• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:27:15 följande:

Tror du själv att det finns en seriös undersökning i ämnet eller är det bara det gamla trötta "forumkrigarknepet" när man vill tysta någon som skriver något man inte gillar?

Det finns flera trådar i ämnet här på forumet och det förkommer inlägg på andra forum samt jag har egen erfarenhet där en kurskamrat berättade att hon hånat och dumpat en kille som hon tyckte hade för liten "kuk".

Dessutom försökte hon göra en poäng av att han var omanlig och patetisk som grinade när han sprang ut genom dörren. Undrar vad hon hade gjort vid samma behandling? Jag kan säga att det blev en knepig stämning runt bordet...

Har fler exempel men jag tror du förstår min poäng.

Anekdotisk bevisföring...

Välj ditt umgänge mer mer omsorg?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 17:19:08 följande:
    Så du motsätter dig att det fortfarande är norm bland framför allt äldre kvinnor att mannen skall vara aktiv och uppvakta 2024 precis som 1954 eller för den delen 1854? Då kan jag säga att vi har diametralt olika syn på saken. 
    Så i din anekdotiska bevisföring ingår dejting av unga och äldre kvinnor så du vet precis hur det går till överallt från 1854 och framåt.
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:04:33 följande:

Man väljer inte sina kurskamrater. Hon verkade trevlig men efter bl a den där incidenten var vi flera som undvek henne.

Då kanske misshandlade kvinnor skulle välja sina män med mer omsorg. Nä just det! Det går ju inte se på män att de misshandlar...Död

Fast det verkar ju vara ett återkommande problem för dig. Så mycket anekdotisk bevisföring som du listar.
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:59:58 följande:
    Jag har ju som jag skriver bara varit på traditionella sajter som t ex HP och Match. Om jag minns rätt så fanns/finns det sajter där kvinnan måste skriva först vilket jag tror är bra eftersom många män tyvärr blir frustrerade när de inte får svar och börjar spamma vilket sabbar för alla.
    Fast det var just svepandet du beskrev så ingående, men det är alltså inget du har någon som helst erfarenhet av.
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:14:52 följande:
    Du brukar ju själv skriva fritt helt utan länkar och källangivelser för du är väl inte van att bli ifrågasatt? Du säger ju sanningen.
    Nej, fel igen. Jag länkar ganska ofta.
  • nihka
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 17:17:37 följande:
    Och aftonbladet är verkligen en tillförlitlig källa som forskningsevidens och bevis i diskussion? hört talas om källkritik förövrigt?
    Aftonbladet har också horoskop Glad
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:23:57 följande:
    Inte enligt min iakttagelse. Däremot avkräver du ofta meningsmotståndare länkar etc.
    Då är du inte så uppmärksam som du inbillar dig. Du kanske ska börja föra protokoll?
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 22:42:27 följande:

Har män och kvinnor samma förutsättningar gällande ons?

Varför går det 50 män på varje kvinna på Body Contact?

För att 50 män och en kvinna söker sig dit? Vems "fel" är det?
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 22:44:25 följande:
    När kvinnor har problem är det ett samhällsproblem och då förväntas män vara med och hjälpa till men när män har problem är det individens ansvar.
    Jag har uppfattat det som tvärtom. Ofta skriver män som anser sig förfördelade att feminister borde kämpa för att de ska få det liv de vill ha och anser sig förtjäna. Och så ett förfärligt pipande om att det inte är jämställt om inte detta sker.
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-09 00:22:16 följande:
    Egentligen är det inte svepandet utan attityden att det är mannen som skall uppvakta 2024 som stör mig mest.
    Fast du har ju ingen aning om det heller.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?