Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-25 16:41:54 följande:
    Det är män som inte får välja själva, utan fördelas i brist på annat. Du skulle aldrig vilja byta plats och bli en man.
    Du representerar inte män på något plan.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 16:49:32 följande:
    Så det är att vara man. Jag gillar det.
    Skulle inte stå ut att leva som en kvinna och daltas med.
    Menar du lika löner som män? Eller samma sjukvård som män? Känns som det är männen som det daltas med. Gillar du det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:07:06 följande:
    Nej, jag har skrivit exakt vad jag tycker och det är inte att återgå till hur det var förr. Jag vill uppnå full jämställdhet, vilket tydligen är för mycket begärt.

När jag läser dina inlägg kan jag faktiskt förstå varför det finns incels som blir aggresiva, dock inte mot oskyldiga människor. Om de upplever att hela världen hatar dem lika intensivt som du hatar incels, så förstår jag att det rinner över för dem.

Du är en skam för manssläktet. Kvinnor har uttryck som "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". De håller alltid varandra om ryggen, medan du ägnar dig åt att trakassera andra män. För att du tror att du ska få uppskattning av andra kvinnor för det. Det är såna självhatande små män som du som kommer att se till att Sverige går under.
    Så praktiskt att incels som du har ytterligare en orsak till att vara incels. Vad som helst som inte handlar om dom själva tydligen. Vill du alltså att jag smeker dig medhårs och nickar jakande när du föreslår att staten ska styra över partnerskap? Du behöver en reality check. Du representerar inte män, och det behöver kvinnor veta. 

Jag hatar inte incels, det har du hittat på, män som föraktar kvinnor, förväntar sig att kvinnor ska vara skyldiga dom sex, vill reglera partnerskap statligt och tycker det var bättre för 100 år sedan då kvinnor hade sämre ekonomisk makt och var beroende av en man förtjänar förakt däremot. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:08:14 följande:
    Jo, det gör jag. Titta på hur män röstade för ett år sen. De flesta är inte feminister.
    Jag är inte heller feminist. De flesta män är för jämställdhet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-25 17:25:34 följande:
    Vad röstar män på som visar att de inte är feminister, hur tolkar du röstresultaten med feminism öht?
    Ja, det undrar jag också. Jag gissar att ts menar sd då han har tagit upp Åkesson tidigare.

Ts verkar gå i tron att sd ska tilldela honom flickvän.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:34:19 följande:
    Du får tycka vad du vill, men det var ditt val att gå till personangrepp. Precis som du säger att män som står upp för mäns intressen förtjänar förakt.

Varför ska incels rätta sig efter kvinnor och andra mäns (som dig) värderingar när dessa personer struntar fullständigt i incels? Det är som att säga till svarta människor att hålla tyst och acceptera att de blir diskriminerade, vilket ingen gör längre. När det kommer till män har det dock blivit helt fritt fram.
    Så underligt att du inte ser dina personangrepp. Du verkar förväxla "män som står upp för mäns intressen" med att "tvinga kvinnor till sex med män" Det är två helt olika saker.

Vidare så verkar du förväxla män med kvinnoföraktande incels. Det är också två helt skilda saker. Män har inte såna åsikter som du.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 17:39:22 följande:
    Nej, jag hjälper ingen rent praktiskt som du gör. Jag har dock stått upp för mäns intressen, vilket är anledningen till att jag har fått så många personangrepp riktade mot mig. Det får man inte göra tydligen.
    Har inte läst ett enda inlägg från dig där du står upp för mäns intressen.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:08:29 följande:
    Att män inte ska ha sämre förutsättningar till att leva ett bra liv än kvinnor. Det är mäns intressen. Alla ska ha samma förutsättningar, män som kvinnor.

Sen kan man undra vad som är hönan och ägget. Att vara incel kan leda till psykisk ohälsa, vilket kan leda till arbetslöshet osv. Det är olika faktorer som samverkar.

Det gemensamma för problem hos män tror jag är att det inte finns så många chanser för män att lösa sina problem. Om du är incel är det väldigt svårt att ta sig ur den situationen. Det finns inget tåg att hoppa på, utan det är mer som att ha hamnat hos kronofogden med en skuld som bara växer.

Lösningen ligger inte på kvinnor att dom ska "släppa till" eller på olika sätt bli tvingade till en relation med män såsom statlig reglering eller ekonomisk ojämlikhet. 

Det är inte mäns intressen. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:12:12 följande:
    Vad syftar det här inlägget till förutom att nedvärdera och förödmjuka incels?
    Begriper du inte att det är du själv som måste förändras? 

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Det beror inte på otur att du blir dissad. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 18:19:46 följande:
    Finns ingen lag heller som säger att ts måste förändras. 
    Du lägger också skulden på någon. 
    Inte att ingen ska ändra på sig. 
    Ts behöver inte förändras. Ts kan välja att vara singel.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?