• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 20:39:57 följande:
    Nej, jag ljuger inte.
    Om du lite mer noggrant läser vad jag (obs! jag) har skrivit så ser du att jag anser  att man INTE skall tvingas till tilldelning, det skall vara frivilligt, som i dokusåpan.
    Du skrev så här citerar DIG och dina EGNA ord:

"Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa."

Apropå läsa noga..
    Du kanske skall kräva av dig själv att läsa noga först innan du gör det av andra.
    Jag vände mig emot det DU skrev om SVT före det var felaktigt skrivet av dig, då SVT  sysslar inte med "tilldelning av människor".  Det hade du sett om du hade följt ditt egna utlåtande om att "läsa noga".

För som sagt, de deltar FRIVILLIGT i dokusåpan, och av den anledningen så kan det aldrig bli klassat som någon "tilldelning av människor".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 23:36:14 följande:
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
    Jag anser att du skall läsa ordentlig..
    Man har rätt att vända sig emot misogyniteten som många inccels har utan att du skall sitta och ljuga ihop om att man för aktar incel.

Det är många i tråden som har sagt att de avskyr misogyna incels. 

Samma personer har också sagt att det finns incels som inte är misogyna och de har de inga problem med alls.

Men av någon anledning så väljer du (medvetet) att hoppa över dessa förtydligande folk gör, man kan ju undra varför du skiter i dessa förtydligande som  "MISOGYNA incels".

Hoppar du över dessa förtydligande helt medvetet för att du skall kunna skapa dig själv en anledning till kunna kalla andra för iincelshatare?

Eller har du en annan förklaring till varför du konsekvens blundar för att folk vänder sig emot misogyniteten som många (inte alla utan just många) incels har?
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    Precis, och det är just en ofta återkommande strategi hos dig att du ljuger om vad folk skriver.
    Så om du är emot trakasserier, genom ljuga,  såå varför använder du dig själv av den strategin i  nästan var och varannan inlägg du postar?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 02:04:17 följande:
    När ni hävdar att incels är misogyna är det en ren och skär lögn. En lögn. Det är inte sant. Hur många gånger ska det behöva upprepas? Det går inte att gömma sig bakom en sån falsk förevändning för att sprida sina föraktfulla nedvärderande kommentarer.
    Så var det dags igen, från dig, skita helt och hållet i att  läsa vad som faktiskt står. Ärt det för att du skall kunna skapa en anledning för att kalla folk för lögnare som du håller på så?
    Varför sitter du medvetet och ljuger ihop ett eget innehåll från min text och sedan håller din direkta lögn emot mig?

Här är texten du väljer att hoppa över, det bevisar du med ditt svar, jag citera mig själv:

"Det är många i tråden som har sagt att de avskyr misogyna incels. 

Samma personer har också sagt att det finns incels som inte är misogyna och de har de inga problem med alls. "

(slut citat)

Att Du väljer att förneka att det finns misogyna incels är dina egna problem. De misogyna incels  kommer aldrig att försvinna bara för att du förnekar att de finns andra för lögnare. 
    Det gör inte andra till lögnare bara för att du blundar för detta.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:20:44 följande:
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.
    Varför skullle en kvinna med hög libido inskrönka på vad hon attraheras av  ha "mercy knull" med misogyna incels?
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:20:44 följande:
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.

Varför skulle inte kvinnor tända på fler män ifall de har högre sexlust?

Om kvinnorna mår bättre av att sälja sex då skulle det kanske finnas kvinnor som vill sälja sex mer som en hobby.
    Varför inte rikta ansvaret där det hör hemma?
    D.v.s att de misogyna incelsen få ta sig själva i kragen och jobba med sin personlighet.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:49:41 följande:
    Om kvinnor och män skulle ha mer lika sexualitet så skulle det säkert bidra till att man blir mindre bitter på att kvinnorna skulle ha det bättre. 
    Varför svar du inte på min fråga?
    Jag frågade aldrig något om "likvärd sexlust"  och vad det skulle leda till enligt dig.

Jag frågar igen..

Varför skulle en kvinna med hög libido inskränka på vad hon attraheras av  för att ha "mercy knull" med misogyna incels?
    "

Kan du svara på den faktiska  frågan i sig eller skall du fortsätta att svar på något helt annat som man aldrig frågade om?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:17:36 följande:
    Du har alltså inte ens läst mer än rubriken på artikeln som du själv länkar till.
    Att du har problem med att förstå vad som står i länken är din ensak. Det är otrolig en patetiskt handling, av dig, att hoppa på, den som länkade, för den saken skull, och anklaga dem för att "bara läst rubriken".

• EnAnonumius

Du skrev i inlägg #5566 citerar:

Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    (slut citat)

Då går vi vidare och svara på de inlägget jag avser att svara på.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:20:14 följande:
    De belägg jag har är de tre exempel från tråden på kvinnor som har blivit tillsammans med incels. Ingen av dem har vad jag förstår träffats via en app.
    En av dem i  tråden som sagt att det träffat sin man har förklarat för dig UPPREPADE gånger att hennes man inte var en incel. Ändå fortsätter du att påstå detta att hennes man är en incel.

Det är ju en direkt lögn du far med där emot henne. Och fortsätter att sprida i tråden om hennes man innan de blev ihop.

Du har ju hävdat att "ljuga är en del av trakasserier ni ägnar er åt..."..

Ja du, om du nu inte gillar att ljuga är en form av trakasserier, så kan du sluta upp med att trakassera själv, d.vs sluta att ljuga. 
    Det är inte mer okey att de kommer från dig än någon annan, om du anser att ljuga är ett sätt att trakassera på.

• EnAnonumius

TS aka Anonym(Hej), har ju hävdat att han inte är misogyn.

Ett litet utdrag.

Inlägg #772:

Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:08:01 följande:
    Precis av den här anledningen behöver urvalet av män begränsas så att kvinnor tas ner på jorden och slutar se ner på helt vanliga män.

Inlägg #1546
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:58:15 följande:
    Därför att alla gifte sig på den tiden om de hade sex och kvinnor kunde inte vara lika kräsna som idag. Utbudet av män var mindre. De bästa männen var oftast inte tillgängliga för dem.
    Nej nej, TS aka Anonym(Hej), är inte alls misogyn....🙄

Sedan en ana sak.. TS aka Anonym(Hej) har inte ännu svarat på frågan vilka privilegium kvinnor har.
    Undra varför han hårdnackat duckar för den frågan?

TS, Aka Anonym(Hej) skrev i ett av sina inlägg att   ljuga är att trakassera.        

D a lugnt att TS håller på med trakasserier av kvinnor. För kvinnor allmänt ser inte ned på vanliga män som påstår..
    Kvinnor ser ned på MISOGYNA incels.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 03:14:58 följande:

Här är fler exempel på att det jag pratar om inte är påhittat nonsens som ni tror:

Du kanske SKA lyssna på professornb odentligt..

De förslagen professorn ger på lösning av problemet står i rakt motsats till dina idéer/förslag på lösningen. 

Ingenstans, absolut INGENSTANS ansåg professorn att kvinnor skulle "ge upp några privilegium"  och/eller sänka sin krav.
    Det är ju något du har lagt som ett förslag på lösning.

Så likväl som du anser att andra skall lyssna på denna professor, så kanske du själv kan lyssna på honom ordentligt, i stället för att lyssna med principen "plocka russinen ur kakan".

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?