• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Fiona M skrev 2023-07-18 18:57:33 följande:
    Kan du ge ett rakt svar: hur begränsas mäns valfrihet?
    Ingen tvingar ovilliga män att ta ut sina dagar (vilket i sig är ett problem för barnen och mammorna som tar hand om dem)

Och ett rakt svar till: hur skulle urvalet partners begränsas?
    De måste vara hemma om de inte vill gå måste om pengar till familjen, alltså kan de inte välja att lämna över månaderna till mamman. En begränsning.

Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:04:04 följande:

Ja någon rättvisa i sex finns inte på det sättet. Men det får du nog ta med männen som förser dessa kvinnor oförtjänt med sex i så fall. 

(En parentes, men du kanske kan se en liten tröst i att sex åtminstone är svårare för en kvinna att njuta av. Många män är dåliga i sängen. Kvinnan är oftare förloraren i ett sexuellt umgänge och mannen får alltid orgasm. Generellt alltså.)

Det går inte att "ta det" med någon enskild person. Båda kön är lika ansvariga. Det måste i såna fall regleras uppifrån.

Det spelar ingen roll, kvinnor väljer fortfarande att ha sex.

Vill du att tillgången till sex ska bli mer rättvis eller tycker du att det är rätt att det är ojämställt på det området?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 19:08:33 följande:
    Tjänar han så mycket mer i dina tänkta exempel?
    Det står honom fortfarande fritt att använda dagarna.

Berätta gärna hur du tyckte pappamånader var bra?
    Har ingen betydelse hur mycket han tjänar. Bidragen försvinner om han inte tar ut dem. Mamman måste vara hemma gratis då.

Jag är för jämställdhet, jag är mot sexköp osv... Jag börjar dock svikta i min övertygelse när det framstår som att jämställdhet bara är viktigt när det gäller kvinnors nackdelar och inte mäns.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:10:37 följande:
    Jag vet inte hur det fungerar, men då kanske inte apparna skulle tjäna lika mycket pengar? Eller att kvinnorna mer och mer slutar använda apparna?
    Ja, det hade enbart varit positivt och lett till ökad jämställdhet om apparna användes mindre.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 19:14:04 följande:
    Vad skulle hindra kvinnor från att avregistrera sig på appar som dikterar vilka män som visas eller inte? Jag skulle aldrig vara med i en sån app i alla fall. Mer attraktiva män skulle nog inte heller vilja betala för en app med algoritmer som gör dom osynliga heller. På samma sätt som ingen skulle betala för en underhållningsapp med algoritmer som bara ger filmer med dåligt betyg att välja på. Då läser jag hellre en bok istället för att titta på en dålig film. 
    Det hade också varit syftet att få folk att sluta använda dem.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 19:15:14 följande:
    Algoritmer eller ej, är mannen inte vad jag söker kommer jag ju tacka nej ändå.
    Att du tackar nej bygger på att du också kan tacka ja. Kan du aldrig tacka ja måste du ändra dina preferenser eller leva som en incel.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 19:09:46 följande:
    Du undrade förut vad en incel skulle göra för att inte vara incel. Skaffa kvinnliga vänner var ett av mina råd. En incel behöver lära sig se kvinnor som individer, inte bara vandrande vaginor. Eller överhuvudtaget göra en förändring -av denne själv- inte förändra kvinnor.

Du tycker att lösningen på att inte vara incel är att lagstifta för att begränsa kvinnors fria vilja.

tycker du verkligen att det är jag som är "förvirrad" i sammanhanget?
    Är du i pensionsåldern eller inte?

Det kan säkert vara bra att ha många kvinnliga vänner, men det påverkar inte statusen som incel om det aldrig leder till sex.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 19:18:34 följande:
    Ok, och det skulle leda till att du får knulla. Jag undrar hur det skulle gå till? Varför skulle du bli vald om det inte fanns några dejtingsidor? 
    Nej, det har jag ingen aning om. Är dock övertygad om att det skulle bli lättare för alla att träffas i verkligheten. Där är konkurrensen mindre och kraven lägre.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:26:35 följande:
    Kanske slutar med lika lite sex för båda kön i genomsnitt? Då blir det åtminstone jämställt. Fler kvinnliga incels som motsvarar de manliga.
    Från början kanske det blir så, men tror du verkligen det på längre sikt? Att massor av kvinnor vill leva helt utan sex.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-18 19:36:08 följande:
    Varför skulle det vara enklare irl?
    De flesta incels har inte ordnat liv och socialt umgänge, hur skulle de då träffa nån?
    Är du verkligen säker på det? En av de incels som skrev i tråden (Jakob) uppgav att han hade ett ordnat liv.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?