• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:58:11 följande:
    Tackar jag nej till dem bara för att jag inte åker till Thailand och importerar en fru? Det är inte så jag uppfattar det.

Det är ungefär som att säga till någon "Får du inget jobb? Åk till Malaysia/ Indonesien/ Bangladesh och sök jobb där istället". Härskartekniker med andra ord.
    Man kunde programmera dejtingapparna så att ju fler svenska kvinnor du klickar på desto fler utländska kvinnor ser du och de svenska blir osynliga.

Istället för som du föreslog att kvinnor inte kan se de män de är intresserade av utan de som de inte klickar på bumpas upp.

Blir det bra så?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 16:41:00 följande:
    "Genom att begränsa kvinnors möjligheter ska de välja nån de inte egentligen vill ha." 

Och genom laglig spermadonator till ensamstående kvinnor så kan de välja bort män och ändå få barn. 

Den möjligheten finns inte för män
    Ska staten göra det möjligt för män att bli gravida så det blir mer rättvist?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.
    En algoritm kan bestämma att de män som inte får några matchningar alls kastas ut. Ungefär så som sker irl.

Blir det bra så?

Och där kom den sunkiga kvinnosynen återigen fram. Kvinnor är inte "resurser" som ska utnyttjas. Kvinnor är människor med egna behov andra än att tillfredsställa dina.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 18:09:10 följande:
    I kina begränsade man ju barn. Så varför inte detta. Var är världen på väg frågar du dig. Men är inte världen redan där? Många länder reglerar sex och begränsar människors sexualitet. Den modell samhälleuppbyggnad som vi har i Sverige med fri sexualitet är väl inte direkt självklar här i världen. Jag tycker vi inte ska ta den för given. Naivt att skratta bort och stoppa huvet i sanden när det kanske finns krafter som vill förändra detta.
    Toppen! Då slipper du ta ansvar för att du avvisar någon sexuellt när staten tvingar dig att knulla honom.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:30:34 följande:

Du svarar inte på var du fick ifrån det du skrev att jag nu inte är ansvarig. Det var den här texten du skrev det:

Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:32:46 följande:
    Vem anser du var ansvarig för att han fick äta den gången som jag hjälpte honom? För mig verkar det självklart att jag var det, men jag kanske har fel?
    Ingen är ansvarig. Du blandar ihop orsak och ansvar.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 14:36:26 följande:
    Ja den som tvingar någon till sex har väl ansvar för det.
    Javisst!
    Staten  blir ansvarig för vem du knullar. Var det inte det du var intresserad av?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:21:55 följande:
    Alltså, vad kan man göra förutom att vara med på dejtingappar + försöka vara trevlig och träffa nya människor i vardagen? Det finns inte hur många möjligheter som helst.
    Nej, för en del är det nog svårt eftersom det är lite snårigt att byta värderingar och personlighet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:43:43 följande:
    Haha, tack! Det är inte så att hela livet suger utan sex, men det gör att man känner sig misslyckad ibland. Sen blir det inte bättre av att incels målas upp som de sämsta människorna på jorden av gubbar och tanter.
    Så du tror det är en åldersgrej. Har förklarar du då att det är de kvinnor som dessa män suktar efter som dissar dem? Eller de kanske klagar på att alla de tanter de försöker ta kontakt med tackar för sig? 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:26:43 följande:
    Antingen strävar vi efter ett jämställt samhälle eller så ger vi upp jämställdheten helt. Då skulle det bli färre incels också.

Dagens samhälle med jämställdhet bara för kvinnors behov leder till en försämring för män som grupp.
    Där kom det igen. Kvinnor ska inte själva få välja utan ska fördelas. Sunk, sunk, sunk.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?