Tänk logiskt skrev 2024-01-05 23:31:35 följande:
Jag ställer inte upp på detta med "proportionerligt motkrav". För incels är ett problem, inte bara för dem själva utan även för samhället, och särskilt för kvinnor om de är misogyna. Därför borde samhället göra något åt incelproblematiken.
Det är klart att om en incel har identifierbara problem som en psykolog, coach eller liknande kan hjälpa honom med så bör han förstås söka sådan hjälp. Men alla incels har inte sådana problem, och bör därför inte avvisas bara på den grunden att kvinnan tror att det måste vara något fel på honom för att han är en incel. Då har kvinnan en dålig attityd, anser jag.
Det är förstås en annan sak om hon har andra skäl, t.ex. att hon vill ha en man som har liknande erfarenheter som hon själv. Då kan hon inte sägas ha en dålig attityd.
Och det krävs ingen raketforskning för att upptäcka att en man är en incel. Som jag skrivit tidigare tror jag att detta kommer fram tidigt under en bekantskap (digital eller i.r.l.) om de är någorlunda öppna mot varandra.
Jag har också skrivit tidigare vad jag tycker att samhället kan göra: informera om incels, avliva myten om att det generellt måste vara något fel på dem, och lyfta fram lyckliga förhållanden där ena parten är en f.d. incel.
När det gäller de mest misogyna incelsen befarar jag att det är för sent för dem, utan det gäller att i första hand rikta in sig på incels som (ännu) inte är misogyna.
Det är väl ingen som berättar att de är incel, så hur menar du att det skulle komma fram? Skulle någon säga något sånt till en dejt så uppvisar han sociala ofärdigheter. Vad är det som skulle avslöja att det är en incel för en kvinna och att det är en anledning till att att kvinnor väljer bort honom?
Det enda en kvinna har att gå på är bemötandet. Det verkar ligga en förväntan från dig att kvinnor ska gå runt saker som deras egen attraktion.