-
Du får sluta hämta dina föreställningar om relationer från motorsportsajter.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:26:37 följande:Kvinnorna är bromsen och männen gasen gällande fortplantning
-
Du får sluta ta dina förställningar om relationer från finanssajter.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:32:09 följande:Everything comes with a price.
-
Då kan ju männen ta sitt ansvar och inte söka sig till dessa kvinnor om de anser att det missgynnar jämställdheten. Det är ingen som tvingar dem och enligt dig är det ju männen som är aktiva så det är bara för de att låta bli.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:39:24 följande:
Män måste ansvar för sina liv vilket kvinnor slipper p ga gamla unkna könsnormer.
---
Men även i de grupper som har högre utbildning syns tydliga skillnader. Bland civilekonomer, jurister, läkare och civilingenjörer tjänar de 45-åriga män som blivit fäder betydligt mer än sina barnlösa manliga kolleger i samma ålder.
? På sätt och vis för ju kvinnorna den här ojämställdheten vidare eftersom de premierar män med höga inkomster, säger Marianne Sundström
Och inkomst ? där spridningen är mycket större bland män än bland kvinnor ? verkar vara en viktigare faktor än utbildning. Av en doktorsavhandling vid Stockholms universitet 2017 framgår det att i de par där kvinnan har högre utbildning än mannen, så tjänar mannen ändå i regel mer än kvinnan.
https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/
Alla dessa passiva kvinnor kan ju knappast hållas ansvariga för männens handlingar. -
Jag har inga åsikter alls om ditt dejtande som verkar spänna över århundraden och generationer. Hur du samlar in underlaget för din anekdotiska bevisföring är ointressant.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:13:29 följande:Vi tycker olika i den frågan precis som så många andra.
-
Jag visste inte att du ser dig själv som medberoende i din relation till dina kurskamrater. Terapi?Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:04:33 följande:
Man väljer inte sina kurskamrater. Hon verkade trevlig men efter bl a den där incidenten var vi flera som undvek henne.
Då kanske misshandlade kvinnor skulle välja sina män med mer omsorg. Nä just det! Det går ju inte se på män att de misshandlar...
-
Om du tycker det är provocerande när andra ifrågasätter din "enorma erfarenhet" av saker du inte har någon som helst erfarenhet av kanske du kunde hålla dig till att uttala dig om saker du vet nåt om.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 08:45:41 följande:Dina trötta försök att provocera är också ointressanta.
-
Det funkar hur bra som helst för de allra flesta människor, men visst vore det bra om de män som pestrar kvinnor backade undan.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 08:51:32 följande:
Bäst vore om alla män blev lika passiva som kvinnor
-
Jag tycker du ska prata med din fru om varför hon vill att det ska gå åt helvete för männen och pojkarna i familjen. Hon låter onekligen maktgalen som vill ha makten i både hemmet och på jobbet. Det är inte alls så de flesta kvinnor eller män fungerar utan man brukar samarbeta och bry sig om varandra.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-10 10:02:31 följande:
Det gynnar ju givetvis kvinnor att det går åt helvete för män för då får man ju makten både i hemmet (vilket man haft de senaste 30 åren) och nu även på jobbet.
-
Du ljuger om och hackar på alla kvinnor på planeten och jag trodde din fru ingick i gruppen kvinnor. My bad.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-11 00:24:48 följande:
Skitsnack, Du ljuger som vanligt. Feg som du som du är hackar du på min fru.
Hon jobbar dagligen med att hjälpa familjer som har det tufft så du borde skämmas som förolämpar en person du aldrig träffat.
-
Jag är också intresserad av att veta vilka friheter och rättigheter du anser du och andra män har gett upp för för kvinnors skull.Anonym (Biologi) skrev 2024-01-10 22:41:13 följande:
Svara bara på min fråga...