Anonym (hej) skrev 2023-07-21 17:24:25 följande:
Jag skiljer mig inte från någon annan.
Kan du förklara vad mitt kvinnoförakt består av? Jag är inte en person som hatar andra människor till skillnad från dig som hatar incels.
Vem funderar inte på sig själv? Kom med någon konkret, annars är det bara en del av dina härskartekniker.
Du skiljer dig från andra, dina åsikter om kvinnor indikerar ett kvinnoförakt. Men det är standard bland incels, de är inte medvetna om det, tror att det är kvinnors eget fel, eller samhällets fel eller allt annat än dom självas fel.
exempelvis så efterfrågade du hur incels skulle sluta vara incels. Jag tipsade om att skaffa kvinnliga vänner. Du avfärdade det som dravel och menade då att incels skulle bara förstärka sina känslor av avvisande. Dina åsikter om att du betraktar då kvinnor som vandrande vaginor, utan andra kvaliteter förutom deras kön bekräftades. Sånt är kvinnoförakt.
Kan du förklara hur mitt "hat till människor" ser ut? Är det för att jag kallar din vilja till statlig reglering för extrem?
De enda funderingarna runt dig själv som individ verkar vara att du känner dig "värdelös" i förhållande till kvinnor. Inte vad du borde förbättra. Att vara incel är ett aktivt val.
Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogyny, misanthropy, self-pity and self-loathing,
The incel community has a shared victimhood identity
Opposition to feminism and women's rights is common, and some posters blame women's liberation for their inability to find a partner.[76]Some believe there was a golden age in which couples married early, were strictly monogamous, and adhered to traditional gender roles. They believe that during this time, looks played less of a role in romantic pairings and men's "entitlement" to sex with women was never denied.
Self-identified incels also regularly endorse the ideas of "female hypergamy"; genetic superiority of men over women; the "80/20 rule" (an application of the Pareto principle) which suggests that 80% of women desire the top 20% of most attractive men
and commonly believe that the only thing more important than looks in improving a man's eligibility as a prospective partner is wealth.