Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 01:22:18 följande:
    Några fälls i alla fall för sexköp.

Hur skulle det bevisas? Man går igenom mannens nätdejtande och hör sig för med kvinnorna om det är någon som har satt i system att ha massor av sex med olika sexpartners.
    Hör du inte hur du själv låter?
    Jag tycker det är ganska bisarrt att du undrar i trådstart varför incels väcker så starka reaktioner och ilska. Är du helt omedveten om varför dina extrema åsikter väcker starka reaktioner? Är du verkligen förbryllad över att du är singel?

Du verkar sakna självinsikt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 13:17:18 följande:
    Varför är det extremt att jag tycker att det är fel att ha för mycket sex med olika personer när det anses fel att betala för sex?

Förklara lite mer ingående vad du menar. Hur skulle jag bli mer attraktiv om jag var mer som dig och hatade personer som lever i celibat istället för att se de som har mycket sex som ett problem?

Begriper du verkligen inte vad det är som gör dina åsikter extrema? Att staten ska gå in och reglera folks partnerskap, att ett utredningssystem ska på plats (jag gissar att du menar polisen) som bedriver förhör med folk som dejtat. Det är radikalt, skrämmande och obehagligt.

Sen dina övriga åsikter där du är avundsjuk på influensertjejej, vill att dom ska vara utan sex, klumpar ihop kvinnor som en homogen massa, tycker att incels inte borde ha kvinnliga vänner då dessa bara skulle göda deras åsikter om att bli bortvalda dvs inte se kvinnor som potentiella vänner utan bara vandrande vaginor. Tycker dig se alla kvinnor som potentiella sexpartners, och verkar inte förstå varför kvinnor inte ser alla män som potentiella sexpartners (se vandrande vaginor) Du drar dessutom sd in i dina tankegångar. Du känner dig värdelös i jämförelse med kvinnor ( läser man vidare bland dina inlägg så är också det kvinnors fel)

För övrigt så hatar jag inte män i celibat. Det hittar du på eller inbillar dig för att få offerkoftan att kännas så där trång och mysig.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 17:12:41 följande:
    Många kvinnor säger att de inte kan bli attraherade av män innan de har lärt känna dem. Där spelar väl saker som humor och intelligens in.
    Vad skulle du göra för att attrahera en kvinna irl? Tror du att det sker automatiskt för att "konkurrensen" försvinner?

En kvinna skulle hellre vara ensam än ge sig i lag med någon som föraktar kvinnor. Även då. Eller tror du att ditt kvinnoförakt automatiskt försvinner?

Har du ens funderat över att försöka förändra dig själv i stället för att samhället ska förändras för anpassa sig runt dina svagheter?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 17:24:25 följande:
    Jag skiljer mig inte från någon annan.

Kan du förklara vad mitt kvinnoförakt består av? Jag är inte en person som hatar andra människor till skillnad från dig som hatar incels.

Vem funderar inte på sig själv? Kom med någon konkret, annars är det bara en del av dina härskartekniker.

Du skiljer dig från andra, dina åsikter om kvinnor indikerar ett kvinnoförakt. Men det är standard bland incels, de är inte medvetna om det, tror att det är kvinnors eget fel, eller samhällets fel eller allt annat än dom självas fel. 

exempelvis så efterfrågade du hur incels skulle sluta vara incels. Jag tipsade om att skaffa kvinnliga vänner. Du avfärdade det som dravel och menade då att incels skulle bara förstärka sina känslor av avvisande. Dina åsikter om att du betraktar då kvinnor som vandrande vaginor, utan andra kvaliteter förutom deras kön bekräftades. Sånt är kvinnoförakt.

Kan du förklara hur mitt "hat till människor" ser ut? Är det för att jag kallar din vilja till statlig reglering för extrem? 

De enda funderingarna runt dig själv som individ verkar vara att du känner dig "värdelös" i förhållande till kvinnor. Inte vad du borde förbättra. Att vara incel är ett aktivt val.

Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing,

The incel community has a shared victimhood identity

Opposition to feminism and women's rights is common, and some posters blame women's liberation for their inability to find a partner.[76]Some believe there was a golden age in which couples married early, were strictly monogamous, and adhered to traditional gender roles. They believe that during this time, looks played less of a role in romantic pairings and men's "entitlement" to sex with women was never denied.

Self-identified incels also regularly endorse the ideas of "female hypergamy"; genetic superiority of men over women; the "80/20 rule" (an application of the Pareto principle) which suggests that 80% of women desire the top 20% of most attractive men

and commonly believe that the only thing more important than looks in improving a man's eligibility as a prospective partner is wealth.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 18:16:16 följande:
    Nu känner inte jag till statistiken men det där stämmer sannolikt hyffsat väl.

Allt det du radar upp har grader av sanning i sig. Det jag noterat hos incels är dock att de övervärderar utseendet och undervärderar personliga egenskaper. 
    Vad har du för belägg att det är sanning? bara för att incels återupprepande tar upp det gör det inte per automatik till en sanning. Det incels håller på med däremot är rekrytering med falsk propaganda. Göder varandra, till slut börjar incels propagera för statligt reglerat partnerskap.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:53:52 följande:
    Varför förutsätter du att incels inte umgås i sammanhang där det finns kvinnor? Det är bara dina förutfattade meningar.

Jag vill inte att män ska få välja helt fritt heller och minska deras urval. Hur får du det till att bara vara riktat mot kvinnor?

Nej, väljer inte aktivt bort utländska kvinnor. Jag har ingen kontakt med dem. Då kan du lika gärna säga att man aktivt väljer bort sexköp trots att det är olagligt. Utländska kvinnor är också ute efter pengar. Varför tror du att utländska kvinnor hade passat mig? Är det för att du hoppas att det ska gå dåligt för incels och att de ska leva i ett kärlekslöst äktenskap?
    Du tycker det är dravel att incels ska skaffa sig kvinnliga vänner då de tydligen bara ser kvinnor som potentiella sexpartners, och att då smärtan över att bli bortvald skulle vara för stor. Vilket innebär att just du ser kvinnor som vandrande vaginor. Hur andra betraktar kvinnliga vänner förtäljer inte historien. Vad du rekommenderar incels är en annan sak.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:27:04 följande:
    Vad har jag för åsikter om kvinnor som är onormala? Bortsett från dina lögner om att jag skulle se de som "vandrande vaginor", vilket inte stämmer.

Nej, att vara incel är inte ett aktivt val. Halva delen av att vara incel är att det är ofrivilligt, alltså kan det inte vara ett aktivt val för då är den personen inte en incel. Kan du förklara hur man slutar vara en incel och börjar ha sex genom att ha kvinnliga vänner?

Hur kan man börja ha sex genom att bara umgås med personer som man inte har sex med? Det är en självmotsägelse. Varför förstår du inte jag inte har något emot kvinnliga vänner? Det hör dock inte till en diskussion om incels och sexbrist.

Det är du som går till personangrepp och vill misskreditera mig istället för att hålla diskussionen saklig. Jag har inga skyldigheter att berätta ingående för dig om vem jag är.
    Jag har förklarat fördelarna med att ha kvinnliga vänner. Vad du väljer att ta till dig är ditt eget val. Risken med att ha misogyna åsikter är förvisso att även vänskaper med kvinnor uteblir. (Vilket många incels har, se tidigare forskningslänk)

dina åsikter att dejting ska regleras statligt är en extrem, radikal och onormal åsikt. Försöker du låtsas som att dina inlägg är normala? Du tog upp Löfven och Åkesson som exempel, helt irrationellt. Vill du ha en saklig diskussion?

Sen pratar du om personangrepp, vilket jag antar är någon slags maskering av personangreppen du utövar på mig. Är du omedveten? Eller bara låtsas du i form av härskarteknik? Jag finner psykologin med incels intressant. Verkar som du och andra incels är omedveten om deras aktiva val.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:01:23 följande:
    Jag känner inte till siffrorna men om man inte lever i en källare så ser man tendensen att det är vanligt att attraktiva män har många partners. Medan kvinnorna är mer restriktiva. Om det sedan är 60/40  eller 80/20 har jag ingen aning om. Jag bara konstaterar att det finns sådana mönster i samhället.
    Vilket innebär att du inte har några belägg. Du väljer bara att haka på incel propagandan.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:03:44 följande:
    Låt honom tala för sig själv. Du använder ingen schysst diskussionsteknik när du ställer dig över honom och berättar vad han tycker och tänker.
    Jag berättar ingenting. Ts tycker det är dravel med kvinnliga vänner då en incel riskerar att känna sig bortvald.

vilket då innebär att en incel inte ser kvinnor som vänner men vill ha dom som enbart sexpartners.

ja, jag använde uttrycket "vandrande vaginor" Jag vill att ts får upp ögonen för hur snett tankemönster han har.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:13:41 följande:
    Fast det där är ju ingen incelpopaganda utan väldokumenterat att de mönstrena finns i samhället.

80/20 må vara incelpropaganda dock.
    Ja, det är incelpropaganda, på samma sätt som andra saker i den här tråden är incelpropaganda. Ts är avundsjuk på influensertjejer och känner sig värdelös i förhållande till andra män.

Här kan man dra paralleller till "chads" och "stacys"

ts åsikter har fermenterats så pass att han drar upp statlig reglering som ett helt "normalt" diskussionsämre. Helt omedveten om hur pass djupt nere i propagandan han dykt. Ts verkar omedveten om att såna radikala "lösningar" väcker anstöt. 

ts verkar inte begripa vilket aktivt val han gör.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?