• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:55:00 följande:
    Att personen inte är kvinna
    så om personen vore en kvinna. Vilket utbud hade funnits då? Vilka möjligheter hade kvinnan haft på appen? vad är resultatet för kvinnan?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:56:00 följande:
    Vilka mer val har kvinnoprofilen, att välja någon att träffa såklart
    Okej. så orättvisan är att kvinnor har fler män att välja mellan? varför har kvinnor fler män att välja mellan? Vad beror det på att det finns fler män än kvinnor på tinder?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:58:09 följande:
    Ja utbudet och preferenser är vad som ger kvinnan större valmöjligheter.
    nej nu slirar vi på orden igen. Valmöjligheten är fortfarande ja eller nej.

utbudet är större säger du. Varför är utbudet större?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 16:59:01 följande:
    Fler möjliga att kunna träffa
    Varför är det så?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:02:53 följande:
    Bra att du till slut erkänner att kvinnan har mer att välja. Att du kallar det orättvisa får stå för dig. Sen vad det beror på kan jag bara spekulera i känner jag, men det var väl inte riktigt frågan heller
    Erkänner vad? Att det finns fler män än kvinnor? det har jag inte förnekat. Det är en snabb googling på scb. 

det finns ett större utbud av män. Anser du att det är orättvist att utbudet är större?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:04:48 följande:
    Har man ingen att säga ja eller nej till så har man ingen valmöjlighet.

Därför att män verkar vara mer benägen att ge erbjudanden till random kvinnor, vad det beror på får du fråga dem.
    har man appen har man möjlighet att svara ja eller nej. vissa profiler eller manliga profiler är inte nekade den möjligheten. Så var är möjligheten annorlunda? Det är utbudet som är annorlunda. Inte möjligheten
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:06:34 följande:
    Eftersom männen som kommer med förslag vill komma med förslag till kvinnan, bara hon är kvinna så räcker det för de män som skriver till en intetsägande kvinnoprofilen, varför de gör det får du fråga dem 
    problemet är ju utbudet. Möjligheterna är desamma.

anser du att problemet är att kvinnor kan svepa nej? Eller anser du att problemet är att det finns för många män tillgängliga som leder till många nej?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:12:37 följande:
    Erkänner att kvinnan har mer valmöjligheter, du frågar ju varför kvinnan har mer att välja så då utgår du ju ifrån att hon har det

Det spelar ingen roll om jag anser det är orättvist, jag tänker inte så, och det är helt irrelevant för diskussionen om valmöjligheter ända, det är ju som det är oavsett vad jag tycker om det. Men jag tycker väl att det är bra att jag som kvinna kan träffa någon när jag önskar det, givetsvis, fattar inte vad du är ute efter med att fråga vad jag tycker om det.
    Kvinnan HAR inte fler valmöjligheter. Kvinnan har ett STÖRRE UTBUD. Valmöjligheten är fortfarande möjligheten att välja ja eller nej.

så kvinnor har ett större utbud att applicera sina möjligheter på. Beroende på kvinnornas preferenser så kan de välja många ja eller många nej.

utbud + preferens = utfall.

stort utbud + höga preferenser = få män väljs.
    stort utbud + få preferenser = fler män väljs
    litet utbud + höga preferenser = undantag att det väljs
    litet utbud + få preferenser = nästan alla män väljs

hur avancerad matte är detta?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:13:49 följande:
    Möjligheten att träffa någon är ju större eftersom den kvinnliga profilen får många erbjudanden men den manliga får 0
    Erbjudanden = matchningar. Matchning = resultatet.

vad är det resultat av?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-28 17:14:43 följande:
    Större utbud ger större möjligheter 

jag anser inte att det är ett proble överhuvudtaget. För mig är det bara bra
    Nej. Större utbud ger inte större möjligheter. Det är fler att välja mellan. om det finns 1000 män. Jag sveper ja på 10% = jag har svept ja på 100 män.

möjligheterna är fortfarande desamma. Jag kan fortfarande välja ja eller nej.

finns det bara 20 män och jag sveper ja på 10% då är det bara 2 män.

ser du skillnaden? Sen behöver den manliga parten också svepa ja på mig. Det är inte en garanti. Så dessa 2 kan bli 0. likväl som det kan bli 1 eller 2 men det är utanför mina händer.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?