• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:12:17 följande:
    Väldigt ologiskt att flera då hävdar att det anses strida mot människors rättigheter om vi förändrade hur dejtingappar fungerar.

Det här med att sex inte är en rättighet. Är det något som gäller för alla eller bara för vissa personer? Vilka rättigheter trampar man på om man tar bort vissa personers fördelar?
    Lägg av..
    Jag hade skrivit detta i kommentaren du citerade, citera mig själv:

"Jag vet INTE vad de andra resonera kring det hela. Det får stå för DEM. Kom ihåg detta innan du läser vidare."

(slut citat)

Vilken del av det var så svårt för dig att förstå med tanke på att det första du gör.
    Jo du  gör påhopp på mig baserat på vad andra har skrivit i tråden och håller det emot mig. 

Sedan din fråga.. Du ställer EN fråga du redan har svaret på om du bekvämar dig med att läsa min post ordentligt, vilket iofs du har bevisat att du inte har gjort.

Så om du har något att kommentera till mitt inlägg #5102 så kan du bekväma dig med att läsa vad som faktiskt står i det inlägget. Och även ge fan i att blanda in vad andra skriver i tråden emot mig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 21:06:31 följande:
    Misogyniteten är bara ett symptom. Det är inte det egentliga problemet.
    Du har fått det om bakfoten..

Symptomet är sedeslösheten, och det beror på det egentliga problemet misogynitet och och brist på självinsikt hos vissa incels.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:10:59 följande:
    Yttrandefriheten är inte till för att missbrukas där sakliga argument ersätts av rena förolämpningar.
    Vad bra..
    Kom ihåg detta själv när du svarar..
    Du själv har förolämpat många gånger i dina svar till andra.
    Eller det är kanske bara du som skall avgöra vad som räknas som förolämpning eller inte?

Jo en sak till. Kom inte och bjäbba om "bevis" för du lägger inte med "bevis själv"  i ditt svar om var dessa förolämpningar är. 
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:51:02 följande:
    Nej, vi pratade om vad det beror på att gruppen incels har ökat.

Varför kan förklaringen inte vara att de män som har bäst profiler träffar många olika kvinnor samtidigt och därmed stänger ute de ensamma männen?

Den förklaringen är tydligen helt utesluten från början.
    Varför måste det vara den enda förklaringen enligt dig?

Klart att den är utesluten. Dessa "populära" män som dejtar många samtidigt anser inte att det skall få fitta gratis och de jobbar för sin sak.

De misogyna inlevelsen vill ju få fittan serverad utan ansträngning. Ivrigt påhejad av dig med dina idiot förslag du lägger in.
  • EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 02:27:37 följande:

Jag vet inte om du raljerar, men det är ungefär det ts förespråkar. Folk som inte följer det ska via förhör påläggas böter. 

Undrar vad ts föreställer sig händer då det visar sig att kvinnor inte alls vill utnyttja sina sexbiljetter för incels?

Dessutom, så inser inte TS att hans förslag gör även kvinnor till en form av "handelsvaror" med.
    Det är ju som bekant den konsekvensen det blir av hans förslag av att de populära männen skall "dela med sig av kvinnorna".. 🙄

Men då TS har sagt, i en av sina poster, att kvinnor skall kunna få behålla rätten att säga nej. Så kommer ju de misogyna incel ändå bli utan fitta. 🤣🤣

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 17:57:56 följande:
    Normalt sett borde en man med en sämre profil kunna matcha med en kvinna med en sämre profil. Det ska vara lika villkor för alla. Varför är det för mycket begärt att apparna ska fungera så?
    Snacka om att förespråka en fascistisk dejting. Allt skall toppstyras och ingen (varken man eller kvinna) skall få lov att välja vem de skall dejta..

Varför är det så jobbigt för dig att accepterad den demokratiska rättigheten att få välja själv vem man skall dejta och inte dejta?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:45:59 följande:
    Jag har ju sagt min teori redan att det handlar om att de mest populära männen har många tillfälliga relationer samtidigt och därmed använder upp hela utbudet av kvinnor som finns på apparna åt sig själva. Då svarade du att "det är så det ska vara".
    Spelar du dum, eller är du dum på riktigt?

Din teori har så många hål i sig. Jag kan göra en jämförelse.
    Hade dina teori varit en tand, så hade den tanden haft så många hål i sig att tandläkaren hade sagt att det är inte lönt att laga den utan bättre att dra ut tanden.

Nej de s.k "populära killarna" använder knappast upp "hela utbudet" av kvinnor. 

Du vet, även om han är populär så betyder det inte att 100% av kvinnorna på dejtingapparna säger "ja" till samtliga "populära killar" så att kvinnorna tar slut den vägen. 
    Det kommer alltid att finnas kvinnor som väljer andra killar.
    Dock så är de ingen kvinna som är intresserade av misogyna incels.

Men ja jag vet,, baserat på dina inlgg i tråden, att man kan förvänta sig att du aldrig kommer att fatta detta.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:57:27 följande:
    Kyrkan såg till att alla levde i monogama relationer genom regler och förbud. Precis samma sak som jag eftersträvar. Mitt synsätt har större förankring i historien än erat.
    Du glömmer en viktig detalj.

Ja, rätt, man skulle leva i monogama relationer.
    Det är riktigt att det fans regler att man inte skulle ha sex före äktenskapet, och det är riktigt att man som gift fick bara ha sex med med den man var gift med.

Fast en sak skall du veta, prästerna och/eller fadern
    hade inget rätt att bestämma åt kvinnan/dottern vem hon skulle gifta sig med. Det var HENNES fria val att säga ja, eller nej till ett frieri. Samma med mannen han hade rätten att få välja vilken kvinna han skulle fria till, och förhoppningsvis få ett ja av henna.

Så du har knappast någon större förankring "historiskt sett" än vi andra om man skall basera på när kristendomen och kyrkan hade större makt i samhället.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:22:33 följande:
    Samhället blir inte bättre om alla inte upplever att de är med på tåget. Du kan inte ta bort kritiska röster och kräva att alla ska vara nöjda med samhället när de inte är det.
    Allvarligt.

Jag tror inte ens dessa skulle vilja dejta misogyna incels.

">

• EnAnonumius
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:

TS,

Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).

Det sker redan idag i liten skala i teve-serien som nämnts.

Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.

Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.

Skall staten verkligen ägna sig åt att tilldela människor och relationer?

Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.

Mitt personliga svar är kanske, absolut värt att undersöka. 

Varför ljuger du?

Staten tilldelar inte människor till varandra mot deras vilja, så som det skulle bli med TS förslag i praktiken.

De som deltar i dokusåpan är FRIVILLIGA.
    Är det FRIVILLIGT så kan man knappast  sitta och svamla om koppleri och huruvida det är moraliskt tvivelaktigt eller inte. 

Så varför ljuger du?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?