• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-07-17 23:24:02 följande:
    Jag tycker inte att det är attraktivt att vara för självsäker.
    Det kan bli för mycket.
    Sen ska man så klart inte heler vara för osäker.
    Det finns en gräns däremellan. 

Det räcker med att läsa inceltrådar här i forumet för att förstå hur vissa incels beter sig. Så det är inte min nidbild.
    Och i många trådar som handlar om relationsproblem eller sex så kommer det in en incel som beklagar sig över att kvinnor har sagt att sex inte är en rättighet.
    Och de tror då genast att det bara gäller män och inte kvinnor. 
    Jag har full förståelse för att man känner sig ensam och mår dåligt om man aldrig lyckas träffa någon.
    Men man måste kunna ta till sig av de råd man får om att t ex jobba med sig själv istället för att skylla sina problem på alla kvinnor. 
    Vad är det incels ska förändra hos sig själva och vilka egenskaper ska de sträva efter att ha för att inte behöva vara incels?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 01:17:21 följande:
    jag har aldrig sagt att du hatar kvinnor eller tagit upp kvinnors problem. Jag har däremot sagt att kvinnor är individer, och att säga att alla har det så lätt stämmer inte. Det är dock vanligt bland incel att gruppera kvinnor som en homogen massa.

Du menar att kvinnor har det så lätt, pratar om infkuenstjejer och att dom minsann skulle tycka synd om sig själva om de inte hade sex. Du kallar dig sämre än kvinnor, vilket innebär att du tillskriver kvinnor vissa saker. Skulle alla kvinnor försvinna från jordens yta så skulle du inte känna dig sämre.

Vilket då innebär att kvinnor är orsaken till att du känner dig värdelös.

under tiden du arbetar med ett sånt förakt så håller kvinnorna på med vardagssysslor, går till jobbet, träffar sina barn, knypplar eller whatever. Blanda inte in kvinnor i ditt mående. Det är ganska orättvist. 
    Varför hittar du på saker som jag inte har sagt?

Helt sjuka påståenden som att kvinnor ska försvinna från jordens yta och att jag skulle må bättre då. Nej, det finns ingen som har sagt det.

Jag har inte heller sagt att alla kvinnor lever som influencers utan problem i livet. Det stämmer inte.

Den enda av oss som bär på ett förakt är du och det riktar du mot ensamma män / incels. Ditt förakt för den gruppen har inga gränser.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 01:24:18 följande:

Steg ett är att sluta med självömkan. Lyssna på vad kvinnor faktiskt skriver i stället för (vissa här) som menar att det är på grund av att dom är "fula" det är väl klart att fulhet inte hjälper, men en man kan kompensera för detta på olika sätt. 

sluta sätt dig i förhållande till kvinnor och tycka synd om dig dig själv. Det är ganska orättvist mot kvinnor och kvinnor undviker en sån individ eftersom denne faktiskt riskerar att bli farlig för henne.

jag postade tidigare att misogyna män blir incel. Så har någon sunkiga åsikter om kvinnor, grupperar kvinnor till en homogen grupp så måste han arbeta med att förbättra dessa åsikter. Skaffa kvinnliga vänner som han inte försöker ha sex med exempelvis.

En massa dravel. Det är mer ovanligt att incels är farliga för kvinnor än att gifta män är det. Incels misshandlar inte kvinnor, incels köper i regel inte sex utan det är oftast gifta män som gör det.

Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 01:38:30 följande:
    Har man orimliga förväntningar som kvinna så får man väl vara själv då. Det är helt OK.

Vill man inte bli dömd eller bedömd så får man väl hålla sig borta från de så man inte riskerar det. Det är männen själva som utlämnar sig till bedömning. Det är inte kvinnors fel att män raggar på dem så de tvingas tacka nej. Du pratar precis som att kvinnorna är skyldiga männen någonting. Som att de skulle ha ett ansvar i männens partnerletande. Men sådana saker är faktiskt var och ens personliga problem.
    Det kan inte bara vara var och ens personliga problem längre när det har uppstått en sån situation med många incels. Det är som att säga att cancer eller psykisk ohälsa är var och ens problem och inte en fråga för samhället.

Förut innan datingappar var det så att man fick vara själv om man hade orimliga förväntningar. Nu finns det attraktiva män som erbjuder obegränsat med sex till alla sorters kvinnor (dock inte förhållanden). Ingen kvinna behöver alltså vara helt själv. Därför finns det incels för kvinnor kan ha orimliga förväntningar.

Att säga att man inte har något ansvar för andra, när man själv har fått en förbättrad situation, är ungefär som att säga att man inte vill betala skatt fast man tjänar 100 000 kr i månaden. Ingen har dock ett personligt ansvar, men tillsammans har vi alla det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 02:48:57 följande:

Jo om lösningen skulle vara att kvinnor ska ändra sina krav för incels skull, det ÄR faktiskt deras personliga problem. Man kan försöka hjälpa stötta om man vill på olika sätt men att det ska ske genom att kvinnor ska ändra sina egna preferenser glöm det.

Men om kvinnan faktiskt kan få en man med de förväntningarna så var de ju inte orimliga. Och det finns fortfarande kvinnor som hellre är själva om de inte får det de vill, och det är helt OK att folk ska få välja det.

Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:59:18 följande:

Ja det tror jag verkligen, verkar ju konstigt att vilja leva med män som de inte vill?
    Härskartekniker att välja ensamhet? 

Vadå som incels idag, vilka kvinnor får incels acceptera? Då kan de ju få en kvinna trots allt?

Det är väl männen som ger kvinnorna valmöjligheter att kunna välja dem så om du anser valmöjligheterna som finns är problemet så får du väl börja där?

Det är inte på riktigt. De har inte valt att leva ensamma, utan de bara säger det för att visa sin makt. I verkligheten skulle de inte göra det.

Incels får hoppas på att en dag om flera år träffa någon genom ett jobb eller liknande trots att det är osannolikt. De har inga möjligheter att välja och vraka.

Det går åt båda hållen. Båda sidor deltar i ett spel som lämnar incels därhän och borde ta ett steg tillbaka.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 15:57:17 följande:
    Bevisligen är det så att vissa väljer att leva ensamma istället för att leva med någon som exempelvis anser att man ska lagstifta bort deras valfrihet.

Du kan inte ana vilka creeps det finns där ute som ingen vill ta i ens med en desinfekterad teleskoptång.
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 16:15:11 följande:

Men lägg av, lagstiftning? 

är du ens medveten om hur nedlåtande och föraktfull du är mot kvinnor? 

Jag kan säga med full säkerhet att det är därför du inte får napp. 100% helt säkert, ingen diskussion ens.

Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 16:23:29 följande:
    Jag tycker det är fel att lagstifta bort människors möjlighet att välja partner.
    Om det var tvärtom att fler kvinnor var incels så hade du inte tyckt det, så du argumenterar bara ur ett egenintresse. Det är bara mäns friheter som ska begränsas enligt ditt synsätt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:25:19 följande:
    Vadå i verkligheten? Det spelar väl ingen roll vad de säger, om de i verkligheten lever ensamma så är det ju så. Det är väl klart att de hellre velat ha de män de önskade, men nu gick inte det. Då får de välja ensamhet eller någon annan man, och uppenbarligen valde de ensamheten.

Du skrev ju att det var precis som incels får göra. Det kan väl även de ensamma kvinnorna hoppas på då om du anser det är precis som för incels.

Vem ska ta ett steg tillbaka? Om kvinnorna backar så får väl männen ännu svårare att hitta någon. 
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?