• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 09:13:49 följande:
    Jämför du feminism med incels? hur kan allas lika värde och samma villkor för alla jämställas med incels som är misogyna och som förväntar sig ett silverfat från staten? Dessa män står inte bakom allas lika värde och samma villkor för alla. de kräver positiv särbehandling för att de är okapabla att ta ansvar för sitt eget liv
    Du står inte bakom allas lika värde om du tycker att "det är så det ska vara" att bara vissa män får dejta via appar men alla kvinnor. Hur menar du män och kvinnor behandlas lika av dig när du tänker så?

De som har blivit serverade ett silverfat är den grupp som du tillhör, genom digitaliseringen. Före internet fanns hade du aldrig haft den maktposition som du nu använder till att nedvärdera andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 09:02:07 följande:
    får de 0 matchningar idag så kommer det bli 0 matchningar sen med. Kvinnor kommer inte ändra sina preferenser *till det bättre* som fördel till dig och incels. Utan om du reglerar och försöker kvotera ut kvinnor kommer preferenserna snarare ändras *till det sämre* för er. Vad tror du kvinnor tycker om män som ser en kvinna som en lagstadgad rätt? som ett objekt? Tror du verkligen att vi kommer *oh yeah baby*?
    Det här är inte sant och det vet du. Du kan omöjligen avgöra vad en man tycker genom en dejtingprofil.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-26 09:47:25 följande:
    En betydligt enklare lösning vore att de med sämre profiler filar till den, tar till sig råden och jobbar på hur de kommunicerar.
    Kan de inte det kommer de ändå inte bli valda.
    Problemet med det synsättet är att om några förbättrar sina profiler mycket så kommer de med näst sämst profiler att hamna utanför istället. Det blir en intern kannibalism som fortsätter så länge man inte tar bort konkurrenssituationen.

Normalt sett borde en man med en sämre profil kunna matcha med en kvinna med en sämre profil. Det ska vara lika villkor för alla. Varför är det för mycket begärt att apparna ska fungera så?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-26 07:00:38 följande:
    Hur ställer du dig till att de 50% av kvinnor du idag sveper nej på är de du kommer att kunna välja på i framtiden isf?

Är det du som varit för kräsen när du svept nej på 50%, och om du bara får dessa att välja på ,då kommer du alltså att inse att du attraheras av dem ändå? 
    Hur många man sveper ja på som man har ingen större betydelse för hur många matchningar man får. Det enda som räknas är hur många som svarar ja och det är så lågt för de flesta män att det inte spelar någon roll att det inte spelar någon roll om man sveper ja på 30% eller 80%.

Det är tydligt att du inte förstår hur det är för män att använda dejtingappar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 17:59:44 följande:

Du har tidigare också sagt att kvinnor föds med ett inneboende värde

Nej, det har jag aldrig skrivit. Måste vara någon annan. Sluta hitta på saker.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:05:04 följande:
    Undra vem som gått i skolan. Du får inte sprida rasism, hets mot folkgrupp etc det är inte en del av yttrandefriheten. så det går absolut att lagstadga mot sådana mot dig. Och det är ett troligare scenarie än att lagstadga med böter mot folk som dejtar för mycket.
    Jag sprider inte hets mot folkgrupp. Det där är allvarliga saker som du inte kan beskylla vem som helst för. Jag presenterar en idé och det är jag helt skyddad av grundlagen att göra. Din vilja att förbjuda mina åsikter är odemokratisk
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:09:12 följande:
    Att alla har lika värde betyder inte att jag ska tvingas attraheras av en gris eller dejta en kvinnohatare. eller tror du att kvinnor går igång på sånt? Och tänker *varför välja en god man när jag kan få en rövhatt* 
    Nu jämför du män med grisar och säger dig samtidigt stå för alla människors lika värde. Den ekvationen går inte ihop.

Vanliga män är inte grisar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:11:26 följande:
    Och hur ska man ta bort konkurrensen när problemet är överskott på män? Och att många av de män inte tilltalar kvinnor år 2023. ska det lottas ut? eller hur ska du magiskt lösa konkurrensen? Det hjälper inte med reglera appar
    Problemet är inte mansöverskottet, utan att de mest populära männen på tinder gör sig tillgängliga för nästan alla kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:23:11 följande:
    Sa jag att du spred det? Eller har du återigen problem att läsa? jag sa att det är ett brott att sprida och man inte kan gömma sig bakom yttrandefriheten. så det går absolut att uppdatera hets mot folkgrupp, du hetsar mot populära män och vill avskaffa dessa för egen vinning. men gör dig själv en tjänst genom att studera lite: https://www.antagning.se/se/start
    Haha, nej du borde gå en juridisk grundkurs. "Populära män" är inte en folkgrupp man kan hetsa mot.

Jag har för övrigt inte hetsat mot någon grupp, utan beskrivit ett problem som finns. Hur kan jag hetsa mot någon när jag inte ens lägger skulden på en viss grupp utan på hur systemet är utformat?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:24:52 följande:
    Vad skrev jag att alla män är grisar? vet du vad en mansgris är? Det är en man som aldrig kommer få ett ja, eller borde få ett ja. en mansgris är en misogyn incel.

något mer du ska förvränga och hitta på?
    Om jag hypotetiskt hade skrivit att kvinnor är kossor. Låter det respektfullt? Vem är det som är mest fördomsfull här?

Du kan omöjligt veta vad en man har får åsikter genom en dejtingprofil, så det är inte därför de väljs bort.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?