• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:47:42 följande:
    Ni påstår att jag är emot jämställdhet när jag sagt att jag vill att det ska vara lika för män och kvinnor. 
    Hur vill du att det ska vara lika?

Ska alla män och kvinnor lottas ut till varandra?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:11:42 följande:
    Förtydligande.
    Allstå det som ni kallar vad som är bra män.
    Inte vad jag tycker vad som är bra män. 
    Vad är det dessa män vill att vi ska ha det bättre med, kan du ge exempel?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 

Kan du förklara hur du menar här?
    Hur hör aborträtt ihop med kvinnors vilja att kunna välja de män de vill ha?

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:42:32 följande:
    Varför är det okej då med att kvinnor får bättre villkor än männen för sex och förhållande?
    Vad är det för villkor vi har som är bättre?
  • Fiona M
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-16 16:21:28 följande:

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

Ja, fast det är tankar som dessa som även TS och andra ställer sig bakom. 
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:25:16 följande:
    Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.

Eh, nej. 

De som du kallar de populära och framgångsrika männen finns även på krogen, i föreningar, på gymmet. Gör incels det?
    Jag har fått uppfattningen att de sällan har ett socialt sammanhang (det är väl ett större problem än sex?) utan lever via datorn. Med ditt förslag skulle kvinnor sluta använda appar. Hur klarar incels någonsin interagera med kvinnor då?

• Fiona M
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:15:20 följande:

Då kan vi ju behålla regleringar för bolagsstyrelserna.

Men vill slipper insatser relation man/kvinna

Hmm, vilka regleringar tror du det finns för styrelser idag?

Och ja, jag trodde alla ville slippa att staten reglerar ens relationer! Hur tänker du ens att det skulle fungera?
  • Fiona M
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Say what? Hur skulle man minska antalet män? 
  • Fiona M
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Jag anser inte att jämn könsfördelning i sig är jämställdhet eller nåt att sträva efter (speciellt inte eftersom du inte förklarar hur du menar att antalet män ska minskas, det låter brutalt).
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-17 18:30:15 följande:
    Och vad är din källa på att det handlar bara om att man inte vill anstränga sig men har den möjligheten att göra det?
    Vill är inte samma sak som att man kan göra det. 
    Om någon inte kan anstränga sig som många andra så finns inte ett val. 
    Vad har du försökt med som du inte kan, rent konkret?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?