• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:10:56 följande:
    Så samhället tar för givet att man tar ansvar för sitt sexliv men inte om folk har sex eller inte?
    Om samhället inte tar för givet att man har ett sexliv, då blir det orimligt att de tar för givet att man tar ansvar för sitt sexliv. 
    Hur kan samhället ta ansvar för om du har ett sexliv? 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:12:59 följande:
    Jag har en rättighet att få klaga. 
    Vilket de flesta personer som har ett sexliv redan gör. 
    Det sista någon som har sexliv borde göra är att skylla på ingen medfödd rättighet när de själva får medfödd hjälp av vården 
    Du kan absolut få klaga på att du vill ha ett sexliv (inge en relation?) och saknar att inte få ha det, men börjar du skylla på kvinnor får du också räkna med att bli emotsagd.

Igen: vad menar du med medfödd hjälp från vården?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:21:38 följande:
    Och eftersom det är inte en skyldighet att man ska ta ansvar för sitt liv för olika saker så kan inte samhället förvänta sig det.. 

Det är inte i förtroende som samhället vill att man ska ta ansvar för det sitt egna sexliv.
    Man ska ta ansvar oavsett om man klarar det heller inte. 
    Man har inte valt något som innebär en skyldig att ta ansvar för något och om man misslyckats med sitt uppdrag så kan man dömas exempelvis för vållande till annans kroppsskada etc . 
    Nu låter det som du pratar om våldtäkt men du kanske kan förtydliga vad du menar?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:29:07 följande:
    Jag snackar inte om våldtäkter, utan om man ska ta ansvar för sitt egna sexliv. 
    Varför drar du in vållande till kroppsskada på andra då? :-/
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:47:51 följande:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    Det skrivs så mycket i tråden så jag hittar det inte: Vad gör du för att hjälpa incels?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 12:14:02 följande:
    Och eftersom du erkänner att det inte är ett problem när någon inte har sex, så borde färre personer som har ett sexliv. 
    Och de som har ett sexliv borde lägga mer tid på annat. 
    Hej,
    idag skulle du berätta vad du menade med medfödd hjälp och vad för sådandu vill ha från staten/vården/vem när det gäller ditt sexliv?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:27:07 följande:
    Det blir naturligt att personer med dåligt sexliv oftare skulle välja den här kvinnan än män med ett sexliv. 
    Hallå, nu när du vaknat till: vad är det för medfödd hjälp du menar folk får, och vilken sorts hjälp tycker du att du borde få av staten/vården för att få ha sex?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 15:34:08 följande:
    Olika män har olika syften varför de klagar. 

Eftersom det finns en poäng varför vissa män är arga så kan jag ha en viss förståelse med det. 

Det är inte som exempelvis hedersvåld. 
    Vilken hjälp är det du skulle vilja ha av samhället/vården för att få ha sex?
  • Fiona M

Har du svarat, TS?

ANONYM (HEJ) SKREV 2023-08-04 16:47:51 FÖLJANDE:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    Fiona M skrev 2023-08-05 12:13:22 följande:
    Det skrivs så mycket i tråden så jag hittar det inte: Vad gör du för att hjälpa incels?
  • Fiona M

Varför detta fokus på sex, är inte ensamheten värre?
    Varför ser man aldrig folk som önskar vänner och meningsfull sysselsättning och att knyta an till nån istället för bara krav på sex?
    Eller har jag missat trådar där man vill ha statssanktionerade vänner tilldelade?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?