Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-07-29 20:59:55 följande:
    Alla vet att det funkar så, trots allt godhetsknarkande med värdegrunder etc.
    Vad menar du med "godhetsknarkande med värdegrunder"?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 16:57:53 följande:
    Jag vet inte riktigt. Kanske låter larvigt, men olika aktiviteter med folk i liknande sits. Så dom kommer ut lite. Det finns nog saker man kan göra. Det dom inte behöver är hat och stigmatisering från folket.

Det finns gruppterapier, så samhället hjälper redan till. Uppvisar någon ett förakt mot andra människor så är det direkt olämpligt att uppmuntra sånt beteende. Är någon en långvarig singel så genererar det inte "hat och stigmatisering" från folket. Det hittar du på.

Det någon skickar ut får denne tillbaka. Jag kan tänka mig att incels inte ens vill ha den hjälpen som finns då de verkar se deras avsaknad av sex eller partnerskap som något de själva inte har något att göra med. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 17:15:37 följande:
    Jag tror att du pratar om en liten del av gruppen incels. Precis som när det gäller feminister är det lätt att utgå från dom mest extrema när man diskuterar ämnet.
    Du verkar inte kunna skilja på långvariga singlar och incels. En person som är bitter på kvinnosläktet av olika anledningar och skyller alla sina misslyckanden på kvinnor, är helt oförmögen att se sitt eget bidrag till sin situation är en incel. (Oavsett om denne befinner sig i en relation eller inte)

En långvarig singel får inget hat eller stigmatisering. Det hittar du på. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 17:12:41 följande:

Det som är viktigt att notera i detta ämne och i samhället just nu är att antalet ofrivillig ensamma män ökar. Män som av olika anledningar inte tar sig in på relationsmarknaden och därmed kan starta familj etc. Att starta och ingå i en familj är nog mångas mål i livet och ger substans och hopp i livet.

När man känner att det inte fungerar för en själv blir man nog lite bitter och känner att det är hopplöst, eller många blir det.

Därför är det ett samhällsproblem och behöver diskuteras på ett progressivt sätt för att eventuellt hitta metoder att vända på denna utveckling.

Om det blir en hatad och stigmatiserad gruppering kommer detta utanförskap och hat givetvis vara ömsesidigt. 

Äktenskap eller partnerskap är inte för alla. Vissa hittar aldrig någon. Det är inte kvinnornas fel, ansvar eller överhuvudtaget ansvar att lösa det för incels. Samhället kan inte göra annat än erbjuda den hjälp som finns idag, och det finns mycket hjälp.

Det är ingen som hatar en långvarig singel. Någon som vill ha statlig reglering av dejting med angiveri eller uppfinna droger för kvinnor förtjänar förakt däremot, Helt jävla naturligt.

man kan bara leda en kamel till vattnet, inte tvinga den dricka.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 17:48:29 följande:
    Och du verkar inte kunna skriva ett inlägg utan att låta arrogant mot någon som tycker annorlunda än dig. Det är därför jag knappt bemödar mig med att svara på dina inlägg. Du verkar alltför låst i ditt tankesätt och har svårt att diskutera.

Jag tänker att personerna vi pratar om inte är stämplade och godkända som incels, och dom som inte har det är långvariga singlar. Jag tror och är övertygad om att det finns en stor gråzon därimellan.

Vad är det som du tycker olika än mig? Att jag anser att det inte är kvinnors ansvar? Tycker du det är kvinnors ansvar?

Hur ser gråzonen ut menar du? Jag tycker det skapas en gräns när en singelkille tycker det är upp till kvinnor att fixa sitt singelskap, inte upp till honom. Där inträffar inceln. en incel är också någon som propagerar för detta. Oavsett civiltillstånd.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 17:58:10 följande:
    Det är rimligtvis upp till personen själv att svara på. Man kan hjälpa folk att hitta rätt. Hur många har inte försökt att para ihop folk i bekantskapskretsen?

Bra exempel på hjälp.

Varför skulle någon vilja para ihop en misogyn man med en kvinna från bekantskapskretsen? Varför skulle samhället vilja göra något liknande? Mannen måste arbeta med sig själv, och där finns hjälp att få.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 18:05:16 följande:

Jag har förövrigt minst 3st personer i min bekantskapskrets som skulle kunna hamna någonstans i gränslandet mellan incels och långvarigt singel. Dom är tillsynes vanliga och bra killar, men får liksom inte till det med damerna.

Att dejta på nätet har verkligen gått åt skogen. En av dom hade fått ett meddelande på 6månader.

Dom vill träffa någon, men lyckas uppenbarligen inte. Det är som att luften går ur litegrann efter alla bakslag. Jag vet inte heller exakt vad som behöver göras, har försökt att tussa ihop 2 av dom vid olika tillfällen, men det funkade inte heller.

Vissa behöver lära sig att acceptera sin situation.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 18:08:58 följande:

Det verkar oerhört viktigt för dig att det inte är kvinnans ansvar. Jag anser att det är ett samhällsproblem. Där ingår även kvinnan, eller?

Viktigt att påpeka att jag inte menar att kvinnor ska delas ut till ensamma män eller för den delen bli ihop med män av välgörenhet.

Det är viktigt att poängtera att det inte är kvinnors ansvar, då det inte är kvinnors ansvar. Incels tycker däremot att det är kvinnors ansvar. Eller samhället, eller andra snygga män.

samhället kan inte göra annat än tillhandahålla hjälpen som redan finns tillgängligt idag. 

Om en individ inte tar emot hjälpen så kan man inte tvinga denne. Eller har du tänkt att lösningen på problemet är tvingande?

individen väljer därmed sin egen situation. Incel är något man väljer.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 18:17:39 följande:
    Samhället har alltid ett ansvar. Hur ska man annars kunna göra samhället bättre?
    Hur har du tänkt att incels ska kunna ta emot den hjälpen som finns? Ska man tvinga dom? Incels tar ju inte emot hjälp för de har redan flyttat på problemet från dom själva.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 18:24:07 följande:
    Det är väldigt sent i händelsekedjan. Det intressanta är hur incels uppkommer och vilken roll samhället spelar där. Hur kan man förebygga att fler incels skapas?
    Vad tror du? Hur får man bort den narcissistiska kvinnoföraktande misogyniteten vissa män uppvisar i samhället? Hur får man folk att acceptera ett singelskap?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?