• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:17:52 följande:
    Säg bara som det är. Ni tycker inte att män omfattas av begrepp som medmänsklighet, solidaritet och omtanke. Det perspektivet går inte ihop med era förlegade förväntningar på män att aldrig visa sina känslor, svaghet inför andra eller på något sätt frångå traditionella manliga könsnormer.

www.expressen.se/amelia/relationer/det-ar-sa-avtandande-nar-min-man-grater/
    www.expressen.se/dejting/varfor-ar-min-sjuka-man-sa-ynklig/
    Oh herregud, är du i gång nu igen?

Du länkar till två olika individer och deras artiklar. Sedan så sjunker du så långt och applicera det på grupp nivå. 🙄

Du gillar visst att skjuta dig själv i foten? 😂

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-26 18:35:09 följande:
    Fast de exemplen går ju i linje med vad ni tycker, så vad är problemet?

Blanda inte in att det råkar vara expressen. Det är bara en avledande manöver.
    Skitsnack..

Du kan ju inte bara godtyckligt hävda saker igen. Ige denna tråden har skrivit och/eller utgå från att det är å kvinnor per se tycker.

Du kan ju knappast godtyckligt hoppa på random kvinna i denna tråden,  och hävda att "ni kvinnor tycker så" utan att försäkra dig om att den kvinnan du svara verkligen tycker så också.  

Patetiskt beteende från din sida att göra så av dig att göra så att ta för givet på det sättet.

• EnAnonumius
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 18:36:29 följande:
    Jasså? Gör det? Min sambo gråter ibland. Min sambo pratar känslor. Och jag uppskattar det. Det är sexigt med en man som visar känslor. Så förklara gärna var jag tycker som dessa enskilda kvinnor.
    Samma med min make (när han levde).. Han  grät ibland.  Inget som jag heller såg som osexigt.

Men vissa vill ju hellre bara ta för givet att kvinnor är en homogen massa baserat på två små individer ur någon blaska.  För det ärr ju tydligen auktoritet att vara någon debattör på någon blaska.... 🙄

• EnAnonumius
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-26 21:52:14 följande:
    Precis. De är ju publicerade på expressen så det är obestridelig fakta tydligen 🤓 tydligen kan man dra alla kvinnor över en kam, kanske är därför det är så svårt för någon/några att förstå skillnaden mellan män, ensamma män och misogyna incelmän?

(och jag beklagar sorgen!!! 💐)
    Jag tror du är något inne på spåren där. Det kan ju förklara tolkningarna àla "så som fan läser... " av andras svar med... 😁

(Tackar.. )
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-27 00:19:19 följande:
    Jaså, är det kvinnoförakt att infoga en länk till vad någon har skrivit på riktigt i en insändare?
    Mej det är inte kvinnoförakt att länka till vad EN INDIVID kvinna säger..

Det är däremot kvinnoförakt ayy hoppa på kvinnor i grupp, så som DU gör, baserat på vad en kvinna sagt.

Fast ja, jag vet, av erfarenhet, baserat på dina inlägg i denna tråden, att du kommer inte att förstå den signifikanta skillnaden.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-27 08:48:25 följande:
    Du vill inte heller att sex ska vara tillgängligt för alla personer. 
    Ingen har sagt i denna tråden att sex "inte skall vara tillgänglig" för alla. Det är något som du bara hittar på ut ur det blå. D.v.s du för fram en direkt lögn här.

Det folk säger är att sex är något man får anstränga sig för att. Ingen får sex serverat på ett silverfat. Inte ens vi kvinnor får sex serverat på ett silverfat. Även om det finns muppar som tror detta.

Så om du vägrar att anstränga dig och lära dig samspelet som krävs för att få sex, ja då blir du utan sex. Det är inte andras fel och/eller problem om du inte vill gör din del för att du skall få sex.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-28 01:19:11 följande:
    Det är inte ett fritt val när män och kvinnor inte har samma förutsättningar och valmöjligheter. Frihet förutsätter likabehandling och de förutsättningarna fanns innan nätdejtingen när människor träffades i vardagen.
    Oavsett kön en person har så är det är fritt val att:

* skaffa dejting appar
    * svajpa häger eller vänster oavsett kön
    * fritt val att gå med på någon dejting sida
    * det är fritt val att kontakta vem man vill
    * det är fritt val att tacka nej till den som kontaktar

Så du kommer med direkt osanning att det inte skulle finnas någon "lika behandling" och "fria val", nu när nätdejtingen har kommit.

• EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 09:20:39 följande:
    Att man har samma fria val innebär inte att man har samma förutsättningar. 

Och då är det ju bra att jag aldrig hävdade att man har samma förutsättningar om man har samma val, i mitt inlägg heller. Eller hur? 😏
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 11:16:21 följande:
    Nej men inlägget du svarar på handlar om det.  Har man inte samma förutsättningar så är inte valen lika fria heller. Att de är det i just de specifika fall du väljer att lista ändrar inte på det.  
    Ja och samma skribent skrev ju också i det inlägget  man hade "samma förutsättningar "innan dejt apparna kom som man och kvinna.     
    Vilket inte stämmer med verkligheten.

Det som är riktigt märkligt är de män som är inne i denna tråden och säger att män har  "sämre förutsättningar" än kvinna lyckas ju inte ens förklara det.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-28 14:52:13 följande:
    Och eftersom det är ingen rättighet att få välja eller bli vald så kan det ändras till kvinnors nackdel. 
    Det finns ingen rättighet att kvinnor ska ha det lättare än männen
    Nej du har rätt det är ingen "rätttighet" att kvinnor ska ha det lättare..

Och då är det ju bra också att ingen har hävdat att det skall vara en kvinnlig rättighet att ha det lättare.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?