskottet av män är så stort egentligen, men kvinnor är programmerade att välja ut den bästa dom kan få att föröka sig med och i och med globalisering och oändligt med val på nätdejting, så blir tjejerna riktigt kräsna. En växande självständighet bidrar även det såklart. Tjejer utbildar sig som aldrig förr och killarna får det trögare i skolans och speciellt på universitetet har det skett förändringar kring vilka som pluggar vidare. Det har ju visat sig att kvinnor helst väljer någon på samma nivå eller högra än dom själva generellt, så det blir ett problem. Generellt så har män inga problem att välja någon med lägre utbildning eller status, sålänge hon ser bra ut(Det är istället många mäns ömma tå, men det är en annan diskussion).

Det som sker är att män som faktiskt är framgångsrika blir kvinnans första val. Det är vanligt att framgångsrika män idag har 2 kullar med barn med olika kvinnor.

Hur vi ska komma åt detta problem vet jag inte, men att vända attityder är viktigare än man kan tro. Det kan vara avgörande för hur många killar som balanserar på kanten väljer att göra. Självklart måste dessa killar vara en del i att bli bättre, det funkar inte annars. Men om samhället ändå föraktar en så är det troligare att man gör ett sämre val.

Det har varit en stor förändring i samhället senaste åren. Mycket fokus på självständiga powergirl-tjejer, så jag tror killarna hamnat lite efter. Vi behöver lyfta även dom.

Det är inte kvinnornas fel, det vill jag vara tydlig med. Men media behöver lyfta fler pojk och mansfrågor.

För att svara på någon sista fråga du hade, så kan man såklart inte åka hem och hämta eller ange någon. Mer en trevligare ton rent generellt och kanske anordnande av olika aktiviteter av och för män. Där kan även media hjälpa till och vara lite positiv mot pojkar och män.

Vårt samhälle har just nu blivit så känsligt för olika diskussioner, tycker man inte på rätt sätt så ska man frysas ut. Det blir en kamp mellan 2 ytterligheter istället för att utan att bli kränkt kunna diskutera även dessa och andra känsla ämnen konstruktivt. Det kanske skulle kunna vara en start.

Puh, jag har aldrig skrivit ett såhär långt inlägg på FL.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (L) skrev 2023-08-01 19:19:36 följande:
    Första inlägget från dig som faktiskt är vettigt och sammanhängande.
    Ånä, jag har nog bara bemött en väldigt dålig attityd. Men tack ändå.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-01 23:59:30 följande:
    Vill du att jag ska köra en härmning/spegling på den? Påminna om hur "konstruktivt" det är.

Men det är väl nån annans fel, alltid någon annans fel när man hamnar så långt från illusionen av den egna förträffligheten.
    Du skulle inte gilla mitt svar, så jag passar på den.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-02 10:05:52 följande:
    Nej, jag vet hur otroligt kränkt och upprörd du bli av att någon skriver till dig det du skriver om och till andra.
    Du vill gärna tro det. Men anledningen är att vi är så långt ifrån varandra, sen är vi lite på hugget båda två, så vi kommer ändå aldrig kunna ?mötas? i något slags samförstånd.

Du avslutar dessutom dom flesta av dina inlägg på ett drygt sätt, så jag anser istället att jag speglar din attityd. Men skitsamma, dags att gå vidare. Men det är anledningen att jag hoppar över dina inlägg ibland. Du svarar på varenda ett av mina, men jag tror att du känner ungefär samma gentemot mig ändå.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 02:45:16 följande:
    Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.
    Det där har du inte rätt i. Det finns många som du skulle sätta dessa etiketter på som har jättelätt för att träffa tjejer.

Sen tror jag att om man ser historiskt på hur trevliga och medgörliga män varit, så har det generellt sett aldrig funnits lika många trevliga och medgörliga män som det gör idag.

Sen finns det såklart rövhål idag också. Men det är absolut inte detsamma som att man blir utan tjejer.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 15:32:43 följande:
    Javisst, istället för att stå för vad du skriver, fortsätt att skylla på andra. Alltid någon annans fel. Alltid, alltid någon annans fel.
    Det finns inget "vi" och du känner inte mig det minsta, så jag betackar mig för dina "analyser".
    Ändå bemödar du dig med att svara på allt. Om jag är iväg några dagar så sitter inte jag och läser igenom allt. Jag har haft konto i typ 2 år här och jag har minst en handfull ggr sett dig hamna i hätska konversationer, alla gånger med män.

Oavsett mina analyser, så ligger det något i detta. Nu har du skrivit inlägg till mig som inte håller sig till ämnet och jag till dig. Så du behöver inte anmäla detta nu.

Vi är olika, låt det vara så..
  • Anonym (Palle)

Cloffe - Jag tänker att incels ser kvinnor som rönnbär, som i talesättet, surt sa räven om rönnbären. Jag tror inte incels bara ser kvinnor som objekt.

Det är någon dom vill ha en relation med, sex, familj, framtidsutsikter etc. Men dom når inte dit så att säga och då blir dom sura istället. Som räven.

• Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 17:24:12 följande:
    Kallas diskussionsforum och dina inlägg har så mycket knäppt i dem att det finns mycket att kommentera vilket jag är långt ifrån ensam om att tycka här i tråden. Vänd dig gärna till de incels som deltar i tråden med dina råd om hur de ska få tillgång till mer fitta om du inte gillar andras råd om egenansvar.

Du kan lägga ner kontroll- överförmyndarrollen. På ett diskussionsforum diskuterar man och håller sig till forumreglerna om man inte vill riskera att få sina inlägg plockade, och om du inte gillar det är dörren där. *pekar*
    Jag skulle lägga ner kontroll- överförmyndarrollen va det ja?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?