-
Meddelande borttaget
-
Jag förstår fortfarande inte vad du argumenterar över. Tydligen så är du arg och upprörd. Sexlös? Partnerlös? Jag förstår inte vad det är du förväntar dig egentligen. Vill du att jag särskiljer skaffa partner alternativt sexlöshet? Du verkar haka upp dig på något och då använder aggressiva uttalande såsom ovanstående för att föra någon form av argument. Är argumentet att jag skriver "fel"? Eller att jag uttrycker mig "fel" enligt dig? Vafan argumenterar du över? Något som har att göra med incels? Ja, jag tror att misogynitet leder till skapande av incels. Eftersom du antyder att det inte är så, så vill jag höra dina argument för det.ClumsySmurf skrev 2023-10-09 17:32:58 följande:Det är inte direkt hjärnkirurgi att kunna skilja på sexlös och partnerlös.
Gör man som maria gjorde mot molly (använde sin egna tolkning som bevis för något molly inte skrev) i alla trådar man skriver i är man en fultolkare, det är väldigt passivt aggressivt.sexlös och relationslös är inte samma sak.Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-09 04:06:30 följande:Varför tror du att misogyna män har samma möjligheter som icke-misogyna män att skaffa partner? Det är högst ologiskt. Jag förstår inte vad det är du debatterar egentligen, gissningslekarna fortsätter. Menar du att misogyna har lätt att skaffa tjej?
Orsaken till inga möjligheter och inte samma möjligheter är inte samma sak.
När man ändrar på frågeställningen och ställer en motfråga är det en dum fråga.
Varför ändrar du från omöjligt till lätt när du ställer en dum motfråga?Själva orsaken till ingen framgång och sämre framgång är inte samma sak.
När du påstår saker är du inte så bra på att backa upp det med något, det är andra som ska bevisa att det inte stämmer och nu ändrar du från omöjligt till större framgång när du ställer dumma motfrågan och anklagar mej för att snacka bort frågeställningar.Jag blir lite nyfiken på vilja kvinnor de inte lyssnar på när det är du som påstår att orsaken till det ofrivilliga celibatet är misogynitet men du kämpar hårt för att dribbla bort det.Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-09 02:08:33 följande:Så mycket text, så lite åsikt. Jag fattar inte vad du vill säga med allt, tydligen så är det något du förväntar att jag ska snappa upp via ett passivt aggressivt gissningsspel. "Sex, partner"? Vill du att jag ska sammanfatta din åsikt för att försöka förstå vad du menar så att du sen kan såga det genom att säga "fultolkningar"? Är det det du vill? Du pratar i gåtor.
Ja, jag anser att en misogyn incel inte har så stora möjligheter att ligga, ja, det finns en koppling mellan misogynitet och incels. -
ClumsySmurf skrev 2023-10-09 18:46:07 följande:"Jag förstår fortfarande inte vad du argumenterar över. "
Du vet att det står i inlägget du citerade, du dribblar fortfarande.ClumsySmurf skrev 2023-10-09 17:32:58 följande:Jag blir lite nyfiken på vilja kvinnor de inte lyssnar på när det är du som påstår att orsaken till det ofrivilliga celibatet är misogynitet men du kämpar hårt för att dribbla bort det.
"Ja, jag tror att misogynitet leder till skapande av incels."
nästan tillbaka till sakfrågan, det är nog väldigt många som håller med dej som är man om att själva orsaken till sexlöshet är misogyni när så många misogyna män knullar runt och har relationer och du är ju inte kvinnor så frågan var på vilket sätt är det att avfärda det kvinnor skriver?
Det kan inte vara så svårt att svara på den enkla frågan så jag förstår inte meningen med allt slingrande och varför du försöker provocera med "Tydligen så är du arg och upprörd. Sexlös? Partnerlös?"Vet inte varför du sysslar med gissningslekar. Läser jag dina arga inlägg så förstår jag att du är upprörd över att jag saknar en källa på att kvinnor inte gillar misogyna män. Eller att jag saknar en källa på att misogynitet leder till svårigheter att skaffa partner för män. Vet att jag berört det tidigare i tråden. Fan, om det är någon som slingrar sig så är det ju du, jag är fortfarande inte säker på varför du är så förbannad. Du verkar bemöta fler inlägg med passivt aggressiv retorik i stället för att skriva en åsikt, dvs om du nu är mot påståendet att män som är misogyna har svårare att skaffa partner så borde du ju rimligtvis argumentera för det. Jag begriper fortfarande inte vad du vill säga med "sex och partner" exempelvis.
Misogynitet kan visa sig på olika sätt, en sk "snäll" misogyn kille brukar normalt inte se kvinnor som människor. Av förklarliga skäl så undviker kvinnor denne. Vilken kvinna vill bli betecknad som ett hål i mängden. En annan typ av misogyn kille kanske ser kvinnan som en individ, känner attraktion, men har åsikten att hon ska hålla sig till spisen eller något liknande misogynt. Denne lyckas troligen bättre och de incels som ser det uppfattar då misogynitet som ett framgångskoncept. Medan de samtidigt uppfattar den "snälla" (fast ändå misogyna) killen som något man inte ska vara dvs de ser inte misogynitet hos den "snälla" killen, "tjejer gör så dåliga val osv" "dom borde välja den snälla killen"
Ser du skillnaden här. Och det här är min åsikt som jag baserar på verkliga individer samt vad jag läser på familjeliv t ex. Så ja, jag hänvisar till kvinnor när jag säger att "kvinnor vill inte ha misogyna killar" Inte hänvisar jag till män. Hur många kvinnor ser du på familjeliv som är ute efter misogyna män? Läser du det de skriver så verkar männen som skriver om ämnet generellt tycka att misogynitet är "bra" kvinnor skriver att det inte alls är "bra" incels verkar lyssna på männen. Och nej, jag pratar inte om alla män eller kvinnor. Men det borde jag inte behöva förtydliga.
-
Varför har du fått för dig att misogynitet är den enda orsaken till sexlöshet?ClumsySmurf skrev 2023-10-09 20:36:11 följande:Att envisas med att det är misogynitet som är själva orsaken till sexlöshet, att det är just den faktorn som skapar incels är att reducera till en enda faktor vilket är exakt samma sak som att påstå att hade de inte varit misogyna hade de fått ligga.
Det är inte samma sak som att påstå att det bidrar.
jag är lite nyfiken på vilja kvinnor i tråden man avfärdar om man inte tror på det den mannen påstår. -
ClumsySmurf skrev 2023-10-09 21:19:58 följande:Svårare? Du har ju garanterat att misogyna män inte får ligga,
Jag är nyfiken på vilka kvinnor det är man avfärdar när man inte tror på dej, men du slingrar dej och ändrar på ditt påstående.Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 01:24:18 följande: #396Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:40:59 följande:Vad är det incels ska förändra hos sig själva och vilka egenskaper ska de sträva efter att ha för att inte behöva vara incels?Steg ett är att sluta med självömkan. Lyssna på vad kvinnor faktiskt skriver i stället för (vissa här) som menar att det är på grund av att dom är "fula" det är väl klart att fulhet inte hjälper, men en man kan kompensera för detta på olika sätt.
sluta sätt dig i förhållande till kvinnor och tycka synd om dig dig själv. Det är ganska orättvist mot kvinnor och kvinnor undviker en sån individ eftersom denne faktiskt riskerar att bli farlig för henne.
jag postade tidigare att misogyna män blir incel. Så har någon sunkiga åsikter om kvinnor, grupperar kvinnor till en homogen grupp så måste han arbeta med att förbättra dessa åsikter. Skaffa kvinnliga vänner som han inte försöker ha sex med exempelvis.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 02:45:16 följande: #2125Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande: #3580Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?
Ja, jag tror att alla bidrar.
Är det det som är frågan med dina kryptiska inlägg? "Vilka kvinnor man avfärdar när man inte tror på mig"? Det tycker du jag ska besvara? Vad är det för fråga? Är du ute efter namn?
Och nej, jag tror att misogynitet är en av orsakerna till att incels inte får ligga, det finns säkert fler.
Eftersom du ägnar så mycket energi åt det här så undrar jag vad du egentligen är ute efter? Menar du att misogynitet är en framgångsfaktor hos män? Vad vill du?
Det är du som slingrar dig, har fan inte fått en rak fråga eller något svar av dig ens. Jag förstår inte ens vad du argumenterar över. Vad är du ute efter? -
Du illustrerar på pricken det jag nämnde tidigare. Det råder en missuppfattning bland en del män att misogynitet skulle vara en framgångsfaktor. Trots att kvinnor berättar i tråd efter tråd vad som attraherar dom, har aldrig sett någon nämna misogynitet. Vilket är fullkomligt logiskt också. Du tar upp kändisar, du tar inte upp misogyna incels. En kille som vill knulla runt och är framgångsrik uppfattar antagligen kvinnor som mänskliga varelser, attraktion infaller. Incels ser honom som misogyn för att han har många tjejer. Det är skillnad på misogyniteten och misogynitet. Incels verkar anse sig som "snälla" skulle aldrig "knulla runt" men samtidigt så verkar dom inte uppfatta tjejer som människor eller individer, vilken som helst duger. Sånt är logiskt sett enkelt för en tjej att upptäcka fort. Han blir då ratad.Anonym (hej) skrev 2023-10-10 00:30:47 följande:Nej, det stämmer inte. Titta på komikern Russel Brand som var både extremt misogyn och lyckades attrahera väldigt många kvinnor. Det finns massor av andra exempel i samband med metoo. De män som kan få vilken kvinna de vill är generellt mer respektlösa och misogyna än de män som måste värdesätta de få relationer de har.
-
Det är ju det jag säger. Du nämner kändisar som råkar vara misogyna. Hur kan det appliceras på incels? Älskar kvinnor misogyna incels?Anonym (hej) skrev 2023-10-10 01:34:40 följande:Nej, framgångsfaktorn är inte att de är misogyna utan kändisskapet. Att de är misogyna är en följd av av de inte ens behöver visa respekt för att bli valda. Titta på dokumentären om Russel Brand så förstår du poängen.
Tror du att Donald Trump har haft mer respekt för kvinnor än en genomsnittlig incel? -
Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 10:49:03 följande:
Ja, du Cloffe, det är här det blir fel.
Du har rätt i att kvinnor berättar i tråd efter tråd att de Aldrig skulle attraheras av en misogyn man. Det är då logiskt korrekt att tro att kvinnor ratar misogyna män. Du drar en logisk slutsats. Det är förståeligt, Cloffe.
Det finns bara ett problem Cloffe. Kvinnor agerar inte logiskt eller rationellt. Kvinnor agerar oftast känslomässigt. Du måste få in i skallen att vad kvinnor skriver i trådar på FL har liten överensstämmelse med hur dom verkligen agerar. Om du vill förstå kvinnor, Cloffe måste du se hur kvinnor HAR gjort, inte vad dom säger att dom skulle göra.
Någonstans i denna evinnerliga tråden finns ju den omtalade forskningsrapporten som visar att kvinnor har valt män som har högre status än dem själva.
Vi kan nog se att det är kändisskapet i exemplet som attraherar kvinnor, inte misogynitet i sig. Denna slutsatsen stämmer väl överens med forskningsrapporten eftersom kändisskap korrelerar till hög status snarare än misogynitet.
Du har nog också rätt i att vissa män kan dra den felaktiga slutsatsen att misogynitet leder till sex.
Well, om vi nu bortser från det misogyna du skriver själv att kvinnor är "orationella" så berättar du själv att du verkar vara någon slags expert. Du illustrerar det jag nämnde tidigare att män i många trådar avfärdar misogyni som en negativ åsikt som incels har. Män som du som tror det är en icke-fråga. Jag tror att det handlar om en dålig självbild, såna som du har fått för er att misogyna män är mer manliga dvs brottas med osäkerhet om sin egen manlighet.
Vad vet vi? Det finns en korrelation mellan misogyni och incels. You do the math. Är misogyni framgångsrikt då?
En man som är misogyn men samtidigt tjänar bra har nog mindre framgång med det motsatta könet än en man som tjänar bra och har sunda åsikter om kvinnor. Och ja, jag lyssnar på det kvinnor skriver.
-
Du kan väl googla, finns forskning.Anonym (M) skrev 2023-10-10 15:31:22 följande:Vad för dig att tro att det finns en korrelation mellan misogyni och incels?
-
Googla hårdare ett tips är att skriva:Anonym (M) skrev 2023-10-10 16:46:32 följande:Jag har googlat men jag hittar ingen jämförelse mellan incels och andra. Har du en länk?
is there a connection between incels and misogynistic attitudes"