• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2024-01-08 00:17:14 följande:
    Sluta diskutera misogyna incels istället så blir det bättre. Det står ingenting i trådstarten om misogyna incels. Från och med nu handlar tråden bara om incels som inte är misogyna. De misogyna får ha en egen tråd.
    Visst, men då får ju du lämna den här tråden och ansluta till den andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 00:22:06 följande:
    Läs vad Stefan Krakowski, psykiatriker, som har studerat incels säger om hur stor andel av dem som är misogyna:

www.vi.se/artikel/stefan-krakowski-har-traffat-svenska-incels

"- Jag ville ta reda på hur män som lever i ofrivilligt celibat tänker och lever. Det har varit mycket sensationsskriverier där incelmän antingen beskrivs som presumtiva våldsverkare eller terrorister, eller så har man bagatelliserat deras livssituation och uppmanat dem att rycka upp sig. Min ambition var att träffa dem personligen. En del hatar kvinnor, men min uppfattning är att de allra flesta inte gör det."
    Ja, han säger att de finns. Och? Ville du bevisa att du hade fel?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 00:26:16 följande:
    Nej, det finns absolut inget misogynt med det och det begränsar inte någons frihet mer än att man inte får köra mot rött eller köpa vin på söndagar.
    Har du någonsin träffat en misogyn man som själv fattar och erkänner att han är misogyn?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:48:17 följande:
    Han säger att de allra flesta inte hatar kvinnor och ni pratar om misogyna incels som att det är det normala. Alltså har ni fel och jag har rätt. När jag säger att det inte finns menar jag att det är det minst vanliga.
    OK. Du menar att du menar nåt helt annat än det du skriver.

Är det därför du tror att andra också menar nåt helt annat än de skriver?

Det är bara i dina fantasier som någon har sagt att misogyna incels är det normala.

Du har bara fel.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:39:01 följande:
    Män har inte samma villkor som kvinnor nu. De värderas lägre på en dejtingapp än kvinnor och därför vill jag ändra på det. Vad är det som är så svårt att förstå?

1980 hade män och kvinnor samma villkor. Då stod jämlikheten på topp och varken män eller kvinnor var missnöjda med sin situation. Idag har män sämre villkor och det tycker du tydligen är bra. Att män värderas sämre än kvinnor.
    Enstaka personers personliga misslyckanden på dejtingmarknaden är ingen orsak att reglera dejting för alla. Dejting ska inte regleras. Sjuka idéer!
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:05:54 följande:
    Ge bara ETT exempel på en uppoffring kvinnor gjort för jämställdheten.
    I din värld ska människor uppoffra sig för varandra. Strange!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:49:50 följande:
    Har du någonsin träffat en person som trakasserar incels som själv erkänner att hon/han är incel?
    Jag har öht aldrig träffat på någon som trakasserar incels.

Däremot får forumets misogyna incels höra att deras misogyna uttalanden är misogyna. Det brukar resultera i att de går apeshit.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-08 11:51:54 följande:
    Sluta fokusera på misogyna incels. Det är en grupp som i stort sett inte existerar, vilket  Krakowski bekräftar. Fokusera på den stora gruppen av incels som inte är misogyna istället.
    En god portion av de som existerar verkar iaf att älska att hänga här.

Vad jag väljer att fokusera på bestämmer inga misogyna incels.
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 23:33:34 följande:
    Bättre vore om männen avregistrerade sig och gjorde något vettigt istället.
    Det är en fri värld. Än så länge...
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2024-01-08 16:06:25 följande:
    Har aldrig använt tinder men jag tror hon får det. Någon som vet kanske kan upplysa oss?
    Du har aldrig använt tinder, men du vet precis hur det går till och berättar i långa inlägg hur män och kvinnor sveper och inte sveper, och sedan undrar du om någon vet hur det funkar...
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?